3 Reacties

4 maanden geleden

Ik maak onze dochter in principe ook niet wakker, tenzij ik ergens naartoe moet ofzo dan maak ik haar even wakker en voed haar voordat we gaan.

4 maanden geleden

Dat klinkt al heel mooi voor 4 weken! Het enige waar ik zelf op let is dat er overdag max. 3u tussen de voedingen zit, zodat ze zeker genoeg binnen krijgt en hopelijk geen extra voeding 's nachts wil inhalen. 's nachts laten we ze uiteraard gewoon slapen. Meestal wordt ze zelf wakker na 5-6 uur, met af en toe eens een uitschieter van 7-8 uur. Wij hebben dus geen strakke planning. Als ze eerder dan 3 uur voeding vraagt, krijgt ze ook eerder en dat gebeurt regelmatig. Van onze oudste weet ik dat er na een paar maanden vanzelf een ritme in komt en het weinig zin heeft om je kindje hierin te forceren. Je zal ook zien dat elke keer als je denkt een mooi ritme te hebben, er wel iets komt om dit in de war te gooien: vaccin, ziekte, groeispurt, tandjes,... 😅

4 maanden geleden

Mijn zoontje is nu 9 weken en er begint hier voor het eerst een soort van ritme te ontstaan van 3-4 uur tussen elke voeding. In de weken hiervoor was het zoals jij omschrijft, alleen hebben wij nog geen blokken van 6-7 uur in de nacht gehad 😅