21 Reacties

2 jaar geleden

Hier lees ik even mee want ik zit precies met hetzelfde probleem 🥲😩 niets lijkt ook te helpen… heb al allerlei zalfjes en curanol tabletten geprobeerd. Ik ben vooral bang dat het tijdens de bevalling nog veel erger wordt en het daarna niet meer weggaat 😅

2 jaar geleden

Reactie op Hebe23

Hier lees ik even mee want ik zit precies met hetzelfde probleem 🥲😩 niets ...
Nee he echt niks lijkt te werken. Ik ben vanmorgen op de spoed post geweest maar ze snijden ook niet meer open dat doet meer kwaad dan goed. Ik moest maar afwachten😵‍💫 Zolang het gewoon lege 'zakjes' zijn wat je overhoudt teken ik voor. Heb al jaren aambeien maar geen last van. Deze is nu extreem pijnlijk

2 jaar geleden

Ik had ervaring van mn moeder gehoord hierover omdat ik hier ook echt mega bang voor was. Zij vertelde me dat je tijdens het bevallen/persen geen last ervaart maar daarna kan het pijn gaan doen. Wat zeker helpt voor al tijdens het persen is een lauw/koude doek er tegen aan laten leggen. En voor na de bevalling kreeg ik als tip, gaasjes er tegen aan te doen met creme voor aambeien. Meer kan je eigenlijk niet echt doen behalve het later laten weghalen door een arts geloof ik. Maar voor mij was het een opluchting dat, tijdens het bevallen zelf geen extra last ervaart.

2 jaar geleden

Hoi, ik ben 5 jaar geleden bevallen met een gekneusd/verschoven stuitje waar ik enorm veel pijn van had. Niet hetzelfde als een aambei, maar ik heb er tijdens mijn bevalling door adrenaline/oxytocine en wat je allemaal aanmaakt totaal geen last van gehad. Ik vond het wel fijn om tijdens weeën opvangen op mijn billen te zitten zodat ik tegendruk had, een bal of staan/lopen vond ik niet prettig. Succes, komt vast goed! 😘

2 jaar geleden

Ik ben afgelopen woensdag bevallen met aambeien. Hele zwangerschap last van gehad. Tijdens de bevalling geen last van gehad. De aambeien zijn nu bijna weg.

2 jaar geleden

Reactie op Floortjewillemyn

Ik ben afgelopen woensdag bevallen met aambeien. Hele zwangerschap last van ...
Wat fijn dat ze al zo snel wegtrekken en dat je er tijdens de bevalling zelf geen last van had! Ps gefeliciteerd 🩵🥰🩷

2 jaar geleden

Reactie op Hebe23

Wat fijn dat ze al zo snel wegtrekken en dat je er tijdens de bevalling zel ...
Dankjewel 🩵 Zal proberen om je er niet te druk over te maken.

2 jaar geleden

Wat voor nu de pijn kan verzachten is lidocaine Vaseline creme via de huisarts. Dat neemt de pijn weg

2 jaar geleden

Is het geen trombotische aambei? Zo klinkt het wel.. een aambei kan ook veranderen in een trombotische aambei als je er te lang mee loopt of als je doorbloeding slecht is. Een trombotische aambei is blauw/paars met een zwart puntje soms. Google maar even. Ja heel veel huisartsen willen dat niet meer insnijden tegenwoordig. Dat heeft ook alleen zin als je er heel vroeg bij bent en het trombose klontje eruit krijgt. Wat het ook is, heb je iig van die lidocaïne crème gekregen en geprobeerd? Misschien mag je dat niet gebruiken met de bevalling, dat weet ik niet maar dan heb je het iig wat minder pijnlijk de komende tijd.. https://www.apotheek.nl/medicijnen/lidocaine-op-de-huid Ik heb een maand geleden zo'n ding gehad. Jeetje wat pijnlijk. Ik loop ook met aambeien en ben nog niet bevallen 40+3 dus wat dat betreft weet ik niet of het erger of minder erg wordt met de bevalling. Ik heb nu weinig pijn. Ze zitten er gewoon. Zo schoon mogelijk houden dat ze iig niet ontsteken dat is wel belangrijk.

