25 Reacties

5 maanden geleden

Of bellen na golden hour dat ze kunnen komen?

5 maanden geleden

Ik ben om 20:17 bevallen en dezelfde avond om 22:30 kwamen de opa's en oma's even half uurtje langs. Wij moesten namelijk nog een nachtje blijven.

5 maanden geleden

Ik ben dan (onverwachts) thuis bevallen, om 21:22 is onze zoon geboren. Toen ik helemaal 'klaar' was, is mijn moeder hier rond 00:45 naar toe gescheurd om hem te bekijken. Die middag daarna kwamen de ouders van mijn man en zwager en later mijn eigen ouders en broer.

5 maanden geleden

Bij mij zijn opa's en oma's welkom als we weer lekker thuis zijn en ik eraan toe ben. Toen ik bij de oudste vier dagen in het ziekenhuis lag, zijn ze uiteraard wel langsgekomen. Maar we gaan eerst lekker van elkaar genieten.

5 maanden geleden

Ik wil zelf dat de eerste dag niemand op bezoek komt dan mijn zoontje. Daarna mogen de opa’s en oma’s komen.

5 maanden geleden

Mijn man haalt onze dochter op bij m’n schoonouders, en dan zien we ergens in de week wel wanneer we toe zijn aan bezoek. 😅

5 maanden geleden

Bij m'n vorige bevalling kwam iedereen (ouders en schoonouders en broertje) op de dag zelf, na de geboorte. Achteraf gezien vond ik dat heel druk i.c.m. alles wat je zelf als kraamvrouw "moet": hechten, plassen, aanleggen, douchen, controle baby, baby wordt aangekleed etc en daarna moesten we al snel gaan. In mn herinnering was het een komen en gaan van mensen in die kamer binnen 4 uur. Nu met mijn tweede hebben we de eerste dag met z'n drieën doorgebracht en dat was heerlijk relaxt. Op dag 2 is eerst ons zoontje komen kijken en daarna m'n ouders. Toen we thuis waren kwamen m'n schoonouders. Ik vond dat veel rustiger en relaxter, achteraf gezien.

5 maanden geleden

Ik ga pas op zijn vroegst op dag 3 mensen uitnodigen . Ik ga ook niemand appen als de bevalling begonnen is, pas als de baby er is. Lekker in bubbel

5 maanden geleden

Wij nodigen juist onze ouders, broers/zussen uit in het zh, zodat we met z’n drietjes rustig kunnen thuiskomen. Uiteraard wel een aantal uur na de bevalling als wij er klaar voor zijn

5 maanden geleden

Moet overigens 12uur in het zh blijven ter observatie!

5 maanden geleden

Mijn moeder ondersteunt tijdens de bevalling dus zal zij er sowieso al zijn. Na de geboorte mogen mijn zoontje, vader en broertje komen. Ex en diens familie zijn ergens in de kraamweek thuis welkom om afgesproken tijdens sinds zij mijn zwangerschap tot een nachtmerrie hebben gemaakt en ik van geluk mag spreken dat ik überhaupt nog zwanger ben. Wil ze niet weghouden van de baby maar de eerste paar uren/dagen wil ik omringd worden door rust en liefde.

5 maanden geleden

Wij zijn beide keren in het ziekenhuis bevallen en beide keren een dag moeten blijven. Afgesproken dat er pas bezoek zou komen wanneer we weer thuis waren. In het ziekenhuis ben je al drik genoeg vond ik. Wanneer we 2 dagen of langer hadden moeten blijven, waren mijn moeder, oma en zussen wel welkom geweest in het ziekenhuis. De rest pas later thuis.

5 maanden geleden

Onze ouders zijn welkom vanaf dag 5. Willen eerst even kunnen wennen en borstvoeding op gang brengen. Er is geen goed of fout voor kraambezoek. Kies waar jullie je goed bij voelen! Je bent niemand iets verschuldigd

5 maanden geleden

Bij de 1e 3 dagen moeten blijven ivm keizersnee en deze keer gaat dat weer zijn. Alle ouders zijn gezamenlijk even 30 min langs geweest bij de 1e op een moment dat ons uitkwam op de dag van de bevalling. Daarna pas weer naar een paar dagen gesetteld zijn thuis. Doe vooral wat goed voelt. Ik vond het zelf bevoordeeld ook heel fijn om mijn eigen moeder even te kunnen knuffelen na de keizersnee

5 maanden geleden

Bij mijn eerste instantie het ziekenhuis bevallen. Om 17.21u was hij geboren, eer dat de controles gedaan zijn, evt hechtingen, gedoucht was het 20.00u en waren we kapot. De dag erna mochten we om 11.00u naar huis en zijn die middag de opa's en oma's even langs geweest

5 maanden geleden

Beide keren in het zkh bevallen en die dag nog moeten blijven. Beide keren zijn de middag mijn schoonouders en de avond mijn vader langs gekomen. Dit keer op woensdag bevallen en avond pas laat thuis en toen hebben we ook tegen elkaar gezegd de donderdag houden we voor ons zelf zodat onze andere zoon van 14 maanden ook aan de situatie kan wennen. Is heel goed bevallen. Maar doe vooral waar jullie je goed bij voelen en niet wat anderen willen.

5 maanden geleden

Bij de eerste 4 uur na de geboorte al naar huis toen hebben we iedereen pas gebeld toen we thuis waren en even geslapen hadden (hadden met de bevalling 2 nachten over geslagen).

5 maanden geleden

Bij mij zat iedereen beneden in het ziekenhuis uren te wachten. Na het hechten en alles zijn ze dan ook 5 minuten even wezen kijken en hebben ons daarna gelaten. Het is ook maar net wat voor band je met je ouders/broers en zussen hebt en waar je zin in hebt.

5 maanden geleden

Wij laten mijn ouders, zusje en broer weten als we naar het ziekenhuis gaan. Ze mogen dan evt bij ons thuis komen en op ons wachten/opwachten uit het ziekenhuis. Het lijkt mij wel erg mooi om deze bijzondere momenten met mijn familie mee te maken. Ze kijken allemaal zo naar uit ook (eerste kleinkind). Schoonouders wonen in het buitenland.

5 maanden geleden

Wij hebben bij beide kinderen gezegd tot we thuis zijn geen bezoek. Dit voor echt 1-op-1 tijd met ons gezin