62 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op CRMN•
Echt vervelend voelt het vind ik! Ze drinkt een stukje en begint dan enorm ...
Vandaag is de eerste dag dat ze het niet heeft het huilen en overstrekken tijdens de voeding, afgelopen maandag heeft ze de vaccinatie gekregen. Wel heeft ze nog wat meer last dan normaal van krampen na de fles. Nu begint ze te lachen als ze de fles niet meer wil 😂🙈
3 maanden geleden
Vorige week vrijdag heeft onze baby het rotavirus vaccin gehad met net 8 weken en sinds zondag heeft hij erg last van buikkrampen. Hij gilt en huilt soms wel een uur lang en is dan ontroostbaar. Waarschijnlijk combi van onderontwikkelde darmen en reactie vaccin.. hoop dat het binnenkort minder wordt
3 maanden geleden
Ik vind het lastig te bepalen wat komt door het vaccin, wat door sprong 2 en wat door gewoon het baby-zijn, maar hier is ze wel onrustiger dan normaal. Ze slaapt slechter, doorgaans slaapt ze prima in de draagzak maar nu doet ze alleen maar even haar ogen dicht. Ze is bij vlagen wat trappen met haar beentjes, laat veel scheetjes en spuugt ineens meer. Afgelopen maandag heeft ze het vaccin gehad, maar volgens de Oei ik groei app loopt sprong 2 ook nog tot aankomende maandag dus geen idee wat waarbij ‘hoort’. Hoop dat ze snel weer wat lekkerder in d’r velletje zit.
3 maanden geleden
Reactie op AfraFra
Vorige week vrijdag heeft onze baby het rotavirus vaccin gehad met net 8 we ...
Och wat lastig!! Wij hebben een brief gekregen van Lareb met dat we mee kunnen doen aan een onderzoek mbt de bijwerkingen. Ik zou dit zeker melden als jullie ook zo’n brief krijgen!
3 maanden geleden
Hier 10 dagen geleden gevaccineerd en niet zoveel last van krampjes gelukkig. Wel bij elke voeding (bv) poepen, terwijl dit voorheen 3x per dag was. De poep stinkt ook en is groen en slijmerig. Soms weer geel maar overwegend groen. CB kende dit niet als bijwerking…Is dit herkenbaar voor jullie
3 maanden geleden
Reactie op isabelle_
Hier 10 dagen geleden gevaccineerd en niet zoveel last van krampjes gelukki ...
Ja de poep is idd gelig of groen met veel slijm.
3 maanden geleden
Afgelopen dinsdag de vaccinatie gehad en sindsdien niks gemerkt bij mijn baby dus dat kan ook :)
3 maanden geleden
Mijn dochtertje heeft vorige week maandag de eerste dosis gehad. Na een paar uur begon ze ontroostbaar te krijsen (wat ze nooit doet). We raakten helemaal in paniek. Gelukkig nam het na een badje en daarna in de draagdoek wat af. De rest van de week is ze enorm huilerig, slaperig en aanhankelijk geweest. Enorme maagkrampjes en geen zin om te drinken. Wij zijn erg geschrokken van de bijwerkingen en twijfelen of we de tweede dosis wel moeten geven.
Wat het ook lastig maakte is dat we de huisarts belde toen ze zo aan het krijsen was, maar zij gaf aan te weinig te weten om iets zinnigs te zeggen. Consultatiebureau was al dicht en verder wist de ggd of het cjg ook niet of dit een normale reactie was. Een stuk heftiger dan van te voren werd geschetst in onze situatie!!
3 maanden geleden
Reactie op stefmid
Mijn dochtertje heeft vorige week maandag de eerste dosis gehad. Na een paa ...
We delen precies dezelfd gedachten! Ik denk dat wij het tweede drankje niet gaan nemen. Mijn dochter heeft door het eerste drankje nu al 2,5 week extreme waterdunne diarree. 2/3 keer per dag. Zo lang zou een bijwerking niet mogen duren. GGD zegt dat het door BV zou KUNNEN komen, maar daar geloof ik niks van. Ik geef al sinds haar geboorte bv en zulke heftige diarree heeft ze nooit gehad. We zijn nu doorverwezen naar het ziekenhuis voor nadere controle. Mijn dochter lijkt wel de rota ziekte zelf gehad te hebben, zo veel diarree en krampen. Ik vind het echr een heftige vaccinatie voor zo’n kleine baby.