10 Reacties
5 maanden geleden
Onze dochter is nu bijna 5 weken en krijgt ook een combi. Ik kolf 3/4 keer per dag ( 9,13,18,21 uur) en dit krijgt ze overdag via de fles of vries ik in, voor de nacht krijgt ze kunstvoeding van de Kruidvat (1 content heet het) dit omdat ze hier wat langer op door slaapt. Qua krampjes merken wij niets aan verschil. Afbouwen van kolven kan ik helaas geen advies over geven.
5 maanden geleden
Reactie op CiskaK
Onze dochter is nu bijna 5 weken en krijgt ook een combi. Ik kolf 3/4 keer ...
Van bv krijgt ze 100ml per fles, dit gaat soms op soms niet. Van de kunst houden we aan wat op de doos staat, dat is bij de Kruidvat zo 130ml vanaf 3,5 kilo, ook dit gaat soms op en soms niet
4 maanden geleden
Reactie op CiskaK
Onze dochter is nu bijna 5 weken en krijgt ook een combi. Ik kolf 3/4 keer ...
Dus tussen 21 en 9 kolf je niet en geef je ook niet live? Neemt je productie niet af dan? Ik ben benieuwd omdat ik altijd bang ben dat mijn peoductie afneemt als ik te veel voedingen oversla.
4 maanden geleden
Reactie op bevervis
Hey Ciska! Geef je ook nog borstvoeding of kolf je en geef je dat aan je ki ...
Oeh… ik heb alle drie maar een paar dagen gedaan. Ik had haar dan aan 1 borst en kolfde de andere borst dan. Als ze klaar was kolfde ik de borst waar ze aan had gedronken ook nog even af.
Wanneer ze wat kreeg was even afhankelijk van wat op dat moment handig was. Was ik thuis dan kreeg de live, had ik wat gekolft en ging ik de stad in dan gaf ik de gekolfde melk in een flesje en als ik lang weg was dan maakte ik onderweg gewoon een flesje kunst aan. In de nacht kreeg ze altijd al kunst.
Maar zoals ik al zij heb ik dit maar kort gedaan omdat live borstvoeding gewoon niet voor mij is en niet bij mijn levensstijl past.
4 maanden geleden
Reactie op Sumi7
Dus tussen 21 en 9 kolf je niet en geef je ook niet live? Neemt je producti ...
Ik kolf idd niet in de nacht. Ik merk niet dat de productie achteruit gaat. De eerste kolf van de dag is zelfs mijn meeste aantal ml van de hele dag omdat het ‘opspaart’.
Doordat ik de nacht niet kolf heb ik in de ochtend vaak 200-300ml uit beide borsten samen. De rest van de dag verschilt kolf ik rond de 100Ml per keer.
4 maanden geleden
Reactie op CiskaK
Oeh… ik heb alle drie maar een paar dagen gedaan. Ik had haar dan aan 1 bor ...
Fijn om te horen. Thanks voor de uitleg: ik kan me hiermee levelen. Ben nu in principe thuis aan het borstvoeden maar ook kolven, zodat ik voeding kan overslaan en mijn partner kan dan moedermelk in fles geven (soms kan ik dus langer slapen hierdoor). Maar naar buiten gaan is echt soms even kutten dan: als er toevallig dan net afgekolfde moedermelk is die je makkelijk mee kan nemen: dat is top. Als het niet het geval is, dan zou je een bepaalde hoeveelheid vanuit koelkast moeten meenemen, maar dat is dan maar 2h te gebruiken. Weggooien is zo een zonde (!) maar buiten borstvoeden ben ik nog niet aan, vooral omdat ze soms ongeduldig is en geen zin in borst heeft en wil fles + ik zit nog in periode dat ze wel/niet met tepelhoedje eet, lekker dubbel kut (dus ga ik zeker niet buiten hiermee kutten) Dus formula meenemen is dan een goede oplossing (en niet jammer om weg te gooien als het niet opgedronken wordt). Ze kent het (ik moest bijvoeden in de kraamweek), ze drinkt het, maar ik krijg echt soort van schuldgevoelens hierover + internet deelt niet zo veel positieve ervaringen over behalve dat het dus tot obstipatie kan leiden 😳.
4 maanden geleden
Reactie op bevervis
Fijn om te horen. Thanks voor de uitleg: ik kan me hiermee levelen. Ben nu ...
Weetje wat mijn ervaring is rondom borstvoeding en kunstvoeding is? Dat iedere vrouw in mijn omgeving zegt dat ze borstvoeding maar een paar weken hebben volgehouden en hierna zijn overgestapt op kolven of kunst. Welke werkende vrouw heeft tegenwoordig nou nog de tijd om volledig borstvoeding te kunnen geven, er word veel te veel van ons gevraagd naast het opvoeden van een kind.
Ik snap de obsessie met alleen maar bv geven nooit zo goed. Tuurlijk het is het beste voor je kleine maar laten we niet doen alsof formule het meest kwade op deze wereld is haha.
Ook met kunstvoeding worden ze groot! Voel je daar vooral niet schuldig om! 💞 als de kleine maar een vol buikje heeft aan het einde van de dag 🤗
4 maanden geleden
Hier krijgt mijn dochter ook afgekolfde melk icm kunstvoeding. Dit gaat goed, ze heeft geen voorkeur voor iets. We geven evenveel kunst als bv in de fles. Voorkeur gaat met dit warme weer voor ons wel uit naar het geven van moedermelk, doordat deze wat wateriger is (en ze nu vaker voeding vraagt)
Wij gebruiken het huismerk van de Jumbo. Maar zijn ook erg tevreden over die van de Kruidvat. We zijn alleen overgestapt omdat de Jumbo elke dag open is tot laat, dus wanneer je ineens tekort hebt je het snel kan halen (en het hierdoor tot 1 merk beperkt)
Bij mijn 2e heb ik een half jaar volledig gekolfd, achteraf was dit mentaal heel slopend. Ben toen ook gestopt. Snap heel goed dat het je begint op te breken. Daarom heb ik deze keer voor de combinatie gekozen en een draadloze kolf besteld (van die schelpen die je ‘onzichtbaar’ in je voedingsbh kan plaatsen)