9 Reacties

9 dagen geleden

Wij gebruiken al een hele tijd de 6+m speentjes van bibs, de verkoopster had alleen die in de winkel en vertelde dat het qua grootte van de speen nauwelijks uitmaakt welke je gebruikt. Dus je kunt gewoon over lijkt me!

9 dagen geleden

Reactie op aardbeitje4

Wij gebruiken al een hele tijd de 6+m speentjes van bibs, de verkoopster ha ...
Maar als het nauwelijks uitmaakt kan je dus ook eigenlijk in speen 1 blijven? Haha

9 dagen geleden

De ronde variant is zo slecht voor hun mond/gebit.. Ik had veel kindjes op het KDV met een ronde openstaande mond en gebit door de speen. Je kan beter de anatomische vorm gebruiken en gewoon maat 2 bestellen :)

9 dagen geleden

Ik heb net nog maat 1 besteld en zal over 6 weken als ze 6 maanden is maat 2 bestellen. Heb wel de anatomische van bibs vanaf het begin…

9 dagen geleden

Reactie op Xxxxkusje

De ronde variant is zo slecht voor hun mond/gebit.. Ik had veel kindjes op ...
Ik werk zelf ook op een babygroep, maar heb nog geen kindjes daar mee gezien. Maar zal best wel hoor! Denk alleen dat het na 6 maanden nog moeilijk aan te leren is, een andere tut.. Ik merk juist dat kindjes met die anatomische speen het speentje niet goed in kunnen houden

9 dagen geleden

Reactie op Xxxxkusje

De ronde variant is zo slecht voor hun mond/gebit.. Ik had veel kindjes op ...
Alle spenen zijn slecht voor het gebit helaas.. gewoon op tijd stoppen en binnen 2 maanden staan de tandjes weer recht

9 dagen geleden

Reactie op Lzval

Alle spenen zijn slecht voor het gebit helaas.. gewoon op tijd stoppen en b ...
Sorry was even off topic, on topic; ja gewoon maat 2 bestellen. Volgens mij is die iets dunner, maar op hun website staan alle verschillen als het goed is

9 dagen geleden

Wij hebben ons met de oudste wel aan het formaat speen gehouden qua leeftijd. Dit omdat hun mond groter word en de speen hierop aangepast word, ik weet niet hoeveel kwaad het kan om nr 1 te blijven gebruiken. Misschien dat grotere kinderen die makkelijker “lam” gezogen krijgen? Dat de speen te makkelijk flexibel word? Maar dit bedenk ik mij nu, geen wetenschappelijke onderbouwing 😅 De kids kunnen inderdaad vervormde tanden krijgen van de speen. Echter trekt dit ook weg als je stopt met de speen. Onze zoon is met 2,5j gestopt en binnen 2 maanden was zijn spenenmondje bijgetrokken.

9 dagen geleden

Ja, wel maat 2 bestellen! Dit heeft meer te maken met veiligheid. De spenen zijn namelijk groter en speciaal gemaakt voor de diverse leeftijdsgroepen om de veiligheid te waarborgen.