7 Reacties
4 maanden geleden
Toevallig heb ik van de week dezelfde vraag gesteld in dit forum. Heb nog geen succes formule gekregen haha.
Dus ik volg graag. Ik sta qua gewicht compleet stil.
Ben nu 6 weken pp en wil weer rustig aan gaan sporten ook.
4 maanden geleden
Borstvoeding geven kost ongeveer 500 calorie毛n per dag, dus je mag best toegeven aan je trek 馃槈 misschien verstandig om vaker een gezonde of goed vullende snack te pakken als je wat gewicht wil verliezen? Bijv noten, kwark, fruit etc
4 maanden geleden
Ik las dus dat het hormoon wat je melk aanmaakt (prolactine) een eiwit onderdrukt dat je vet verbrandt. Zodat je zo lang je bv geeft je lichaam reserves aanmaakt (vet dus). Zal wel uit de oertijd komen toen er niet altijd eten was maar men... balen voor ons nu haha. Het is kort gezegd best lastig om nu af te vallen want je lichaam werkt niet mee. Als je minder gaat eten gaat je lichaam nog meer al dat vet wat wel binnenkomt opslaan. Ik heb maar wat kleding in een grotere maat besteld en probeer me erbij neer te leggen dat ik misschien pas over paar maanden zal beginnen af te vallen. Maar vind het wel moeilijk 馃珷
4 maanden geleden
Ik ben wat afgevallen en geef borstvoeding. Heb dit niet bewust gedaan!
Ik was de laatste weken van de zwangerschap helemaal opgeblazen van de vocht. Dit heb ik eruit gezweet grotendeels. Ik paste niet meer in mijn laarzen of slippers en had ook dikke benen en handen en gezicht.
Ook heb ik een strak broekje ter ondersteuning van mijn bekken aan. Dit hielp ook enorm met de buikpijn in de eerste weken.
Verder ben ik bijna elke twee weken ziek geweest helaas.
Ik eet zoveel mogelijk eiwitten en vetten en blijf vanwege schommelende suikerspiegel van suikers af. Ik merk dat mijn lichaam hier beter op reageert.
4 maanden geleden
Ik ben mijn eerste borstvoedingsavontuur juist gestopt omdat ik ondergewicht had. Toen ik stopte weer een aantal kilo aangekomen. De baby vrat mij letterlijk op. Ik zit nu nog een paar kilo boven mijn normale gewicht. Maar mijn omgeving waarschuwt mij al. Ik heb weer een ingevallen bekkie. Ik eet en drink normaal馃槄馃檲 ik doe juist mijn best om niet te snel af te vallen
4 maanden geleden
Bij mij helpt het om een paar dagen een soort eetdagboek bij te houden. Dat kan je zelf doen, maar een app zoals de Eetmeter van het voedingscentrum is ook handig. Zo krijg je wat meer inzicht in de grootste boosdoeners, maar ook in welke voedingsstoffen je misschien te weinig inneemt. Bij mij komen vreetbuien bijna altijd vanuit een tekort van een bepaalde voedingsstof!
Tegelijkertijd merk ik zelf dat ik nu niet altijd zin of tijd heb om er veel mee bezig te zijn. Structuur in je eetpatroon voorkomt vaak ook veel gesnaai, maar dat is bij mij nu ver te zoeken 馃槄 En ik ben nu vooral thuis met de baby, beweging is er daardoor niet zo veel. Dus ergens denk ik ook: gezonder eten en meer bewegen komt straks vanzelf wel weer als ik weer ga werken.