9 Reacties
2 maanden geleden
De eerste keer begon onze kleine man (toen net 3 maanden) met kleinere flesjes van 120 ml per keer. Hij dronk best standaard om de 3 uur en had daar dus ongeveer 3 voedingen. Ik gaf altijd voor 4 voedingen mee. Ik werk van woensdag tot en met vrijdag dus donderdag en vrijdag kreeg hij voeding vanuit de koelkast. Als dat overbleef dan schoof dat gewoon door naar de volgende dag of de vriezer in. Naarmate hij grotere flessen dronk gaf het KDV dat ook wel aan. Zo gaf ik gewoon wat meer melk mee.
Ons 2e kindje nu drinkt veel minder vaak uit een flesje. Dus ik denk dat ik de eerste week zeker ruim te veel mee geef en daarna in overleg ga kijken welke hoeveelheden handig zijn
2 maanden geleden
Reactie op BMB97
Biedt vaak 120 aan, soms drinkt ze dat wel op en soms niet. Als ze niet gen ...
Ik ben ook sinds een week begonnen met fulltime kolven. Hierdoor krijg je veel beter zicht op hoeveel ze drinkt. Over de hele dag gezien is het eigenlijk bijna altijd ongeveer hetzelfde.
2 maanden geleden
Ik gebruik ook de formule uit de vorige reactie, maar ik heb ook een extra portie in de vriezer liggen bij de opvang.
Ik gaf nooit volledige flesjes, dus ik had geen idee wat mijn zoontje dronk op een dag. We gaven alleen miniflesjes om het drinken uit de fles te oefenen. De eerste dag had ik veel te veel meegegeven, maar bij de opvang hielden ze bij hoeveel hij dronk per voeding en toen bleek bovenstaande formule wel ongeveer te kloppen.
2 maanden geleden
Heel herkenbaar. Uiteindelijk geven ze daar 3 flesjes (om de 3 uur) en dat lijkt prima te lukken. De eerste keer had ik te veel meegegeven, en nu is het nog steeds zoeken zo nu en dan. Maar nu zit ik op 3 flesjes van 140 ml en die gaan helemaal op. Hij drinkt op de opvang uiteindelijk (de eerste paar keren niet omdat hij erg moest wennen) meer op de opvang vanwege de hoeveelheid prikkels. Dit kost hem meer energie. Ik heb een klein zakje van 80 ml in de vriezer gelegd mocht het niet voldoende zijn.
2 maanden geleden
Reactie op sunshine_
Deze formule kun je aanhouden, werkt bij ons heel goed😄
https://www.borst ...
Deze werkt bij mij ook goed. In ons geval baby 14 weken drinkt ongeveer 8x per dag en ik geef nu flesjes van 110 ml mee. Nu 3x geweest en de meeste flessen gaan leeg en soms nog max 40 ml over.