8 Reacties

één maand geleden

Ik heb het 3x gehad, veeel rust idd veel laten drinken bij mij ging het binnen 1 daf over max 2/3

één maand geleden

Rustig aandoen, borsten warm maken vlak voor het voeden. En idd na het voeden flink koelen. Licht de harde plekken masseren. Niet hard op drukken maar tijdens het voeden zachtjes richting je tepel wrijven vanaf de harde plek. En optijd aan de bel trekken en goed voor je zelf opkomen. Ik heb 4 weken postpartum een flinke borstontsteking gehad waardoor een een paar dagen ziekenhuisopname. Er werd steeds gezegd dat ik de antibiotica moest afwachten maar werd steeds zieker en zieker. Echt heel ellendig. Ik kon zelfs niet meer voor mijn baby zorgen. Ik hoop dat je dit allemaal gespaard blijft. Heel veel beterschap en sterkte gewenst!

één maand geleden

Voor het koelen gebruikte ik zakjes appelstroop uit de vriezer.

één maand geleden

Ibuprofen!

één maand geleden

Zo vervelend! Ik had ook alles al geprobeerd en niets hielp. Bij een paar fysio praktijken doen ze met ultrageluid de melkkanaaltjes open trillen. Daarna meteen daar gekolfd en er kwam meteen al meer melk uit!! Ik ben daar wel 3 keer geweest maar gaf echt na de eerste keer al verlichting! Beterschap

één maand geleden

Het advies van La leche league volgen (en niet van verouderde sites) :) paracetamol en ibuprofen als het nodig is. Hielp bij mij heel erg! https://www.borstvoeding.nl/uitdagingen-bij-borstvoeding/borstontsteking-hoe-ga-je-er-mee-om/

één maand geleden

Ibuprofen hielp bij mij goed! En inderdaad gewoon normaal aanleggen, niet masseren.

één maand geleden

Allereerst veel beterschap! Zo vervelend een borstontsteking. In de 5 maanden dat m’n zoontje er is, heb ik al 4x een borstontsteking gehad 😵‍💫 mijn tip: niet te lang wachten met antibiotica vragen voordat het nog erger wordt. Verder warm maken voor een voeding, koelen na een voeding, niet teveel aanzitten en pijnstilling nemen.