27 Reacties

één maand geleden

Reactie op 1992mamma

Buiten dat vind ik het verlof voor nieuwe mama’s ook echt veel te kort. Je ...
100% eena!!

één maand geleden

Reactie op mz1986

Ik heb nu een hele lastige situatie. Een bevallings gerelateerde ziekte (mi ...
Dit wordt nu bij mij ook onderzocht wat zijn jouw klachten?

één maand geleden

Hi allemaal, wat naar dat jullie kampen met zoveel klachten na jullie zwangerschap of bevalling. Ik werk als hr manager en ik zal eea voor jullie onder elkaar zetten: - het uwv bepaalt of je onder het vangnet valt van ziekte tijdens zwangerschap of (ten gevolge van) bevalling, als ze bepalen dat dat zo is dan vergoeden ze je dagloon aan je werkgever voor maximaal 104 weken. Je krijgt dus gewoon 100% salaris doorbetaald van je werkgever. Dit geldt alleen als je een werkgever hebt. Hoe het zit als je een ww uitkering ontvangt weet ik niet. - bij ziekte hoef je geen verlof of vakantiedagen op te nemen. - je kunt, bij ziekte of door een andere reden, je ouderschapsverlof onderbreken en verzoeken dit op een later tijdstip weer in te zetten. - je hoeft je werkgever niet te vertellen wat er met je aan de hand is, aan de bedrijfsarts wel. Die heeft geheimhoudingsplicht. - werkgevers mogen zelf bepalen hoeveel % loon ze doorbetalen tijdens ziekte of het staat in je cao, doorgaans is dit eerste jaar 100% en daarna 70%. - je kunt ook altijd preventief of voor vragen bij de arbodienst terecht. Vraag gerust als je nog iets wil weten en sterkte allemaal 😊

één maand geleden

Reactie op Jansje90

Hey, wat vervelend! Ik heb vooral een opgejaagd gevoel, voornamelijk door een hoge hartslag. Daar heb ik nu medicatie voor, maar helaas werkt dat nog niet voldoende. Daarnaast duizelig in mijn hoofd, spierpijn, hitte aanvallen. Van alles. Er wordt nu nog wel onderzocht waar het door komt. Het kan ook nog een autoimmuun aandoening zijn, Graves. Die uitslag krijg ik komende week bij de internist.

één maand geleden

Reactie op Jansje90

Ik had je post trouwens gezien hierover en twijfelde al om dit te suggereren, maar soms krijg je zoveel adviezen dat je er onzeker van kan worden. Ik ben wel blij dat het onderzocht wordt. Wanneer krijg je de uitslag?