21 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op RB1995
Het bloeden zou met 6 weken echt moeten stoppen!! Ik zou de verloskundige b ...
Zou dat pijn doen of zou je dan ergens last van kunnen hebben
4 maanden geleden
Reactie op Yildiz Rumeysa
Zou dat pijn doen of zou je dan ergens last van kunnen hebben
Je kan dan buikpijn hebben of koorts krijgen, maar dat hoeft niet altijd.
Ik zou zeker even bellen met je verloskundige. Ik ben voor de zekerheid naar de gynaecoloog doorgestuurd voor een echo om te checken of er geen placentaresten in de baarmoeder waren achtergebleven. Was allemaal goed gelukkig, maar wel fijn om het uit te sluiten.
4 maanden geleden
Ik zou het zeker ook even laten checken, hier wel placentaresten achtergebleven en die zijn vorige week alsnog weggehaald.
4 maanden geleden
Reactie op Chantal2023
Ik zou het zeker ook even laten checken, hier wel placentaresten achtergebl ...
Had jij pijn tijdens het bloeden voor het weg hallen
4 maanden geleden
Had jij pijn tijdens het bloeden voor het weg hallen
Af en toe wat buikpijn en erg moe, maar niet perse hele erge klachten door die placentaresten nee. Ik had al een onderbuik gevoel omdat de placenta na de bevalling al helemaal in stukken eruit gekomen was en ik in de kraamweek al stukje verloor. En ik heb idd 12 weken lange bloedverlies gehad.
4 maanden geleden
Inderdaad even de verloskundige bellen en via die weg naar de gynaecoloog voor een echo. Heb ik ook gedaan na 8 weken. Bij mij was er ook niets te zien qua placentaresten. Baarmoeder helemaal schoon en klein. Wat wel te zien was, was dat er eigenlijk totaal geen opbouw van baarmoederslijmvlies was. Volgens de gynaecoloog komt dit vaker voor bij volledig borstvoeding en dat zodra er wel een beetje opbouw van slijmvlies is, dat je lichaam dit "eruit werkt". Dit verklaarbaar mij de terugkerende bloedingen (lees af en toe een enkele dag geen bloedverlies). Ik ben blij dat ik weet waar het vandaan komt.
Een oplossing zou voor mij zijn stoppen met borstvoeding, iets wat ik niet wil. Dus ik neem het voorlopig voor lief. Het is wel iets dat extra energie kost, want uiteindelijk verlies ik sinds 7 mei al behoorlijk wat bloed en daalt mn hb hierdoor.
4 maanden geleden
Reactie op RB1995
Het bloeden zou met 6 weken echt moeten stoppen!! Ik zou de verloskundige b ...
Dat 6 weken is echt niet waar. Dit is een gemiddelde en geen maximum. Wel kan het inderdaad dat er iets anders aan de hand is. Maar opzich is het ook gewoon normaal om langer bloed verlies te hebben tot bijvoorbeeld 12 weken
4 maanden geleden
Reactie op VdB21
Dat 6 weken is echt niet waar. Dit is een gemiddelde en geen maximum. Wel k ...
Verloskundig advies; na 6 weken bloedverlies echt bellen met vk of huisarts, kan in beste geval hormonaal zijn. 80% vd vrouwen is na 6 wk echt gestopt met bloeden. 12 weken is eerder een uitzondering dan een gewoonte. Er moet volgens protocol altijd een controle echo gemaakt worden bij de gynacoloog als het bloeden lang aanhoud, en dat is met legitieme reden.
Wat is de reden dat jij dit medisch advies verstrekt?
4 maanden geleden
Reactie op Maren
Inderdaad even de verloskundige bellen en via die weg naar de gynaecoloog v ...
Toen ze de echo deden was het pijnlijk of deed het pijn
4 maanden geleden
Reactie op Maren
De echo was bij mij geheel niet pijnlijk of gevoelig. Was wel een inwendige ...
Ja ik krijg dus morgen een inwendige echo maar zit er wel tegenop ben bang dat het pijn doet
4 maanden geleden
Ja ik krijg dus morgen een inwendige echo maar zit er wel tegenop ben bang ...
Bij mij deed de inwendige echo ook echt geen pijn! Alleen daarna even iets meer bloedverlies.
3 maanden geleden
Reactie op Maren
Inderdaad even de verloskundige bellen en via die weg naar de gynaecoloog v ...
Wat een fijne uitleg. Ik had ook tot twee keer toe beetje lichtroze bloedverlies. Terwijl echte bloeden al even gestopt was. Dit klinkt heel logisch. Want heb even gehad dat meneer er ruim zeven tot negen uur tussen liet met bv. Nu drinkt hij weer vaker een geen lichtroze verlies meer gehad. Thanks
3 maanden geleden
Ik was op 15 mei bevallen en was 30 dagen ongeveer aan het bloeden ongeveer na twee weken was ik ongesteld voor paar dagen en toen had ik anticonceptie prikpil gekregen en over 17 dagen was ik ongesteld geworden en nou nog steeds dus ik zot ongeveer op 11 dagen ik had huisarts gebeld en moest ibuprofen slikken voor kort of anders Aelve
3 maanden geleden
Reactie op Yassmin Younes
Ik was op 15 mei bevallen en was 30 dagen ongeveer aan het bloeden ongeveer ...
Ja maar ik kan het dus niet leggen op menstruatie of nog steeds vloeien van de bevalling want de bloeding is helemaal niet gestopt van toen tot nu dus weet niet eens of ik überhaupt ongesteld ben geworden