Hoi allemaal,
Ons zoontje heeft wat berg op zijn hoofd . Ik lees online veel verschillende adviezen, daarom ben ik benieuwd naar jullie ervaringen en keuzes;
Wat doen jullie wel of niet aan berg? Bevalt dat? Waarom kiezen jullie hiervoor?
Bedankt alvast 😃
Wij doen er eigenlijk niks aan alleen tijdens het badje even met een zacht borsteltje over de haartjes om de losse velletjes er af te halen wordt steeds minder!
Ik heb het een paar weken geleden een uurtje voordat ze in bad ging ingesmeerd met babyolie. Toen in het badje met een washandje een beetje gepoetst en het was in 1x weg en is ook niet meer terug gekomen.
Kokosolie of de zalf van dr leenarts smeren, in laten trekken en daarna wegvegen met borsteltje. Wat ik persoonlijk nog fijner vind is een zacht stukje karton zoals bijvoorbeeld een prijskaartje van kleding. Daarmee gaat het helemaal goed weg, uiteraard wel heel voorzichtig. Ze raden om wel eens een pasje oid aan> die vind ik dan weer te hard.
De zalf en de olie werken allebei en ik merkte geen verschil eerlijk gezegd.
Mijn zoontje kreeg vuurrode uitslag van de crème van dr. Leenarts. Dat doe ik bij mijn dochter dus niet. Ik doe beetje olie en dan heel voorzichtig met een luizenkammetje kammen zodat het los laat. En ik ben misschien heel raar, maar ik vind dat zo satisfying 😂
Alleen aan die gele plekken doe ik wat: babyolie erop, even laten intrekken (uurtje) en vervolgens met een speelkaart kan ik het er zo vanaf “krabben..”
Wij hebben het hier nog niet gehad maar verloskundige adviseerde hoofdje in te smeren met kokosolie, mutsje eroverheen en uurtje laten intrekken, dan met luizenkammetje zou het er zo afgaan