13 Reacties
één maand geleden
Je zou even in overleg kunnen gaan met je werkgever. Misschien kun je een half uurtje langer doorwerken zodat je een half uur extra hebt om te kolven. Of je gebruikt je (onbetaalde) ouderschapsverlof ervoor? Kun je werken met een handsfree kolf en het gewoon onder werktijd doen?
En niet vergeten, na 9 maanden zul je (in principe) minder voeden omdat je ook brood/groenten/fruit etc gaat geven. Misschien is bij die tijd een keertje kolven tijdens de lunch wel meer dan voldoende!
één maand geleden
Reactie op Nicole1306
Je zou even in overleg kunnen gaan met je werkgever. Misschien kun je een h ...
Kolventijdens het werk zal lastig worden (ik werk in een hele drukke juwelier) en langer doorwerken zou dus ook niet gaan. Mijn onbetaald ouderschapsverlof gebruiken is misschien wel een goede optie. En Jaa dat is zeker waar! Ik hoop dat die ene keer dan inderdaad misschien genoeg gaat zijn, dankjewel 😁
één maand geleden
Nog geen ervaring want voor mij ook het eerste borstvoedings avontuur, maar uit de reacties lees ik al wel wat tips. Wat ik nu bijvoorbeeld heel erg merj dat ik s ochtends snel al veel kolf, miss voor werktijd dus extra kolven zodat je daar wat extra aan over houd dan midden op de dag ook een keer in je pauze als dit mogelijk is en dan miss einde vd dag begin avond kijken of er ook nog wat extra te kolven valt. Ik voed maar 1 borst per week maar kolf beide tegelijk dus merk dat ik dan sneller bij de hoeveelheden zit. Op de dagen dat niet werk kolf ik soms ook 50 extra om op deze manier al wat te sparen voor de dagen dat ik werk.
één maand geleden
Je hebt tegen die tijd veel minder momenten aan de borst dan nu dus ook minder nodig. Je kindje eet dan boterhammetjes en hapjes. Mijn ervaring is 1x kolven en dan vaak ochtend/avond lekker nog aan de borst.
Maak je nog niet te druk, het duurt nog even!
één maand geleden
Ik weet natuurlijk niet welk beroep je uit oefent maar misschien is kolven met een hands free kolf onder je shirt wat. Ik gebruik deze ook in openbare ruimtes en valt op zich niet heel erg op. Kan me alleen wel genoeg beroepen bedenken waar dit niet kan ook door het geluid en je ziet het altijd wel beetje natuurlijk.
één maand geleden
Reactie op Joure1992
Volgens mij heb je nog steeds recht op kolftijd tijdens je werkdag, maar is ...
Dit dus!
Maar ik ben met mijn eerste ook met 9 maanden alleen in de pauze gaan kolven (ik werk 2 dagen in de week). Stuwing viel echt reuze mee, natuurlijk zaten ze wel wet voller maar dat werd ook snel minder eigenlijk. Ik kolfde alleen niet genoeg dus ik moest op andere dagen nog een beetje extra kolven. Wat ik ook vaak deed is als ik dan uit werk kwam mijn dochter aan de ene borst en de handkolf op de andere. Zeker omdat ze dan de hele middag niet geleegd waren kon ik zo toch wat extra melk verzamelen. Aan mijn productie heb ik nooit iets gemerkt, ook niet toen ik met een jaar volledig stopte met kolven op het werk.
één maand geleden
Ik heb mijn eerste 2 jaar gevoed. Na 9 maanden houd idd je kolfrecht niet op, je mag het alleen niet meer doen in de baas z’n tijd dus het moet in je eigen tijd. Ik koos er toch voor om inderdaad na 9 maanden half uur extra per dag verlof op te nemen zodat ik nog 2 kolfmomenten had op een hele werkdag (mijn lunchpauze en dat half uur) maar al snel bleek het niet eens nodig omdat je kindje idd meer gaat eten dus je gaat steeds meer richting bv geven sochtends, na werkdag en voor het slapen gaan. Je productie stemt hierop af.
één maand geleden
Ik kon met 9 maanden ook prima genoeg kolven met alleen een kolfsessie in mijn middagpauze. En een paar maanden later hoefde ik helemaal niet meer te kolven, maar kon ik gewoon thuis een ochtend- en avondvoeding geven.
Zoveel mensen zoveel wensen, maar na 1 jaar kan je er ook voor kiezen om alleen ‘s ochtends en ‘s avonds (live) borstvoeding geven en de rest van de dag water of koemelk. Dan hoef je maar een paar maanden te overbruggen met kolven in je lunchpauze!