21 Reacties

één maand geleden

Ik herken wat je zegt. Ik heb ook het idee dat ik minder contact heb met de collega's en dat ik eerder naar huis ga om maar thuis te kolven. Ik had altijd 6 maanden op het oog voor volledige bv maar ik denk dat het toch een combi van kv en bv gaat worden de laatste 1,5 maand want het kolven op werk went maar niet.

één maand geleden

Ik kolf thuis en ik probeer geen extra werk naar me toe te trekken zoals ik voorheen deed. Mijn leidinggevende heeft extra mensen ingehuurd dus ik hoefde me geen zorgen te maken over het niet af krijgen van zaken. Dat geeft me extra rust.

één maand geleden

Ik herken het ook wel, maar uiteindelijk weet je niet wat ze écht denken als ze het je niet vertellen of als je er naar vraagt. Je kan altijd het gesprek openen he. Ik werk zelf in de zorg, waardoor het gevoel dat er meer werkdruk bij de collega’s komt ook nog parten speelt. Maar ik probeer me voor te houden dat ik ten eerste het recht heb, ten tweede ik mijn kindje het beste wil geven zolang het kan, en ten derde je hebt het recht tot 9 maanden en zoals die eerste 4,5 maand voorbij zijn gevlogen zal dat ook bij die andere 4,5 maand zo zijn. Wat mij wel helpt om tijd te besparen is dat ik de kolfonderdelen in een ziploc in de koelkast doe om niet na elke kolfbeurt te hoeven schoonmaken.

één maand geleden

Ik werk ook op kantoor en heb een draadloze kolf aangeschaft daarvoor. Kan ik gewoon lekker doorwerken onder het kolven. Scheelt zoveel tijd!! Misschien is dat een idee?

één maand geleden

Ik heb ook een kantoorbaan. Ik doe er denk maar 20 min over. Iets meer dan 10 minuten dubbelzijdig kolven en ik spoel alles alleen af en zet het dan in de koelkast. Overgieten doe ik thuis. Heb een hele voorraad flesjes in de tas zitten.

één maand geleden

Reactie op hellobaby2021

Ik heb ook een kantoorbaan. Ik doe er denk maar 20 min over. Iets meer dan ...
Haal je de onderdelen dan wel uit elkaar? En gebruik je ze dan nat?

één maand geleden

Reactie op Lace

Haal je de onderdelen dan wel uit elkaar? En gebruik je ze dan nat?
Ja uit elkaar. En dan even goed het water eraf schudden. In de koelkast droogt het een beetje op.. en ik heb altijd schone hydrofiel bij en dan droog ik het een beetje af.

één maand geleden

Reactie op Wilmaxx

Ik werk ook op kantoor en heb een draadloze kolf aangeschaft daarvoor. Kan ...
Laatst heb ik ook achter mn bureau gekolfd maar ik had veel minder melk, 40 ml minder. Dat ga ik niet meer doen

één maand geleden

Reactie op hellobaby2021

Ja uit elkaar. En dan even goed het water eraf schudden. In de koelkast dro ...
Dat is een goeie tip, dankje

één maand geleden

Reactie op RoomsTP

Dat is een goeie tip, dankje
Ik stop het altijd in een bak van Tupperware, sluit goed af en past er precies in!

één maand geleden

Ik kolf ook op het werk, leg de onderdelen in een tas in de koelkast (ook niet afgespoeld) en gebruik die de keer er na gewoon. Melk kan minstens tot 8 dagen bewaard blijven in de koelkast dus durf dat met de onderdelen die in aanraking komen met de melk ook wel aan. Als ik dan thuis kom maak ik alles goed schoon met een sopje voor de volgende dag. Misschien kun je hier wat tijd door besparen ? Kolven zelf pak ik meestal 10 minuten voor en dan 5 minuten klaar zetten en 5 minuten opruimen. Als je zo lang moet zitten voor voldoende opbrengst zou je je maat voor schild kunnen nameten of die nog goed is of een andere kolf overwegen. Ik heb een kolf consult gedaan en daar ervaarde ik dat ik erg verschillende opbrengsten had bij verschillende kolven. Bijv 5 ml in 5 minuten met een draadloze kolf en 30 ml in de helft van de tijd met een andere kolf op dezelfde borst, dat was nogal een verschil!

