21 Reacties

2 jaar geleden
Ik heb geen blaasontsteking gehad tot nu toe tijdens de zwangerschap.
Wel zou ik als tip mee geven om te beginnen met cranberry sap te gaan drinken.
Hier zitten veel antioxidanten in wat vaak helpt tegen een blaasontsteking of helpen te voorkomen.
Misschien daar eerst mee beginnen voor dat je begint met antibiotica. Aangezien het beginnend is heb je kans dat je het hiermee al verhelpt.

2 jaar geleden
Dit kan alleen meer risico geven als je te lang met een flinke blaasontsteking blijft lopen. Ik denk omdat jij tegen het randje aan zit zoals je zegt dat jij je hier nog niet veel zorgen over hoeft te maken. Het advies goed opvolgen en antibiotica gebruiken zou ik dan inderdaad wel doen.

2 jaar geleden
Ik zit op het moment ook aan antibiotica ivm een blaasontsteking. Kan me voorstellen dat het spannend voor je is. Ik zou goed overleggen met je huisarts welk type antibiotica je krijgt. Er zijn er verschillende die veilig gebruikt kunnen worden tijdens de zwangerschap. Hoop dat het snel opknapt!

2 jaar geleden
Reactie op kvv
Ik zit op het moment ook aan antibiotica ivm een blaasontsteking. Kan me vo ...
Thanks! Mag ik vragen welke antibiotica jij hebt gekregen?

2 jaar geleden
Reactie op mich010922
Dit kan alleen meer risico geven als je te lang met een flinke blaasontstek ...
Thanks, klopt inderdaad ook wat je zegt. Gelukkig zijn we er nu dan wel “toevallig” achtergekomen, heb verder namelijk helemaal geen klachten die kunnen wijzen op een blaasontsteking en normaal gesproken doen ze niet altijd een urineonderzoek. Bij mij hebben ze dat wel gedaan omdat ik aan het begin van mijn zwangerschap aangaf veel te moeten plassen, maar daar heb ik al een aantal weken geen last meer van (volgens de arts ervaren zwangere vrouwen ook meestal geen klachten, dat is ook het lastige om het op tijd te herkennen).

2 jaar geleden
Heb vorige zwangerschap ook blaasontsteking gehad en antibiotica gebruikt omdat ik wel echt klachten had. Branderig gevoel en continue aandrang om naar het toilet te moeten. Heb nu een gezond kindje dus je kan gewoon antibiotica gebruiken hoor. Beter dan dat je zieker wordt en je een nierbekkenontsteking krijgt door een verwaarloosde blaasontsteking

2 jaar geleden
Ik had bij mijn vorige zwangerschap echt heel vaak blaasontsteking, bijna iedere 2 weken met m’n urine naar de huisarts gemoeten. Ook inderdaad antibiotica geslikt maar niet voor lange tijd omdat dit steeds terug kwam. Veel water gedronken, paar keer per dag spoelen en af en toe cranberrythee. Zo ben ik de zwangerschap doorgekomen. En een hele gezonde baby.

2 jaar geleden
Reactie op Verena1999
Ik heb geen blaasontsteking gehad tot nu toe tijdens de zwangerschap.
Wel z ...
Dit is geen goed advies. Een AB kuur is het enige juiste op dit moment!
De cranberry sap en goed drinken zijn natuurlijk altijd goed!

2 jaar geleden
Vorige maand nog een blaasontsteking gehad en antibiotica. Ook voor de zwangerschap had ik minimaal 6 tot 8x per jaar een blaasontsteking/ nierbekkenontsteking door een atone blaas. Ik heb dus ook antibiotica geslikt en omdat ik veel misselijk was zowel door de antibiotica als de zwangerschap heb ik kort een infuus gehad waarna ik veder op oraal overging.

2 jaar geleden
Ik heb ook blaasontsteking maar krijg geen antibiotica. Weet natuurlijk niet hoeveel bacteriën jij had maar ik had 138 en max is 30, ook wat rode bloedcellen gevonden, moet gewoon veel drinken..

2 jaar geleden
Ik heb m'n kuur net afgerond, maar had ook echt heel veel last. Ik begreep dat blaas ontsteking icm zwangerschap gevaarlijk kan zijn als er een bepaalde bacterie zit, daar kunnen ze specifiek op testen. Als je die niet hebt en geef antibiotica wilt, zou je kunnen kijken of het vanzelf weg gaat. Wellicht afspreken dat je dan binnenkort nog eens test? En goed in de gaten houdt of je geen andere klachten van een blaas ontsteking krijgt?

2 jaar geleden
Reactie op Charlotte_KL
Ik heb ook blaasontsteking maar krijg geen antibiotica. Weet natuurlijk nie ...
Ooh dat kan ik niet terughalen uit het onderzoek, ik zie alleen staan bij dat er een spoor is aangetroffen bij bacterie. Misschien toch maar eens bellen morgen. Verder heb ik dus geen klachten, ik drink wel echt te weinig water dus daar let ik nu wel op.

2 jaar geleden
Reactie op LVDG92
Ik heb m'n kuur net afgerond, maar had ook echt heel veel last. Ik begreep ...
Ik heb zelf dus geen klachten, had het ook niet zien aankomen. Verder kan ik niet terugzien welke specifieke bacterie aangetroffen zou zijn, ga daar even over bellen. Thanks!

2 jaar geleden
Hier een flinke blaasontsteking gehad. Moest ook aan de antibiotica maar dat wilde ik om meerdere redenen niet. Normaal gesproken nam ik bij blaasontsteking lucovitaal d mannose en ben na overleg met vk gestart met een kuur blaseberry (ook dmannose) en heb de antibiotica niet genomen. Gaat top!

2 jaar geleden
Reactie op JaydeeV
Hier een flinke blaasontsteking gehad. Moest ook aan de antibiotica maar da ...
Wat zijn voor jou de redenen geweest om geen antibiotica te slikken?

2 jaar geleden
Ik heb toen ik 7 weken zwanger was ook een blaasontsteking gehad en gewoon antibiotica geslikt (ik had wel goed nagevraagd of de voorgeschreven antibiotica veilig was met zwangerschap). Ik zou gewoon het advies van de dokter opvolgen en antibiotica gaan slikken. Dan weet je zeker dat je er daarna vanaf bent (ook omdat je geen klachten hebt, ik had zelfs na de kuur nog even een controle plasje ingeleverd om te kijken of het echt weg was, had zelf ook bijna geen klachten). Ik zou zelf eerder banger zijn voor de ontwikkeling van een nierbekkenontsteking als je een blaasontsteking niet goed behandeld, dan voor het slikken van antibiotica.

2 jaar geleden
Reactie op Eerstebabyx
Wat zijn voor jou de redenen geweest om geen antibiotica te slikken?
Oa omdat ik zelf een verstoorde darm microbioom heb waar ik al jaren aan werk om weer gezond te krijgen. Nu in mijn zwangerschap werk ik daar nog secuurder aan omdat, kort gezegd, je dit ook meegeeft aan je kindje. Ik vind het dus heel belangrijk dat dit gezond/intact blijft. Bij antibiotica gaat alles er aan, slechte en goede bacteriën. Vandaar dat vrouwen die antibiotica nemen voor blaasontsteking daarna geregeld meteen een candida te pakken hebben.