667 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op mir12345

Hoe vaak drinkt jullie kindje gemiddeld?
8-9 x per dag waarvan 2 keer in de nacht

2 maanden geleden

Reactie op Babymei24

Mag ik vragen of er dames ook gekolfde colostrum hebben in de vriezer en of ...
Hoi! Ik heb ook colostrum in de vriezer, ik heb dit appart gelegd van de andere melk, ik begin met de melk van een week na de geboorte :). Colostrum bewaar ik voor een zieke dag inderdaad

2 maanden geleden

Reactie op femkeck

Hebben jullie tips voor leuke voedingskleding ?
H&m heeft nu sale!

2 maanden geleden

Reactie op femkeck

Hebben jullie tips voor leuke voedingskleding ?
Boob, noppies, en ik kijk ook naar gewone kleding met overslag of soepele stof met een decollete waar je ook prima in kan voeden. Ik vind de voedingshemden van de h&m fijn en daar kan dan ook een blouse over.

2 maanden geleden

Hoeveel voedingen geven jullie ‘s nachts? Hier is het meestal rond 22, dan rond 2, 5 en 7 uur. Het lijkt wel of ze iets vaker komt dan een paar weken geleden (wat helemaal prima is).

2 maanden geleden

En hoe doen jullie het met afgekolfde melk geven als je weer aan het werk bent? Ik heb nu ongeveer 2,5 liter in de vriezer liggen van juni, juli en augustus. Vanaf december ben ik pas aan het werk en de melk is natuurlijk maar een half jaar houdbaar in de vriezer.. we geven wel een paar x in de week een flesje en pakken dan van de voorraad op datum volgorde. Op dat moment kolf ik weer een voeding om de voorraad aan te vullen.

2 maanden geleden

Reactie op Maanlicht

Hoeveel voedingen geven jullie ‘s nachts? Hier is het meestal rond 22, dan ...
Hier is heteen hele tijd 1 voeding per nacht geweest, rond 4u. Maar sinds een week komt ze weer 2-3 keer per nacht, sowieso rond 2u en 5u en af en toe ook al een keer rond 23u. Ze is nu 3,5 maand oud, ik vermoed dat de slaapregressie van 4 maanden hier al begonnen is. Die was bij onze oudste ook heel heftig. 😅

2 maanden geleden

Reactie op Maanlicht

Als ik pech heb 2 nachtvoedingen (bijv 1.30 en 5 uur). Als ik geluk heb 1 nachtvoeding rond 4 uur.

2 maanden geleden

Reactie op Maanlicht

Wij hebben precies het zelfde ritme!

2 maanden geleden

Reactie op Maanlicht

En hoe doen jullie het met afgekolfde melk geven als je weer aan het werk b ...
Ik probeer altijd zo vers mogelijk te geven, omdat dan de voedingsstoffen het best behouden blijven. Dus als ik niet live voed, dan liefst vers of net gekolfd. Als dat niet kan uit de koelkast. En pas als laatste optie uit de vriezer. Ik neem dan het risico dat de vriezervoorraad ‘oud’ wordt voor lief. Op zich heb je als je gaat werken ook alleen voor de 1e werkdag nodig, je kolft dan op je werk voor de volgende werkdag. En als de melk eenmaal is ingevroren, kan je het vaak ook nog wel langer dan na 6 maanden geven. Dus die voorraad heb je dan nog als back-up als kolven op werk tegenvalt.

2 maanden geleden

Reactie op Maanlicht

En hoe doen jullie het met afgekolfde melk geven als je weer aan het werk b ...
Ik werk binnenkort weer van ma t/m do. Op maandag geef ik mee wat er eventueel nog in de koelkast staat van tijdens het weekend en dat vul ik aan met melk uit de vriezer. De volgende dagen geef ik mee wat ik de dag daarvoor gekolfd heb, eventueel aangevuld vanuit de vriezer als ik te weinig kolf. Wat ik op donderdag kolf gaat rechtstreeks in de vriezer. Als ik uit de vriezer haal, neem ik de oudste melk. Op deze manier blijft de voorraad vanzelf redelijk 'vers'. Zoals je het nu ook al doet, houdt je automatisch de voorraad wel 'vers'. En zoals Lace zegt, die melk is ook vaak nog wel goed na zes maanden.

