25 Reacties
5 maanden geleden
Wij hadden dit bij de eerste niet goed aangegeven. Gelukkig mocht er door corona in het ziekenhuis geen bezoek komen maar toen wij de volgende dag thuis kwamen stond mijn hele schoonfamilie in de woonkamer (schoonouders, 2 schoonbroers met vrouw en 4 neefjes en nichtjes). Ik vond het verschrikkelijk, zeker omdat ik onze 3 katten wilde laten wennen aan de baby en ze nu al gestrest waren van alle kleine kinderen. Gelukkig stond een kwartier later de kraamhulp voor de deur en die heeft gelijk iedereen naar huis gestuurd.
‘s avonds is mijn broer voor ons komen koken en at mijn vader mee. Gelukkig was hij wel zo meelevend zijn kinderen thuis te laten, die zijn een paar dagen later naar hun nieuwe neefje komen kijken.
5 maanden geleden
Ik ben om 20.56 bevallen. We hebben rond 23u ouders en schoonouders gebeld. En per toeval was onze dochter op dat moment wakker bij opa en oma.
Wij moesten sowieso 24 uur blijven. De volgende dag zijn onze zoon (2,5 jaar) en dochter (6,5 jaar) gebracht door opa en oma om met hun broertje kennis te maken en vooral om papa en mama te zien en te knuffelen. Want we waren al 2 nachten in het ziekenhuis en ze misten ons. Was een bijzonder moment! Opa en oma kwamen na een half uurtje om het hoekje kijken en namen de oudere kids weer mee. Uiteindelijk mochten we iets eerder naar huis waardoor we savonds met zn 5en thuis waren. Toen zijn ook mijn ouders even een half uurtje langs geweest. Daarna lekker een paar dagen voor onszelf thuis :-) En alleen een deel van de broers en zussen zijn later in de week een half uurtje langs geweest. Verder nu eerst rustig aan elkaar wennen! Heerlijk! Bezoek komt later wel :-)
5 maanden geleden
Wij wachten echt even af hoe het gaat verlopen. Bij de eerste werd ik ingeleid, 17 u geboren en om 20u stond de hele ziekenhuiskamer vol met ouders, schoonouders broers en zussen. Achteraf veel te druk en kreeg daar amper wat van mee want zat nog helemaal vol van de pijnstilling.
Bij de 2e alles rustig bij thuiskomst (ook door corona) in de avond wat familie laten komen.
Nu bij de 3e wil ik mijn ouders natuurlijk wel zsm laten komen, zij passen ook op de oudste 2 tijdens bevalling, maar verder kijken we het even aan hoe ik me voel. Heb dat ook al aangegeven! Schoonouders zijn ook gescheiden en beide met nieuwe partner dus ligt ook net wat anders.
5 maanden geleden
Wij hebben vooraf aangegeven om pas bezoek te willen als we thuis zijn zodat we even rustig kunnen landen met zijn drietjes. Als we t.z.t. toch behoefte hebben aan bezoek in het ziekenhuis is dat voor onze families alleen maar een leuke verrassing en weet ik zeker dat ze graag eerder komen. Maar zo managen we de verwachtingen wat haha.
5 maanden geleden
Hangt echt van de band af. Mijn moeder en schoonouders zijn echt meteen al welkom. Ik verwacht niet lang in het ziekenhuis te moeten blijven, dus afhankelijk van het tijdstip zal ik ze een paar uur later thuis verwachten. Overigens dringen ze hier ook niet op aan en zijn ze geduldig totdat wij er klaar voor zijn. Ik zie wel hoe het loopt dit keer. De vorige keer waren ze eenmaal thuis gewoon welkom… met als kanttekening dat ik in de nacht ben bevallen en zij de volgende dag in de middag pas langs waren gekomen. Wellicht is het anders als ik midden op de dag beval, maar dat voelen ze echt wel goed aan en komen ze in goed overleg.