667 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Taurus1994

Vraagje over kolven, als mijn dochter straks een flesje drinkt van 100 ml a ...
Ik kolf s ochtends altijd wat meer en smiddags wat minder terwijl mijn kind meestal tussen de 80 en 100 ml drinkt. Voorbeeld ik kolf om 9, 12 en 15 uur: 140, 90 en 80 ml en mijn baby drinkt rond die tijden steeds ongeveer 100 ml.

2 maanden geleden

Reactie op MMEB

Ik kolf s ochtends altijd wat meer en smiddags wat minder terwijl mijn kind ...
Ik ook.. ik kan sochtends zoveel makkelijker ml eruit halen. Dus als zij die 100 ml van de ochtend drinkt krijg ik later soms maar 80 ml eruit maar is dat erg?

2 maanden geleden

Vraagje, zijn er ook mama's die hun borstvoeding invriezen in flesjes i.p.v. bewaarzakjes? Gewoon hard plastic bewaarflesjes voor borstvoeding. Ik doe het nu de heletijd in plastic zakjes maar die vliegen er doorheen en ik ben opzoek naar een wat duurzamere optie. 😀

2 maanden geleden

Reactie op Taurus1994

Ik ook.. ik kan sochtends zoveel makkelijker ml eruit halen. Dus als zij di ...
Nee dat is niet erg en als je dan niet uitkomt omdat je elke keer minder kolft dan dat ze drinkt kan je eventueel op een dag dat je gewoon thuis bent na de ochtendvoeding kort kolven om een extra voorraadje te hebben.

2 maanden geleden

Reactie op Myroosz

Vraagje, zijn er ook mama's die hun borstvoeding invriezen in flesjes i.p.v ...
Ik heb het ook wel gedaan met zo'n bewaarbekers van Phillips Avent. Ben ermee gestopt ivm de ruimte. De zakjes zijn inderdaad totaal niet duurzaam 😬🫠

2 maanden geleden

Ik ben overdag steeds heel moe, maar kan ‘s avonds niet zo goed in slaap komen, omdat ik lig te wachten tot mijn baby gevoed wil worden. Terwijl ze soms niet eens meer komt. Herkennen jullie dit?

2 maanden geleden

Reactie op Myroosz

Vraagje, zijn er ook mama's die hun borstvoeding invriezen in flesjes i.p.v ...
Ja ik! En die gebruik ik later weer om de zelfgemaakte fruithapjes mee te geven naar de gastouder...

2 maanden geleden

Reactie op MMEB

Nee dat is niet erg en als je dan niet uitkomt omdat je elke keer minder ko ...
Oke top, ik kolf nu eigenlijk elke dag want ik ben een voorraad aan het opbouwen en aan het oefenen voor als ik moet werken. Maar de opbrengst is wisselend

2 maanden geleden

Reactie op Lace

Ik ben overdag steeds heel moe, maar kan ‘s avonds niet zo goed in slaap ko ...
Ja ik heb hier helaas ook ontzettend veel last van. Ik heb de oplossing niet gevonden. Ik geef haar wel vaak een dreamfeed als ik ga slapen, dit helpt soms

2 maanden geleden

Reactie op Wilmaxx

Ja ik! En die gebruik ik later weer om de zelfgemaakte fruithapjes mee te g ...
Wat voor flesjes? Die van medela?

2 maanden geleden

Reactie op Lace

Moe zijn absoluut. Sinds deze week weer begonnen met werken, veeeel minder dan voordat ik mama werd (toen 60 uur nu 20/24 uur) alleen ben ik heel moe. Zelf kolf ik 22:00-22:30 uur zodat ik daarna kan slapen. Mijn man slaapt later en die geeft onze dochter dan rond 23:00-23:30 nog de voeding. Ik lig 8/10 dan knockout🤣

2 maanden geleden

Mijn dochter drinkt sinds een paar dagen heel kort aan de borst. Een paar minuten en daarna gaat het uit, in, uit en is ze mee aan het stoeien. Ik ben bang dat mijn productie achteruit gaat en neig om te gaan kolven nadat ik haar gevoed heb. Ik wil alleen ook geen overproductie creëren. Herkennen jullie dit?

