666 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Loes96-
Ze is 10 weken (geboren met 40 weken) dus daf zou wel een beetje vroeg zijn ...
Het is ook troost de borst voor baby’s!
2 maanden geleden
Reactie op Loes96-
Ze is 10 weken (geboren met 40 weken) dus daf zou wel een beetje vroeg zijn ...
Ja, dat lijkt mij inderdaad ook wat vroeg...
Als je productie echt aan het teruglopen is, dan is je dochter het in ieder geval zelf al wel goed aan het tegengaan door vaker en langer te drinken.
Je zou meteen na een voeding eens kunnen kolven om te kijken of je dan nog melk hebt. Hoeft niet veel te zijn, maar als er dan nog iets van melk komt, weet je wel dat er in principe genoeg is.
2 maanden geleden
Iemand ervaring met ineens borstweigeren? Nu al een week lang, vaak 1 of 2 voedingen per dag. En dan echt krijsen en oversteken als mijn tepel alleen al in de buurt van z'n mond komt. Vaak de voedingen aan het einde van de middag/begin van de avond, maar niet altijd. Soms ook ineens een dag gewoon weer rustig.
Soms pakt hij het ineens wel, of wil hij de andere kant wel. Of kolf ik snel en drinkt hij de fles en daarna toch ineens ook weer de borst.
Iemand tips?
Tis zo zielig voor hem en zo'n gedoe.. en ik ga telkens tegen de voedingen opzien..
Zoontje is bijna 12 weken, drinkt als weken 8 voedingen per 24h, krijgt 1 borst per keer.
2 maanden geleden
Reactie op Ronilla
Iemand ervaring met ineens borstweigeren? Nu al een week lang, vaak 1 of 2 ...
Ja hier! Ik denk omdat het flesje gemakkelijker ging (blijven oefenen omdat ze maandag op het KV begint 🥹) dat ze daar ineens moeite mee had. Als ze dit zo doet, ga ik staan en leg haar dan aan. Dan drinkt ze ineens wel en na een paar slokken kan ik alsnog gaan zitten. Het was vannacht tijdens de nachtvoeding ook ineens zo, was toch wel een beetje beledigd eigenlijk 🤭.
2 maanden geleden
Ha mensen, ik heb genoeg melk en neig eerder naar teveel dan te weinig. Het is nu in balans voor mn zoontje maar als ik wil denk ik mn productie gemakkelijk weer op te kunnen hogen. Ik zou graag melk willen doneren. Heeft iemand hier ervaring mee en hoe hebben jullie dat aangepakt qua kolven?
2 maanden geleden
Reactie op LauraLau
Ja hier! Ik denk omdat het flesje gemakkelijker ging (blijven oefenen omdat ...
Heb ik ook gehad, alleen het bleef zich herhalen dus uiteindelijk kolf ik nu nog 2x per dag (ochtend en avond) en de rest wat ik mis meng ik aan met kv. In de nacht drinkt hij wel live alleen komt hij dan vaak alweer na 2u omdat hij net tekort drinkt.
2 maanden geleden
Reactie op Marjanm1
Nee ik probeer tussendoor te boeren, soms lukt het en soms niet. Ook als he ...
Herkenbaar hoor, hieronder staat ergens mijn berichtje over voeden van ons zoontje van bijna 12 weken ! Hier heeft het ruim een week geduurd. Flinke regeldag gehad en nu weer redelijk rust in de tent. Drinkt alleen 10 minuten ipv vroeger altijd 20..
Wel nogsteeds 8 voedingen per 24h.
2 maanden geleden
Reactie op Marjanm1
Ik geef nu 12 weken borstvoeding en opeens drinkt mijn baby heel onrustig a ...
Misschien, dat had ons dochtertje in ieder geval, geen zin/kracht meer om aan de borst te drinken maar nog wel honger hebben. Dus als ze dat deed maakte we altijd nog een klein flesje daarna was ze tevreden.
2 maanden geleden
Reactie op Marjanm1
Ik geef nu 12 weken borstvoeding en opeens drinkt mijn baby heel onrustig a ...
Ah dit heeft mijn dochter ook (morgen 13 weken). Ze is in gevecht met mijn tepels. Soms komt het omdat ze te lui is om harder te zuigen en soms omdat ze moe is. Dan jengelt ze bij. Nu komt het volgens mij omdat ze in een sprongetje zit. Met 6/7 weken heb ik dit ook gehad, ging vanzelf weer ‘beter’. Maakt soms wel onzeker of ze genoeg drinkt omdat ze na 4/5 min soms loslaat.