Hi mama’s,
Zijn hier mamas van kindjes die rond de 11 weken (of ouder) zijn en waarvan hun kindje nog steeds overdag beneden haar slaapjes doet ipv in haar bed?
Ik hoor overal om me heen dat hun kindje (die jonger zijn dan mijn kindje) al naar bed gaat overdag. Maar wanneer we dit bij mijn kindje proberen zijn we hier een uur mee bezig en dan slaapt ze maar 30 minuten. Ook slaapt zij in de nacht (bijna) klokje rond (vaak van 21.00 tot ongeveer 09.00), maar wanneer wij haar overdag op bed proberen te leggen lijkt het wel of ze ‘s nachts daarvan ‘in de war’ raakt en komt ze ineens weer 3 x in de nacht.
Beneden is het vaak om de 3 uur een fles. Na de fles is het even kletsen op de bank, dan leg ik haar in de box met witte ruis aan (geen televisie aan of wat dan ook), dan speelt ze nog even en valt ze in slaap in de box voor ongeveer een uur. Dus geen strijd, geen wiegen, niks. Wat in haar bed wel is.
‘s avonds niet, dan valt ze tijdens de fles in slaap en kan je haar makkelijk in haar bedje leggen en slaapt ze dus gewoon door tot 09.00u.
Wij hebben geprobeerd de zelfde routine te doen als ‘s avonds, alleen slaan we het douchen natuurlijk over. ‘s avonds doucht ze iedere avond, dat doen we overdag niet wanneer we haar op bed leggen.
Maar ik vraag me dus af: is dit erg? En is ons kindje er misschien gewoon nog niet aan toe om overdag op bed gelegd te worden?
Ze gaat aankomende donderdag en volgende week wennen op de opvang en vanaf 6 augustus gaat ze voor vast iedere week 1 x per week naar de opvang omdat ik dan weer begin met werken.
Ik werk zelf op een kdv, dus ik weet dat veel kindjes van 3 maanden nog niet op bed gelegd worden op het kdv, die doen vaak slaapjes in de box oid. Dus daar maak ik me niet perse druk om. Maar juist omdat ik van iedereen hoor dat hun kindje wel al overdag op bed slaapt en ‘s avonds al om 19.00u naar bed gaat vraag ik me toch af of mijn kindje dan de enige is 😅