10 Reacties
één maand geleden
Ik was zelf verkouden dat ik met was bevallen. Onze kleine werd daardoor ook verkouden en is nu al vaker verkouden geweest. Ik geef m'n kindje niet minder kusjes of knuffel, tenzij ik echt ziek ben dan niet. Ik ben ook voor de 1e keer mama :-) maar misschien is het wel niet goed wat ik doe, dat kan ook.
één maand geleden
Ik let er nooit op, want virussen oplopen kan overal en vaak ben je al besmettelijk voordat je symptomen hebt. En daarnaast is het ook nog eens nodig dat je kindje met virussen in aanraking komt: zo bouwt je kindje weerstand op.
Je kan je vraag eens aan het cb voorleggen als je daar bent, maar het lijkt mij niet nodig om extra voorzichtig te doen.
één maand geleden
Als je borstvoeding geeft maak je automatisch antistoffen aan die je doorgeeft aan je kindje als je ziek bent. Dus ik geef niet minder kusjes. Als mijn man ziek is laat ik haar dan weer niet in de buurt. Maar als ik kv zou geven zou ik hetzelfde doen. Ik had bv een koortslip en toen heb ik wel echt zoveel mogelijk met mijn hoofd bij haar uit de buurt gebleven, maar ja als mama ontkom je er niet aan he😘
één maand geleden
Met een gewone verkoudheid of griep ben ik niet extreem voorzichtig. Tegen de tijd dat je symptomen hebt is het vaak al te laat om besmetting te voorkomen. Maar als mijn zoontje met snottebellen van een halve meter rondloopt houd ik hem wel een beetje uit de buurt, zelfde geldt voor bezoek dat ziek is. Die mogen van mij thuis blijven. Bij een koortslip o.i.d. zou ik wel voorzichtig zijn. Maar gelukkig hebben mijn partner en ik dat nooit.
één maand geleden
Hier een mama die net verkouden is geweest! Papa had het meegenomen van kantoor, na een week was ik aan de beurt en de kleine hoest ook wat en klein beetje volle neus. Ik heb 'm er niet minder om geknuffeld en gekust, hooguit iets vaker mn handen gewassen, denk dat je het toch niet voorkomt, je zit zoveel met elkaar. & daarnaast geef ik dan bv, dus hoop dat ik wat antistoffen heb meegegeven dat ie niet erger verkouden/hoesterig wordt. ☺
één maand geleden
Voorkomen doe je toch niet 😅. Gewoon lekker van je kindje genieten. De 1e 3 maanden hierin zijn het meest kwetsbaar, dan mogen ze echt geen koorts oid krijgen. Ze moeten ook weerstand opbouwen. Als je kindje naar de opvang gaat is hij sws elke 2 weken verkouden ongeveer. Hier een oudere broer in huis die gewoon al naar de opvang gaat (baby vanaf 5 maanden). Hij heeft af en toe een verstopt neusje en kuchje, maar valt nog reuze mee
één maand geleden
Ik zou bezoek, opa en oma op afstand laten als ze ziek zijn maar jezelf of je partner zeker niet weghouden bij je kindje. Ze moeten weerstand opbouwen, ze worden nou eenmaal ziek. Knuffels van papa en mama zijn essentieel voor de ontwikkeling dus lekker blijven doen. Een keertje extra handen wassen kan nooit kwaad natuurlijk.
Ik heb vriendinnen met kindjes uit de coronaperiode en die lopen er nu tegenaan dat die juist nu vaker ziek zijn dan ze eigenlijk zouden moeten zijn omdat ze in die tijd nergens aan bloot zijn gesteld toen ze jonger waren.
één maand geleden
Ik probeer gewoon met gezond verstand na te denken
Als iemand echt ziek of verkouden is dan vermijd ik bezoek wel maar dat is ook gewoon voor mezelf dat ik dat onprettig vind
Maar als ik of me partner verkouden zijn, dan gaan we geen afstand houden van onze baby natuurlijk
Ik had pas corona opgepikt op mn werk, en was flink verkouden
Ik kon er de klok opzetten en 3 dagen later had onze baby 39 graden koorts. Ik wist waar het van kwam en het was gelukkig gauw over..
Het is en blijft vervelend maar helemaal voorkomen doe je niet
Extra handen wassen en logisch nadenken is denk het beste..
één maand geleden
Ik heb altijd aangehouden; binnen het gezin mag alles want dat hou je toch niet tegen. Maar als anderen ziek zijn dan gaan we niet op bezoek.
We hadden laatst corona in het gezin. Papa en mama goed ziek. Ik dacht shit daar gaan we.... baby had alleen een licht snotneusje en mn peuter is helemaal niet ziek geworden. 🤣 je kan t toch niet voorspellen/controleren binnen het gezin