337 Reacties

茅茅n maand geleden

Hoe gaan jullie hiermee om? Voorbeeld: 13:00 geeft live voeding en gaat erna de deur uit 15:00 geeft baby flesje maar geen mogelijkheid om te kolven 17:00 je komt thuis en baby wil weer voeding dus je kan dan weer niet kolven. Haal je dan op een ander moment van de dag het kolfmoment in? Of kolf je gewoon na de ochtendvoeding leeg en dat telt dan als 'voedingmoment' voor je lijf? Het komt niet vaak voor maar ik wil voorkomen dat mijn productie dipt 馃榿

茅茅n maand geleden

Reactie op Jessara

Hoe gaan jullie hiermee om? Voorbeeld: 13:00 geeft live voeding en gaat er ...
Als t een keertje is sla ik over. Ik doe dit nml ook wel eens in de nacht, vriendlief geeft afgekolfde melk zodat ik een nachtje door kan slapen. In de ochtend wel opgeblazen borsten 馃槀

茅茅n maand geleden

Reactie op Jessara

Hoe gaan jullie hiermee om? Voorbeeld: 13:00 geeft live voeding en gaat er ...
Je slaat dus eigenlijk een voeding over op dat moment. Dat kan je productie omlaag halen als je dat vaker doet. Als je de productie hetzelfde wilt houden moet je altijd op dezelfde tijden kolven als dat je eigenlijk je kind aan de borst hebt. Als je meteen na je voeding afkolft is het geen extra voedingsmonent dus gaat de productie niet zo snel omhoog. Als je tussen voedingen gaan kolven dan zeg je eigenlijk tegen je borsten er moet weer aangemaakt worden..

茅茅n maand geleden

Ik heb voor zulke situaties nooit een flesje gebruikt eerlijk gezegd. Ik heb haar altijd aan de borst gelegd

茅茅n maand geleden

Reactie op Jessara

Hoe gaan jullie hiermee om? Voorbeeld: 13:00 geeft live voeding en gaat er ...
Ofwel neem ik de baby mee en voedt ik live, ofwel kolf ik gewoon, dat kan eigenlijk altijd wel. Heb wel een handsfree kolf. Zou zo niks kunnen bedenken waar dat niet zou kunnen iig.

茅茅n maand geleden

Reactie op Jessara

Hoe gaan jullie hiermee om? Voorbeeld: 13:00 geeft live voeding en gaat er ...
Ik heb het vanmorgen zo gedaan: 7.30 live voeden 8.45 kolven en daarna de deur uit 9.30 papa gaf flesje 70cc 11.30 papa gaf flesje 40cc 12.30 thuis live voeden Baby heeft dus alleen gedronken wat ik vandaag kolfde en ik heb niet buiten de deur hoeven kolven.

茅茅n maand geleden

Ik heb ook een vraagje; mijn zoontje van nu 11 weken had totdat hij 8 weken was meerdere gele poepluiers. Vaak met witte vlokjes er in. Bij 8 weken kreeg hij het rota vaccin en sindsdien poept hij maar 1 keer in de 2 tot 3 dagen en is zijn poep echt donkergeel (tegen oranje aan) en helemaal vloeibaar. Hij laat ook ontzettend stinkende scheetjes die naar rotte eieren stinken. Nu vraag ik me af of die verandering in frequentie 茅n kleur/structuur door het vaccin komt of dat dit normaal is.. Bedankt alvast!

茅茅n maand geleden

Reactie op Wilmaxx

Ik heb ook een vraagje; mijn zoontje van nu 11 weken had totdat hij 8 weken ...
Mijn zoontje heeft precies hetzelfde! Ik heb niet scherp of het precies na het rota vaccin startte, maar in ieder geval wel daar in de buurt

茅茅n maand geleden

Reactie op Jessara

Hoe gaan jullie hiermee om? Voorbeeld: 13:00 geeft live voeding en gaat er ...
Ik denk dat voor een keertje dit niet meteen uitmaakt voor je productie.

茅茅n maand geleden

Reactie op Wilmaxx

Ik heb ook een vraagje; mijn zoontje van nu 11 weken had totdat hij 8 weken ...
Ons kindje heeft het vaccin nog niet gehad en heeft nu ook meer deze ontlasting sinds 6 weken oud zoiets. Bij haar dacht ik dat het ook verband heeft met de krampjes

茅茅n maand geleden

Reactie op Wilmaxx

Ik heb ook een vraagje; mijn zoontje van nu 11 weken had totdat hij 8 weken ...
Mijne heeft dit ook sinds rota. Ik ben totaal geen anti-vaxxer wappie maar ik vind de bijwerkingen van dit vaccin behoorlijk heftig dus denk dat we hem de tweede niet gaan geven. Rest van de vaccins wel gewoon.

