2 Reacties
3 maanden geleden
Nee hoor, kan geen kwaad. Het risico met bibs is op vervorming van het gehemelte, maar dit is alleen als je het heel veel gebruikt, en op de lange termijn. Als je baby niet de hele dag die speen in heeft kan het geen kwaad, en al zou er vervorming zijn trekt dit weer weg wanneer je stopt met de speentjes. Dus nee hoor! Wij vervangen de speentjes ook niet op het termijn dat ze aangeven. Ik vind het een beetje "wij van wc eend adviseren wc eend". Natuurlijk willen ze dat je elke 3 maanden nieuwe speentjes koopt 😅 ik vervang hem wanneer ik dat zelf nodig acht
3 maanden geleden
Nee joh kan geen kwaad. Advies zit heel erg aan de veilige kant en denk dat het pas echt belangrijk is ze regelmatig te vervangen als ze tandjes krijgen en er op kunnen gaan bijten.
Onze oudste heeft wel eens 6 maanden met dezelfde spenen gedaan omdat ik het vervangen vergat. Ze had er wel altijd meerdere in gebruik, had overal eentje liggen (echt geen zin om steeds te moeten zoeken of naar boven/beneden moeten om te zoeken naar die dingen🫠) dus niet alsmaar 1 dezelfde, dat zal wel verschil maken in hoe snel ze slijten natuurlijk.
Regelmatig even in water leggen dat gekookt heeft voor de hygiëne en regelmatig even checken op beschadiging door de speen even alle kanten op te trekken. Dan kan er vrij weinig gebeuren.
Het is gemaakt van natuurrubber, hierdoor kan de kleur veranderen en ook de bol kan groter worden. Bij onze oudste werd de bol nooit groter, maar de jongste heeft een diep gehemelte en zuigt dus hierdoor een grotere bol aan de speen.