8 Reacties

6 maanden geleden

Toen ik wilde stoppen bij mijn eerste kreeg ik als advies om elke 2-3 dagen een voeding af te bouwen. Dus voed je normaal 6x per dag, dan eerst afbouwen naar 5x, dan na 2-3 dagen afbouwen naar 4x, dan na 2-3 dagen afbouwen naar 3x etc. tot je bij de laatste voeding bent uitgekomen. Vanaf het moment dat er 2 voedingen over waren ben ik gestopt met afbouwen, want toen kwam er bij mij al bijna niets meer uit. Ik lees dat je al hebt afgebouwd naar 1 kolfmoment. Bij mij hielp het om de harde plekken weg te masseren tijdens het kolven. Dat kan je doen door zachte druk uit te oefenen met je vingertoppen. Je voelt het dan echt zachter worden. Ik kreeg als tip om een elektrische tandenborstel te gebruiken als “massageapparaat” voor de harde plekken, maar dat heb ik zelf nooit uitgeprobeerd. Misschien werkt het voor jou! Je kan eventueel voorafgaand aan het kolfmoment je borsten juist goed warm maken, dat hielp bij mij wel goed om het kolven makkelijker te maken. Koelen doe je dan weer na het kolven. Succes, hopelijk voel je je snel weer wat beter en heb je er geen last meer van!

6 maanden geleden

Reactie op Eevee_

Toen ik wilde stoppen bij mijn eerste kreeg ik als advies om elke 2-3 dagen ...
Dank je voor je tips! Ik ben inmiddels bij de huisartsenpost geweest en heb antibiotica gekregen 🫢 Ik hoop dat het aanslaat en ik mezelf weer snel goed voel!

6 maanden geleden

Reactie op Tsu

Dank je voor je tips! Ik ben inmiddels bij de huisartsenpost geweest en heb ...
Ai, dan heeft het dus toch doorgezet! Heel veel beterschap toegewenst!

6 maanden geleden

Reactie op Eevee_

Toen ik wilde stoppen bij mijn eerste kreeg ik als advies om elke 2-3 dagen ...
Masseren is niet meer volgens de laatste richtlijnen.

6 maanden geleden

Wat vervelend voor je! Heb je Facebook? Zo ja, er is een besloten groep met allemaal geregistreerde lactatiekundigen. Misschien kan je daar advies vragen. Het heet 'Borstvoeding Vraag 'n Lactatiekundige IBCLC'. Succes en beterschap 🍀

6 maanden geleden

Ik kreeg (2 jr geleden) de tip van een lactatiekundige om bij overproductie een kopje saliethee te drinken per dag. Toen ik wilde gaan stoppen met borstvoeding (met heel rustig afbouwen alsnog borstontstekingen incl AB) ben ik zo'n 3-4 koppen per dag gaan drinken en was m'n productie zo weg. Gedroogde salie gehaald bij holland&barrett. Met een zoetje erin was t niet heel vies.

4 maanden geleden

Reactie op Tokki

Ik kreeg (2 jr geleden) de tip van een lactatiekundige om bij overproductie ...
Hai! Even misschien een gekke vraag. Maar ben zelf vandaag ook begonnen met afbouwen en ben begonnen met drinken van saliethee. Maar heb toch gekolft, kan ik dat dan wel gewoon aan mijn dochter geven om te drinken? Ik vraag ivm een stofje dat in het thee zit waardoor het dus productie zal moeten minderen.

4 maanden geleden

Reactie op MH85

Hai! Even misschien een gekke vraag. Maar ben zelf vandaag ook begonnen me ...
Dat weet ik niet. Er staat ip bij borstvoeding Max 1 a 2 kopjes per dag. Weet niet of dat is omdat het de productie verlaagd of omdat het niet goed is voor baby.. Ik heb t toen allemaal weggegooid met pijn in m'n hart