19 Reacties
2 jaar geleden
Ik volg mee. Mijn verloskundige adviseerde ook een bad te huren, het kan via hun voor 100 euro. Alleen moet ik de bad waarschijnlijk in de woonkamer zetten. Ik vroeg mij af hoe je die vieze water achteraf moet schoonmaken. Ze zou het uitzoeken, wist t antwoord niet hierop. Hoe ga jij dat doen enig idee? 🥰
2 jaar geleden
Ik wil deze week ook mijn bad gaan bestellen. Waarom wil je graag een alternatief? Ikzelf dacht gewoon iets te huren bij bevalbadhuren.nl maar ben benieuwd wat daar voors /tegens van zijn!
2 jaar geleden
Reactie op Raaabs__
Ik volg mee. Mijn verloskundige adviseerde ook een bad te huren, het kan vi ...
Je huurt een set met spulletjes erbij. Hier zit onder anderen een dompelpomp in. Met een slang voer je het water af naar je toilet pot. Denk dat er online misschien wel filmpjes zijn van hoe dat werkt.
2 jaar geleden
Reactie op Manuelle24
Ik wil deze week ook mijn bad gaan bestellen. Waarom wil je graag een alter ...
Het badje kan je erna nog gebruiken als kinderbadje en de set kan je in volledigheid terugsturen als je het niet hebt kunnen gebruiken. Bij gebrek aan gebruik kost het dus maar 35 euro aan je hebt een bad eraan over gehouden.
Als je een bad huurt dan krijg je wel een deel terug als je het niet gebruikt. Maar in de basis ben je alsnog 100 euro kwijt.
Ik zou de kosten zonde vinden als ik het uiteindelijk niet kan gebruiken. Dat is de enige reden eigenlijk.
2 jaar geleden
Jammer dat jullie verloskundige niet zelf een bevalbad hebben. Zodra ik bel naar de verloskundige dat ik weeën heb en zij komt, dan neemt ze gelijk het bad mee. Ben al 2x eerder in bad van hun bevallen ideaal. Aansluiting via de slang naar het bad en via slang ook weer afgevoerd in het toilet. Hoes die in het zwembad zit wordt netjes opgevouwen en in een vuilniszak weggegooid en kraamverzorgster heeft daarna gelijk alle handdoeken gewassen die waren gebruikt.
2 jaar geleden
Is die Happy Otter niet een beetje klein om in te bevallen? Hij lijkt op de plaatjes in elk geval wel een slag kleiner (vooral aan de lage kant) vergeleken met het (kleine maat) bevalbad dat ik vorige keer had gehuurd. Je moet je ook afvragen of het water daarin even goed op temperatuur blijft. Dat was bij mijn vorige bevalling best een dingetje, manlief moest regelmatig met pannen heet water het bad bijvullen om de temperatuur goed te houden. Kan me voorstellen dat dat bij een lager bad misschien nog vaker nodig is
2 jaar geleden
Reactie op CCL
Is die Happy Otter niet een beetje klein om in te bevallen? Hij lijkt op de ...
De formaat van de kleinere bevalbad is 165 x 145 x 71cm en van de Happy Otter is 191 x 178 x 61 cm. Hij lijkt qua omtrek meer op het grotere bad maar is dan inderdaad wel een stukje korter. Ik heb geen flauw idee of je die tien centimeter dan mist. Wat zeg jij uit eigen ervaring?
Wat je zegt over de temperatuur is inderdaad een heel goed punt om bij stil te staan! Dan zou je wellicht al zo'n afdekzeil erbij moeten pakken, maar of dat werkt ben ik dan ook niet zeker van🤔.
Dankjewel voor het meedenken in ieder geval!
2 jaar geleden
Reactie op Neline89
Jammer dat jullie verloskundige niet zelf een bevalbad hebben. Zodra ik bel ...
Ja dat vind ik ook wel jammer, maar het is een kleinere praktijk dus snap ook wel dat ze niet alles kunnen faciliteren. Er zijn lokaal wel meerdere aanbieders naast de grote online shops.
Ik weet dat ze in ieder geval wel ervaring hebben met een bevalbad en het opruimen ervan. Ik vind de reactie van Raabs verloskundige wel bijzonder haha!
2 jaar geleden
Reactie op Jessara
De formaat van de kleinere bevalbad is 165 x 145 x 71cm en van de Happy Ott ...
Dat valt dan inderdaad wel mee, 10 cm hoogteverschil, en je zou hem ook wat voller kunnen doen. Weet niet meer exact hoe vol mijne was, maar zou best 15+ cm onder de rand kunnen zijn geweest. En moeilijk te voorspellen natuurlijk wat het weer doet tegen die tijd, mijn vorige bevalling was eind oktober dus misschien ook wel frissere omgeving en vaker bijvullen nodig. Ik zou het eens overleggen met je VK over hoogte en temperatuur, zij zal de Happy Otter natuurlijk ook niet voor niets aanbevelen :) In elk geval alvast succes met je bevalling!
2 jaar geleden
Reactie op Jessara
Ja dat vind ik ook wel jammer, maar het is een kleinere praktijk dus snap o ...
Ja mijn praktijk is ook best kleine praktijk. Begon met 3 verloskundige en zitten nu op 5. Maar toen ik 10 jaar geleden beviel van mijn eerste hadden ze die al.
Ja haha heel bijzonder..emmers zijn echt niet nodig hierbij😅
2 jaar geleden
https://www.facebook.com/share/p/KQDHrkkdQxB7ofJE/
Gezien de foto's niet laden hier meer over de happy otter