8 Reacties

3 maanden geleden

Hier een dame van bijna 11 weken oud en drink eigenlijk al weken 6 voedingen per dag. Maar ook omdat de nachten al heel snel heel goed gingen. Rond 21.00 de laatste voeding. Als ze zich niet meld maak ik haar wakker. Dit is soms ook wel een half uurtje/uurtje later. Dan slapen tot ze zelf komt. Dit is meestal tussen 4 a 6 uur in de ochtend. Dan komt ze eigenlijk altijd weer tussen half 8 half 9. Meestal is de voeding erna alweer om half 11 heel soms een uur later maar meestal niet. Daar in tegen kan ik haar soms met der middag slaap weer wakker maken rond 15.00 uur andere keer komt ze zelf al rond 14. Dan meestal weer een voeding rond 17/18 uur.

3 maanden geleden

Hier sinds 8 weken 5x bv per dag! Overdag heb ik vaste tijdstippen. 7u, 11u, 14.45u en 18.30u. De 5e voeding is vaak er ergens tussen 23u en 4u 's nachts...

3 maanden geleden

Een dochter van 12 weken die vanaf geboorte 6 en soms 7 voedingen heeft gehad. Heb haar volledig gevolgd en ze groeit als kool. Ze heeft sinds week 8 de voeding van 2200/2300 overgeslagen( dus naar 5 voedingen) en hebben haar nooit daarvoor wakker gemaakt. Je kindje geeft als het goed groeit en gezond is hartstikke goed aan wat ze nodig heeft.. Ik heb alles altijd op verzoek gedaan, dus ook soms Om de 4 uur en dan weer om de 3 of 2.5. zij regelt dat met je borsten. Ik heb me heel vaak druk gemaakt of ze genoeg binnen kreeg en gewogen bij cb, maar ze heeft altijd voldoende gekregen want ze komt constant aan, en veel ook blijkbaar. ( ga nu afbouwen voor het werk)

3 maanden geleden

Hier ook een zoontje van 9 weken. Ik volg hem volledig. Meestal drinkt hij 6 of 7 voedingen (op warme dagen). Hij laat er meer uren tussen zitten in de nacht. Hij groeit goed en plast/poept veel. Zolang dat op orde is, maak ik me niet druk

3 maanden geleden

Hier dochter van bijna 13 weken. Maar ik moet heel eerlijk bekennen dat ik eigenlijk geen idee heb hoeveel voedingen ze krijgt. Ik volg haar volledig, maar meestal zit er sowieso 3 uur tussen. Avond is vaak tussen 22.00 en 00.00 nog een voeding en meestal zit er dan zo'n 5 uur tussen. Als ik moet gokken is het zo'n 6 per dag, en dat is al weken zo. Maar het zal ook wel eens 5 of 8 voedingen zijn. Ze groeit goed en is verder tevreden, dus ik heb dat losgelaten. Oja, soms heb ik ook het idee dat m'n productie iets minder wordt. Dan leg ik haar op mijn verzoek wat vaker aan. Vaste tijden hebben we overigens niet. Dat is ook heel afhankelijk van hoe goed ze slaapt.

3 maanden geleden

Onze dochter is 11 weken en ik hou niet bij hoe vaak ik haar voed op een dag. Ik vind het knap dat andere mama’s een schema hebben met vaste tijden, dat werkt hier niet. Geef volledig op verzoek. Soms probeer ik het bij te houden maar ik raak de tel kwijt of vergeet het gewoon (mombrain) denk elke dag zeker wel minimaal 8x

3 maanden geleden

Reactie op Maanlicht

Onze dochter is 11 weken en ik hou niet bij hoe vaak ik haar voed op een da ...
Ik hetzelfde hoor.. plus ik leg haar soms even aan om te helpen met in slaap vallen. Denk dat ik mezelf helemaal gek zou maken als ik het moet bijhouden. Het verschilt natuurlijk ook want met die warme dagen komt ze vaker!

3 maanden geleden

Reactie op Lisa1320

Hier dochter van bijna 13 weken. Maar ik moet heel eerlijk bekennen dat ik ...
Hier precies hetzelfde! Behalve de nacht dan, hier komt ze dan om de 2 uur 😭😭