2 maanden geleden

Reactie op Lace

Ja, dit heb ik ook! Ik blijf echt 'aan' staan en lig dan vaak nog een uur wakker voor ik eindelijk in slaap val...

2 maanden geleden

Reactie op Medska

Mijn dochter drinkt sinds een paar dagen heel kort aan de borst. Een paar m ...
Onze dochter doet dit ook. Ze dronk altijd al kort, maar de afgelopen dagen is het vaak na 3 minuten al klaar. Dan lijkt het alsof ze ineens niet meer weet hoe ze moet drinken... Ik heb zelf wel eens nagekolfd met een handkolf en dan kwam er eigenlijk niet zo veel melk meer. Ze is wel voldaan en heeft voldoende plasluiers, dus voorlopig probeer ik me er niet teveel zorgen over te maken en ga ik ervan uit dat ze gewoon nog efficiënter drinkt nu. Over een paar dagen wordt ze nog eens gewogen en dat wacht ik nu maar even af.

2 maanden geleden

Reactie op Medska

Mijn dochter drinkt sinds een paar dagen heel kort aan de borst. Een paar m ...
Ik herken dit ook, word er behoorlijk onzeker van. Ik ga nu ‘s ochtends na het voeden kolven, vandaag kwam er amper wat uit… ik had in het begin wat overproductie, en daar heb ik minder last van gehad dan de onzekerheid nu of ik wel genoeg melk heb. Ik loop het risico dus, hoop over een aantal dagen weer een wat rustiger drinkende baby te hebben

2 maanden geleden

Mijn zoontje (3 maanden nu) heeft nogsteeds heel erg last van boertjes tijdens het drinken. Iedere voeding krijst hij het uit na een minuut drinken, dan moet hij weer en hele harde boer laten en zo weer verder.. voedingen duren zo superlang en maken mij onzeker. Het lijkt erop dat het melk te veel en te snel komt en hij het niet kan handelen. (Ik kolf als 6 weken niet extra om overproductie te voorkomen) Herkent iemand dit?

2 maanden geleden

Reactie op KPeker

Mijn zoontje (3 maanden nu) heeft nogsteeds heel erg last van boertjes tijd ...
Kan het zijn dat je een te harde toeschietreflex hebt? Dan kan het helpen om achterover geleund of liggend te voeden. En voed je 1 of 2 borsten per keer? Hij mij hielp 1 borst per keer gaan voeden goed tegen overproductie.

2 maanden geleden

Reactie op KPeker

Mijn zoontje (3 maanden nu) heeft nogsteeds heel erg last van boertjes tijd ...
Mij is door een lactatiekundige geadviseerd om 3 min te kolven voor het voeden zodat m’n baby rustiger kan drinken, ik had toen lichte overproductie maar dat is nu volledig voorbij, en kolven is ook niet meer nodig.

2 maanden geleden

Reactie op Lace

Kan het zijn dat je een te harde toeschietreflex hebt? Dan kan het helpen o ...
Ja ik denk een combi. Achterover geleund voeden werkte niet helaas en ik heb helaas bij links weinig productie (de helft van rechts altijd als ik kolf) dus 1 borst per keer gaat ook niet ben ik bang. Bij links heb ik dan niet genoeg 😪

2 maanden geleden

Reactie op Loes96-

Mij is door een lactatiekundige geadviseerd om 3 min te kolven voor het voe ...
Ik heb idd 2 min kolven geprobeerd, dat ging beter. Maar elke voeding ook nog kolven pfff. Ik heb maar een berichtje gedaan aan mn lactatiedeskundige. Ben benieuwd wat ze gaat zeggen..