22 Reacties

één maand geleden

Reactie op Sallyyy

Zo’n siliconen collector is hetzelfde als de haakaa toch? Dus bij lekkende ...
Klopt die bedoel ik. Door het vacuüm effect trekt die ook melk uit je borst dus niet alleen de lekende melk.

één maand geleden

Reactie op Sallyyy

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Wat knap dat je 2 kids borstvoeding ge ...
Alsjeblieft 😁 De haakaa zuigt vacuüm, waardoor het dus niet alleen lekkende melk opvangt. Daarom kan het overproductie wel in stand houden en zelfs verergeren bij teveel gebruik. Dat gebeurde bij mij dus 's nachts bij de eerste🤭. Toen lekte ik een klein beetje uit de borst waar niet uit gedronken werd, deed ik de haakaa erop, maar daardoor gaf ik eigenlijk mijn borsten een seintje dat er melk gevraagd werd, dus ving ik steeds meer melk 🤭 ik had het toen eerst alleen niet in de gaten, waardoor ik dus zoveel overproductie had in de nacht (hierdoor wel een mooie voorraad op kunnen bouwen, dus zo erg vond ik het niet, haha!) Wat betreft het samen slapen snap ik je helemaal! Onze oudste wordt ook nog wel eens wakker in de nacht. Dan komt hij ook bij ons in bed. Jeetje wat vond ik dat spannend in het begin 🙈 Bij ons is het voordeel dat mijn man het dichtste bij de deur ligt, dus hij klimt altijd via mijn man zijn kant op het bed en ligt dan tussen ons in. Aan mijn kant van het bed staat de Co-sleeper en de baby ligt ook altijd aan die kant van mij. Dus ik lig zelf altijd tussen beide kindjes in.