37 Reacties
茅茅n maand geleden
Ik zag er echt tegenop en was zoooo nerveus hiervoor. Vooral omdat mijn zoontje nog niet zelfstandig in slaap kon vallen. Was echt bang dat het drama werd. Eindstand is hij daar op dag 1 al zelf in slaap gevallen (en vanaf dat moment thuis ook telkens) en hij lacht er de hele dag. Het komt echt goed鈾ワ笍
茅茅n maand geleden
Mijn zoontje van 16 weken is deze week voor het eerst naar de opvang gegaan. 2,5 dag. Ik had in de periode ervoor slapeloze nachten hierdoor. Maar mijn zorgen waren onnodig. Het ziet er naar uit dat hij het geweldig vind. Hij slaapt er goed, hij speelt veel en drinkt al zijn flesjes leeg. Als ik hem ophaal is hij heel vrolijk en spelen we thuis nog even verder, en dan valt hij als een blok in slaap (zijn wel veel prikkels natuurlijk). De nachten gaan nog steeds goed. Ik ben echt zo blij dat het zo goed gaat en kan nu echt met een gerust hart mijn baby daar achter laten. En natuurlijk huilt hij daar af en toe en zal hij ooit mindere dagen hebben maar dat zal ook thuis zijn. Het komt goed 馃檹馃徎
茅茅n maand geleden
Onze peuter heeft het altijd naar zijn zin op de opvang. Met wegbrengen is hij altijd even terughoudend, verlegen of soms verdrietig, maar als ik uit beeld ben dan is alles goed. Hij eet en slaapt daar ook altijd goed. Hij gaat al vanaf dat hij 8 weken is. Onze baby is nu bijna 19 weken en gaat ook al sinds hij 8 weken was. Gaat hartstikke goed. Hij kan nog niet zelfstandig is slaap vallen, maar ze passen zich echt aan hem aan. Als het niet lukt leggen ze hem in de wandelwagen en dan slaapt hij alsnog. Ben heel tevreden met onze opvang, lieve en betrokken meiden allemaal.
Ik sta zeker 2 uur voor vertrek op. Ik doe de kinderen en mezelf en voer hond en katten. Manlief laat hond uit en voert onze dieren buiten. Soms heb ik hem nodig om bijvoorbeeld fles te geven. Ligt er een beetje aan hoe laat de kinderen wakker worden.
茅茅n maand geleden
Reactie op Maaike1810
Is het normaal dat een kindje bij ophalen huilt, vraag ik het maar meteen e ...
Dat heb ik wel eens vaker gezien, werk ook op een kdv, ik denk ook ontlading ja.
茅茅n maand geleden
Bij ons is de opvang ook echt een succes voor onze kinderen. Onze oudste is dol op de leidsters en soms zegt hij ook dat hij 茅茅n van hen mist ineens. Je ziet de liefde gewoon tussen hem en die meiden. Ik vond het bij mijn dochter nu toch ook weer spannend, ondanks de goede ervaringen. Maar ze doet het super gewoon, ze is vrolijk en lief en slaap super daar. Tuurlijk zijn er ook mindere momenten, maar daar gaan ze heel goed mee om. Het ritme van de opvang is heerlijk voor die kleintjes. Daar doen ze het gewoon goed op.
茅茅n maand geleden
Wat een leuke vraag. Mijn zoontje is nu een paar dagen geweest. De meiden zijn echt allemaal zo lief. Ik had net een jaar geleden afscheid genomen van het kdv en alle meiden willen graag weten hoe het met mijn andere kindjes is en ze vinden het zo leuk om voor deze baby te zorgen. Ze helpen hem in slaap en lopen hele tijden met hem rond als hij op mij wacht om te voeden, helaas lukt het niet om uit een fles te drinken. Ze bellen mij als ik wat later kan komen voor de voeding en zorgen dat ik niet eerder hoef te komen als hij toch wat eerder wakker wordt dan verwacht. En elke dag krijg ik een prachtige foto en een leuk verhaaltje van de dag. Echt zo fijn om mijn kindje op een plek te brengen waar ze echt hun best doen om een tweede huis te zijn. Als je zo鈥檔 foto krijgt toegestuurd dan smelt je toch馃槏
茅茅n maand geleden
Reactie op Maaike1810
Is het normaal dat een kindje bij ophalen huilt, vraag ik het maar meteen e ...
