8 Reacties
2 jaar geleden
Bij mijn eerste had ik dit ook, enige tip: over je onzekerheden heen stappen en gewoon gaan. Een paar boze blikken van mensen die je nooit meer zult zien omdat ze 2 minuten moeten dealen met wat gehuil van een baby, dat ga je toch niet je dagindeling laten bepalen?
Baby’s huilen nou eenmaal, hoort erbij. Je kan kijken of een draagdoek/zak werkt, maar anders huilt hij maar even… als hij iets nodig heeft dan kan je dat aanbieden (voeding, troost, speen, luier, iets) en als hij gewoon even moe is dan werkt het wandelen juist!
2 jaar geleden
Het kan inderdaad ongemakkelijk zijn. Toch gaan wij er wel op uit met onze baby ( 2 mnd)
Al die " geiriteerde blikken" zijn ook ooit baby geweest en huilde toen
2 jaar geleden
Ik snap je precies! Ik had dit laatst toen ik met haar voor het eerst alleen boodschappen ging doen. Ik rende zo wat door de winkel toen ze huilde, sloeg echt nergens op 😂 Ik ben daarna niet meer alleen ergens heen gegaan.
En over de blikken, dat is echt niet zo. Dat zit in je hoofd, want echt niemand rekent je er op af dat je kindje huilt. Dat doe je zelf bij een ander ook niet (tenzij je in een vliegtuig zit en een kind van 6 huilt non stop 🤪).
Maar toch, ik snap je! Dus ik kan wel zeggen ‘probeer het los te laten’, maar dat zou hypocriet zijn haha!
Maar hee, probeer het los te laten! 🫣😘
2 jaar geleden
Ik had dit trouwens ook de eerste dagen toen we thuis waren uit het ziekenhuis. Onze huizen zijn erg gehorig, dus ik dacht steeds: pff , wat nou als de buren hiervan wakker worden of het horen.. wat moeten ze wel niet denken.
Maar DAT heb ik wel los gelaten. Er zit nou eenmaal geen stop op m’n kindje en het is voor ons ‘erger’ dat ze huilen dan voor de buren die het ergens op de achtergrond horen. 😋 Dit zelfde moet ik misschien ook maar in een winkel / op straat denken.
Maar mensen die naar een koffie tentje gaan met hun kindje… ik durf dat echt niet.
2 jaar geleden
Gewoon gaan! Mensen kijken gewoon even omdat ze geluid horen en gaan dan gewoon weer verder met hun dag. Baby’s huilen nou eenmaal, dat is hun manier van communiceren.
2 jaar geleden
Vooral gewoon doen! Mensen vinden het vaak echt niet zo erg als je denkt. Het wordt voor de meeste mensen pas vervelend wanneer je je kindje niet zou proberen te troosten, maar dat doe je vast wel. Je zou kunnen beginnen met een kopje koffie bij bijvoorbeeld de Hema. Daar zijn vaak vrij veel kinderen. En baby's huilen nou eenmaal, dat snapt hopelijk iedereen.
2 jaar geleden
Bedankt! Jullie hebben gelijk. Alleen in mijn hoofd werkt het nog niet zo
Ik ga het in kleine stapjes proberen. Elke keer net wat meer. En idd mensen vergeten het vast snel, het is meer dat ik denk hellppppp