2 jaar geleden

Als ze ontstoken zijn (dan jeukt het vaak ook) pak dan deze https://www.deweegschaal.nl/theranal/aambeienzalf-35g?channable=011b75696400313030303233344a&utm_source=beslist&utm_campaign=beslist&bl3nlclid=3372346c-5e47-473d-9173-8dbee377e2a3&utm_term=BESLI3372346c-5e47-473d-9173-8dbee377e2a3 heel dik erop smeren ook vanbinnen indien nodig. Prikt even goed maar dan ben je vrijwel direct van de ontsteking af. Ik heb een doorbloedomgsstoornis dus ik heb die dingen zo ondertussen in alle vormen en maten gehad helaas. Maar meerdere aambeien waarvan 1 zoveel pijn veroorzaakt, dat klinkt echt als een trombotische aambei. Ik zou dat eerst even (laten) bekijken.

2 jaar geleden

Reactie op Tamaartje6023

Als ze ontstoken zijn (dan jeukt het vaak ook) pak dan deze https://www.dew ...
Dankjewel voor al je info. Ik had daar idd ook al wat over gelezen dat trombose maar die vrouw bij de spoedpost waar ik vanmorgen geweest ben zei dat het dat niet was. Terwijl je ze wel zei dat die blauw was. Ik ga morgenochtend meteen de dokter bellen.

2 jaar geleden

Reactie op Tamaartje6023

Is het geen trombotische aambei? Zo klinkt het wel.. een aambei kan ook ver ...
Deze heb ik. Verlicht iets maar naar een uurtje doet het weer zo'n zeer.

2 jaar geleden

Reactie op Mv86

Wat voor nu de pijn kan verzachten is lidocaine Vaseline creme via de huisa ...
Jaa deze heb ik idd. Maar na een uurtje is die alweer uitgewerkt en komt de pijn weer terug

2 jaar geleden

Bij mij hielp de lidocaine zalf heel goed. Na 2 dagen smeren was de pijn weg van de aambeien. Daarna trokken ze ook langzaam weg. Wat ik ook 2x per dag deed was een ijskoude douchestraal erop zetten (alleen dat gebied) daarmee krompen ze ook enorm. Zit vooral op harde ondergronden zoals houten bankjes, je hebt van die aambei kussens maar het ziekenhuis zei me dat je door de zitkuil alleen maar meer last van aambeien kunt krijgen. Mocht je nog veel last hebben als je bevalling begint adviseren ze je op z’n hondjes te bevallen, dat geeft de minste druk op de aambeien Succes ermee 🍀

2 jaar geleden

Deze heb ik. Verlicht iets maar naar een uurtje doet het weer zo'n zeer.
Ik heb nu van de dokter ook macrogol gehad, dat maakt de stoelgang ook zachter en makkelijker wat kan helpen omdat er dan minder druk op komt te staan bij het toiletbezoek. En maakt dat ook minder pijnlijk (hoop ik 🥲).

2 jaar geleden

Wat hier na de bevalling goed hielp, ik had mega aambeien van langdurig persen, was neusspray en dan wel die met met xylometazoline. Dit spray je rechtstreeks op de aambeien. Klinkt gek maar Google maar eens. Het zorgt ervoor dat de toevoer naar de aambeien geremd wordt.

2 jaar geleden

Overigens mag je dit niet gebruiken tijdens je zwangerschap...

2 jaar geleden

Ik kreeg vandaag nog van mijn verloskundige de volgende tip: - een mespunt aluin - 2 eiwitten Eiwitten kloppen en mengen met aluin. Aanbrengen op een gaasje en dat dan op je aambeien leggen. Schijnen dan als sneeuw voor de zon te verdwijnen zegt ze… 🤞🏻 Had zelf nog nooit gehoord van aluin maar kun je dus gewoon kopen bij de drogist

2 jaar geleden

Reactie op Hebe23

Ik kreeg vandaag nog van mijn verloskundige de volgende tip: - een mespunt ...
Okeee dat kan ik ook nog proberen!! Maar gelukkig is de pijn wat afgenomen en kan ik eindelijk weer normaal lopen en zitten. Maargoed dat neemt niet weg dat ze er nog steeds zitten

2 jaar geleden

Okeee dat kan ik ook nog proberen!! Maar gelukkig is de pijn wat afgenomen ...
Ik heb het geprobeerd en het helpt wel maar als sneeuw voor de zon is wel iets optimistisch 🤣. De aambeien die niet echt pijn deden maar “er gewoon” zaten zijn nu weg. De pijnlijke zit er nog maar is wel kleiner. Het proberen waard iig :)