茅茅n maand geleden

Hier rota vaccin gehad vorige week dinsdag en de hele week flinke krampen tot enorm krijsen, diarree, veel scheetjes en heel onrustig en slecht drinken. Deze week ook amper gegroeid. Wel nog goede plasluiers. Herkennen anderen dit na het vaccin? Ik heb hetzelfde als CuckooBlue, mijn andere zoontje heeft nog zulke heftige bijwerkingen gehad dus begin ook te twijfelen voor de 2e.

茅茅n maand geleden

Reactie op Jessara

Hoe gaan jullie hiermee om? Voorbeeld: 13:00 geeft live voeding en gaat er ...
Ik heb als richtlijn om aan het einde van de dag 300 ml in de koelkast te hebben. 200 om de volgende dag flesjes mee te geven en 100 om in te vriezen en een voorraad op te bouwen. Tijdens het voeden gebruik ik vaak een collector dus daar komt een deel van de melk vandaan. De rest kolf ik tijdens een lang slaapje of na de avond voeding.

茅茅n maand geleden

Voeden jullie op verzoek of iedere 3 uur? Onze dochter kan dus blijkbaar de borst weigeren en hysterisch worden als ze niet wil drinken. Ik vind het zelf wel lastig omdat je totaal niet weet waar je aan toe bent op een dag

茅茅n maand geleden

Reactie op Jessara

Hoe gaan jullie hiermee om? Voorbeeld: 13:00 geeft live voeding en gaat er ...
Een keer in dr zoveel tijd overslaan is echt geen probleem. Ik heb zo vaak overgeslagen doordat ik mn baby constant moest vasthouden en kolven daardoor niet ging. Mn productie trekt steeds weer bij.

茅茅n maand geleden

Reactie op hellobaby2021

Voeden jullie op verzoek of iedere 3 uur? Onze dochter kan dus blijkbaar de ...
Eigenlijk altijd wel op verzoek. Alleen als ik echt de deur uit moet of bezoek komt dan leg ik haar soms eerder aan dan ze zelf aangeeft

茅茅n maand geleden

Ik geef in principe live borstvoeding, maar we hebben over een maand een bruiloft. Overdag gaat onze dochter mee, maar savonds moet onze dochter naar mijn moeder. We oefenen nu al een aantal weken met de fles en nu lijkt ze deze eindelijk te accepteren (hoera!). Nu is het probleem alleen nog dat ze na maximaal 90 cc in slaap valt. Ze drinkt dan niet meer verder, maar wordt 5 minuten later weer wakker en is dan alleen rustig te krijgen met de borst. De fles wil ze dan absoluut niet meer, dus honger lijkt t niet te zijn, meer opzoek naar nabijheid denk ik. Maar hoe doen anderen dit? Hoe moet dit als ik er dus niet ben? Gelukkig hebben we nog een maand om dit uit te vinden, maar misschien heeft iemand tips?

茅茅n maand geleden

Reactie op hellobaby2021

Voeden jullie op verzoek of iedere 3 uur? Onze dochter kan dus blijkbaar de ...
Op verzoek. Dat is overdag vaak elke 1,5-2 uur, in de nacht maakt ze 2 langere blokjes. Op verzoek kan trouwens ook op mijn verzoek zijn.

茅茅n maand geleden

Hey馃尭 ik heb sinds kort dat mijn dochter zich verslikt of het komt te hard haar maagje in dat hoor je dan en dan gaat ze huilen en wilt ze niet meer drinken.. Ik vind kolven vreselijk! doe het 1 x per dag . Hebben jullie misschien tips?? 馃尯馃尯 Ik wil graag borstvoeding blijven geven bij me andere kids hier nooit problemen mee gehad馃

茅茅n maand geleden

Reactie op MijnDraakjes

Hey馃尭 ik heb sinds kort dat mijn dochter zich verslikt of het komt te ha ...
Kan het zijn dat je door het kolven overproductie hebt? En voed je 1 of 2 borsten? Heb je een sterke toeschietreflex?