11 Reacties

4 maanden geleden

Yes mijn baby doet het ook sinds 3 weken (nu bijna 5 weken)

4 maanden geleden

Reactie op Mommytobe.

Yes mijn baby doet het ook sinds 3 weken (nu bijna 5 weken)
Oh fijn te horen. Om de hoeveel uur komt jouw baby?

4 maanden geleden

Hier is het al een hele prestatie als ik 10 minuten lang voed. Meestal is hij veel sneller al wel klaar. Nou zit er overdag vaak slechts 2 á 2,5 uur tussen, maar in de nachten vaak wel 5 uur en daarna nog een keer 4 uur

4 maanden geleden

Reactie op Dotje22

Hier is het al een hele prestatie als ik 10 minuten lang voed. Meestal is h ...
Klinkt goed! Gek he dat ze zo kort drinken dan, je hebt het idee dat het anders moet😅

4 maanden geleden

Volgens mij heel normaal hoor! Ze krijgen nu gewoon veel sneller er alles goed uit. Als je baby gewoon op normale tijden komt zou ik me geen zorgen maken. De lactatiekundige zei tegen mij zelfs dat tijd haar niks zegt, het gaat erom dat ze de borst goed leegdrinken. Hoe snel/langzaam ze dat doen maakt niet uit

4 maanden geleden

Mijn dochter is ook +3 weken oud en drinkt ook sneller de laatste week. Ze komt overdag vaak tussen de 3 uur, s'avonds clustert ze even en na de laatste avond voeding rond 23.00 komt ze rond 3.00 en daarna rond 7.00u. Ik merk dat mijn borsten s'ochtends flink lekken en nog vol aanvoelen na de ochtendvoeding. Ergens logisch want s'nachts drinkt ze maar 1x en ik kolf de avond voeding begin van de avond dat mijn man die kan geven. Merken jullie ook dat wanneer je kindje in de nacht meer tijd ertussen laat dat je borsten s'ochtends nog erg vol voelen en lekken? Is dit schadelijk / gaan de borsten hieraan wennen? Overdag geef ik dus wel 7 voedingen en s'nachts in principe maar 1..

4 maanden geleden

Hier drinkt dochter ook maar enkele minuten. Vond dit ook raar want eerste week hing ze wel uren aan de borst. Volgens vroedvrouw helemaal normaal. Volgens haar heeft ze gewoon een goede techniek ontwikkeld waar ze snel mee kan drinken... zolang ze vrolijk is en goed bijkomt en voldoende plasluiers heeft is het ok.

4 maanden geleden

Hier ook, maar hij krijgt denk ik wel voldoende binnen? Geen idee, maar ik merk het ook, 1 borst en dan is hij klaar na max en kwartiertje…

4 maanden geleden

Reactie op Eerstekindje2024

Mijn dochter is ook +3 weken oud en drinkt ook sneller de laatste week. Ze ...
Dat je borsten in de ochtend voller voelen dan de rest van de dag is normaal. De melkproductie wordt gestimuleerd door het hormoon prolactine. Dit hormoon is in de nacht het hoogst en dat maakt dat er dus meer melk aangemaakt wordt.

4 maanden geleden

Antwoord op ts. Hier is mijn zoontje ook kinder lang gaan drinken. In het begin 15min ene borst en 5min andere borst. Nu 6 weken en heeft vaak aan 10min ene borst voldoende, enkele keer nog 5 min andere kant.

4 maanden geleden

Hier hetzelfde maar hij ziet er altijd verzadigd uit. Probeer hem na het stoppen nog aan te leggen maar hij houd z’n kaken strak op elkaar🤣. Ze kunnen zelf goed polsen wat genoeg is voor ze en met borst weten we niet hoeveel ze binnen krijgen. Zolang ze verzadigd zijn maakt de tijd niet uit 🥰