2 maanden geleden

Reactie op MomOfTwo94

Hier is heteen hele tijd 1 voeding per nacht geweest, rond 4u. Maar sinds e ...
Slaapt ze bij jou na de nachtvoeding snel door tijdens de slaapregressie? Dat scheelt namelijk een hoop 😅

2 maanden geleden

Reactie op Lace

Ik probeer altijd zo vers mogelijk te geven, omdat dan de voedingsstoffen h ...
Het behoud van voedingsstoffen is wel goed om rekening mee te houden inderdaad. Alleen het hebben van een vriezer voorraad voelt heel comfortabel als back-up mocht er iets met de productie gebeuren.

2 maanden geleden

Reactie op Maanlicht

Slaapt ze bij jou na de nachtvoeding snel door tijdens de slaapregressie? D ...
Voorlopig gaat dat gelukkig nog redelijk goed en dat scheelt inderdaad veel! Ik hoop dat dat wel zo blijft... 😅 Als ze echt onrustig blijft na de voeding, neem ik ze nu bij me in bed en dan slaapt ze wel rustig verder.

2 maanden geleden

Ik wil graag even wat moois delen wat mij vandaag overkomen is. Mijn dochter had honger, dus ik ben met een bakje koffie in een cafe gaan zitten. Heb een voedingsdoek van Ilmaha (puur omdat ik het zelf iets chiller vind voeden in het openbaar). Zo zit ik mijn dochter rustig te voeden, ik zat nogal op een doorgang van het cafe. Zo komt er een man binnen lopen om een koffie to go te halen. Hij kwam opeens naar me toe om te zeggen dat ik het goed deed, mijn baby borstvoeding geven in het openbaar. En dat hij graag dat compliment aan mij wilde geven. Zijn vrouw gaf hun dochter ook weer borstvoeding, net als dat zij hun zoon 3 jaar lang borstvoeding heeft gegeven, en voedde ook overal. Hij was benieuwd van welk merk mijn borstvoedings doek was. Zodoende heeft hij het merk even op de foto gezet. Deze aardige man heeft echt mijn week gemaakt. 🥺 Moraal van dit verhaal, gewoon overal voeden. 🩷 En ook, op deze wereld lopen nog heel veel aardige mensen rond.

2 maanden geleden

Lijkt jullie borstvoeding als je kolft ook soms wateriger? Ik kolf altijd ongeveer even lang, eet regelmatig en redelijk gezond en drink voldoende water. Weet niet of ik hier nog wat aan kan veranderen.

2 maanden geleden

Reactie op MMBL

Lijkt jullie borstvoeding als je kolft ook soms wateriger? Ik kolf altijd o ...
Dat heb ik soms ook inderdaad. Ik las wel ergens dat de melk met warm weer waterig is zodat de baby ook genoeg vocht binnenkrijgt.

2 maanden geleden

Vraagje over kolven, als mijn dochter straks een flesje drinkt van 100 ml als ik er niet ben (afgekolfd) dan moet ik daarna toch ook precies 100 ml kolven? Of mag dit ook iets minder zijn. Ik vind kolven zo moeizaam gaan..

2 maanden geleden

Reactie op MomOfTwo94

Hier is heteen hele tijd 1 voeding per nacht geweest, rond 4u. Maar sinds e ...
Hier ook! Net 3 maanden maar heeft al een keer doorgeslapen of alleen om 3.30 voeding. Maar nu weer later in de avond en dan ergens tussen 1 en 2 en tussen 4-5 uur. Het zal wel een fase zijn!

2 maanden geleden

Reactie op MMBL

Lijkt jullie borstvoeding als je kolft ook soms wateriger? Ik kolf altijd o ...
Ja is normaal, hier zitten ook dezelfde voedingstoffen in als in vettere melk, de structuur van de melk kan per kolfbeurt verschillen.