één maand geleden

Reactie op Anoniem_1996

Ik kolf ook op het werk, leg de onderdelen in een tas in de koelkast (ook n ...
Ik sluit me hier volledig bij aan. Ik duw de onderdelen terug in mijn koeltas met koelelement. Scheelt hoop gekloot tussendoor. Schuldgevoel herken ik ook wel. Ik ga altijd eerder naar huis om mijn baby live te voeden zodat ik maar twee keer hoef te kolven. Denk dat sommige collegas dat wel gek vinden. Ik probeer me gewoon op mijn baby te focussen. Ik vind de borstvoeding een heel mooi cadeau wat ik mijn kindje mee geef in het leven

één maand geleden

Merken jullie dat jullie op werk minder kolven dan thuis? Ik kolf nu vaak nog maar een halve voeding :(

één maand geleden

Ja hier zat ik bij mijn eerste kindje ook mee! Morgen ga ik pas weer werken en dan in oktober maar 1 dag per week (op papa zijn vrije dag). In november pas 3 dagen. Dit gekozen vanwege opvang die dan plek had, maar ook vanwege het kolf obstakel. Ik werk in de logistiek en vrij zelfstandig dus ik vind het ook rot dat mijn werk zichtbaar blijft liggen, de klant er last van heeft, en ik dus halverwege de dag echt collega's om hulp moet vragen het af te maken. Soms voelde het daardoor echt dat ik niet nuttig was en beter thuis kon blijven. Benieuwd hoe dat deze keer gaat. Frustrerend vind ik ook dat bij mij de kolfruimte best ver lopen is en dat ik er bij de balie een sleutel voor moet halen. Veel heen en weer geloop, in de rij staan bij de balie. Ook een grijs gebied want ik vind dat dat dus niet van mijn kolftijd af gaat... Ik hoop dat je het gevoel van je af kan schudden, maar ik begrijp je goed!

één maand geleden

Reactie op Jessara

Ik sluit me hier volledig bij aan. Ik duw de onderdelen terug in mijn koelt ...
Mooi gezegd! Werk is er altijd nog, borstvoeding geven kan niet altijd.

één maand geleden

Reactie op maria_1234

Ja hier zat ik bij mijn eerste kindje ook mee! Morgen ga ik pas weer werken ...
Ik begrijp je gevoel heel goed maar precies wat de andere reactie zegt, werk is er altijd en borstvoeding geven is tijdelijk. Het is wel de voeding voor je baby’tje

één maand geleden

Reactie op Eerstekindje2024

Merken jullie dat jullie op werk minder kolven dan thuis? Ik kolf nu vaak n ...
Ik kolf thuis niet, alleen maar op werk en zou het niet weten. Kan het zijn dat je toch een beetje gespannen aan het kolven bent? Tijdens het kolven kijk ik naar filmpjes en foto’s van mijn dochter. Dat schijnt te helpen voor meer voeding

één maand geleden

Reactie op RoomsTP

Ik begrijp je gevoel heel goed maar precies wat de andere reactie zegt, wer ...
Ja echt mooi verwoord! Dit gaat mij helpen. Ik denk ook dat ik smiddags 30 min eerder weg ga om live te voeden... kijken of dat lukt zo voor ons op te komen

één maand geleden

Reactie op maria_1234

Ja echt mooi verwoord! Dit gaat mij helpen. Ik denk ook dat ik smiddags 30 ...
Gewoon doen!! Ik vind de borstvoeding nu belangrijker dan mijn werk 😂 klinkt mensen misschien gek in de oren maar het loopt nu zo goed, ze is er dol op en ik wil het gewoon echt zo lang mogelijk volhouden. En mensen mogen daar wat van vinden, het gaat toch om jou en je kindje 🫶🏻

10 dagen geleden

Reactie op Taurus1994

Gewoon doen!! Ik vind de borstvoeding nu belangrijker dan mijn werk 😂 klin ...
Klinkt zeker niet gek!!! Je kind is toch belangrijker