Ja is heel normaal! Ik hoor wel eens in mn omgeving van ouders die dan zeggen, mn kindje huilt heel erg bij het ophalen en dan zeggen de leidsters dat hij de hele dag vrolijk is geweest, en dan zijn ze daar heel sceptisch over... maar komt heel vaak voor! Kindjes zijn erg moe na een dagje opvang door alle prikkels en indrukken. Overgangsmomenten worden dan lastiger. En vaak juist als ze papa of mama zien is dat voor hen zo'n veilig en vertrouwd plekje dat de ontlading er dan uitkomt. En dat is 9 van de 10 keer in de vorm van tranen 馃ぃ馃槄 maar dat zegt echt niks over hoe ze de rest van de dag geweest zijn of dat ze het niet leuk gehad hebben! Ik zie het heel vaak in de praktijk. 馃榿
茅茅n maand geleden
Morgen gaat mijn jongste (15 weken) voor het eerst een hele dag naar de opvang.
Afgelopen vrijdag een wendagje gehad en dit ging goed. Was wel een beetje bang want hij wilt dus het liefst de hele dag getild worden en op je slapen. Maar het ging eigenlijk wel goed. Niet veel geslapen omdat hij het allemaal reuzeinteressant vond maar dat is logisch.
Ook superblij dat hij de enige baby is 馃榿 Daardoor hebben ze toch net wat extra tijd voor hem.
Mijn oudste huilde ook altijd bij het ophalen ( wegbrengen ook trouwens maar dit was altijd snel over als ik uit beeld was). Maar bij ophalen was het echt een soort ontlading. Vaak zijn ze heel blij dat je er weer bent maar ze kunnen nog niet goed met die emotie omgaan dus uit dat zich in huilen. Naarmate hij ouder wordt werd het minder en nu is hij altijd superblij als we hem ophalen en komt hij aangerend
茅茅n maand geleden
Reactie op Marenne
Ja is heel normaal! Ik hoor wel eens in mn omgeving van ouders die dan zegg ...
Oh dat stelt me gerust, heel erg bedankt. Ja je gaat dns bijna twijfelen aan wat ze daar doen he. En dat zou ik van mezelf heel erg vinden want ze zijn zo lief voor haar. Heel erg bedankt voor je berichtje 鉂わ笍
茅茅n maand geleden
Hier super goede ervaring met de opvang. Ik vond het in het begin spannend, de eerste dagen kregen we veel foto鈥檚 die ons erg gerust stelden. Nu zetten we zoontje (en 19w) sochtends af, is hij super relaxed en lacht naar de begeleidsters. Qua tijden is onze zoon sochtends meestal rond 06.30 wakker, dan staat een van ons met hem op. Rond 8 u vertrek ik naar de opvang en daarna naar werk. Zodra hij op de opvang aankomt kan hij weer naar bed. Als we hem ophalen is hij meestal vrolijk maar wel een beetje moe. Hij gaat 3 dagen per week.
茅茅n maand geleden
Ik wilde even update geven. Vandaag eerste dag want dinsdag was hij ziek馃槄. Hij is een uurtje of zes geweest heeft twee slaapjes gedaan totaal drie uur ongeveer, en zn flesje redelijk gedronken. Denk dat hij het zo best netjes gedaan heeft voor een eerste dag. De juffen waren heel lief en zeiden dat hij verder redelijk rustig was!
茅茅n maand geleden
Mijn dochter gaat sinds ze 3 mnd is 2 dagen in de week naar de opvang. Ik breng haar rond 09.00, ze vind het reuze gezellig. Ze zijn echt super lief voor haar en ze lopen echt met haar weg. En ik krijg foto's, een dagverslag en dan ook hoelang ze heeft geslapen, der luiers en flessen. Als ik haar kom ophalen is ze blij om mij te zien. Smiddags thuis dan is ze wel moe, doet ze vaak ff een lange tuk en ik merk dat ze savonds gelijk in slaap valt als ik haar in bed leg haha. Vaak wel wat rommeliger snachts, dan heeft ze wat vaker een speentje npdig.