667 Reacties
2 maanden geleden
Ik mag bijna weer beginnen met werken. Om onze zoon te laten wennen aan het flesje, oefenen we al een hele tijd met 1 x per dag een afgekolfd flesje melk, dit gaat goed.
Ik merk alleen dat mijn productie ineens minder is. Ik kolfde is gemiddeld 100-120 ml na 15 min kolven. Er heeft dan meestal 3u tussen gezeten. En gisteren was dit 70 ml en vandaag maar 50 ml.. ik merk dat ik er enorm onzeker door word en bang van dat onze zoon te weinig binnen krijgt. En dat ik niet voldoende melk mee kan geven als hij naar de opvang gaat.
Ergens wil ik heel graag stoppen, omdat ik niet meer tegen die onzekerheid kan (er zijn al vaker dingen geweest waardoor het moeizaam ging). Maar aan de andere kant doet het mij verdriet als ik bedenk dat ik niet meer borstvoeding kan geven…
Morgen ga ik de lactatie kundige bellen voor advies. Ik ben benieuwd
2 maanden geleden
Reactie op Baby-mei24
Ik mag bijna weer beginnen met werken. Om onze zoon te laten wennen aan het ...
Zie je hoeveel je kolft tijdens het kolven? Anders kan het bij stress over de opbrengst nog wel eens helpen om dat aan het zicht te onttrekken. En andere dingen waar ik aan moest denken: (1e?) menstruatie op komst, een membraan of ventiel dat niet helemaal schoon is of lek, verandering van maat borstschild (je tepel schijnt tijdens de bv periode van maat te kunnen veranderen).
2 maanden geleden
Reactie op Lace
Zie je hoeveel je kolft tijdens het kolven? Anders kan het bij stress over ...
Ik kan idd wel een beetje zien hoeveel ik kolf. Meestal kijk ik even of het überhaupt iets doet, zodat ik weet of alles goed zit.
Maar ik merk wel dat ik de laatste dagen/weken meer bezig ben met de gedachtes: ik hoop dat ik voldoende kolf. Dus toch wel wat stress. Niet bevordelijk natuurlijk.
Goede tips, ik zal er eens naar kijken! Ik wist ook niet dat de maar borstschild zou kunnen veranderen.
2 maanden geleden
Reactie op Baby-mei24
Ik mag bijna weer beginnen met werken. Om onze zoon te laten wennen aan het ...
Ik heb precies hetzelfde. Snap er niks van en erg vervelend. Is je kleintje aan de borst wel tevreden? Dan zal die vast nog genoeg binnen krijgen. Ik ben wel benieuwd naar de uitkomst met lactatiekundige.
2 maanden geleden
Wij zitten denk ik midden in een slaapregressie/sprong oid! Zoontje is vandaag 13 weken.
Liet altijd 5 uur tussen de voedingen vannacht, maar sinds 4 nachten wordt hij telkens wakker.
Vannacht gevoed om 19.15, 22.30, 00.00, 2h, 4h, 5.45, 7h.. echt bizar en super slopend!
Herkent iemand dit?
En ging dit ook vanzelf weer over?
Ik ben een beetje bang dat hij straks niet meer zonder de borst in slaap kan vallen/door kan slapen in de nacht? Omdat hij mij nu echt daarvoor gebruikt..
Maar z'n speen wil hij niet, hij hapt heel gretig aan en slaapt dan meestal na 10 min weer! Ik leg m 's avonds wel wakker in bed, dus zelf in slaap vallen kan hij prima (met z'n speen).
2 maanden geleden
Reactie op Ronilla
Wij zitten denk ik midden in een slaapregressie/sprong oid! Zoontje is vand ...
Yep hier ook🙈🙈
Zoontje is 14 weken maar dit begon al eerder. Zelfde soort tijden 🥱
Terwijl hij daarvoor nog maar een keer kwam Rond 3.30 en zelfs al een keer had doorgeslapen. Wij gaan ervan uit dat het de slaapregressie is dus dat het wel weer beter wordt 😇
Bij ons kan hij nog niet zelfstandig in slaap vallen. Dus slaapt sowieso na de borst. Ik denk dat hij er nog niet aan toe is.. in de kinderwagen valt hij nu opeens ook niet meer in slaap terwijl hij dat wel kon. Dus ik denk maar dat alles tijdelijker is.. hij ontwikkelt zich!!👌🏻🫶🏻
2 maanden geleden
Reactie op Ronilla
Ja, dit was bij ons ook. Na een week ging het weer beter. Nog wel wat vaker even speen nodig tussendoor, maar heb er wel vertrouwen in dat dat ook wel nog afneemt.
2 maanden geleden
Lieve dames, voel me een beetje verdrietig, m’n zoontje is nu 3 maanden en alles ging goed met de borstvoeding. Hij groeit goed drinkt goed(wel heel lang) pakt ook flesjes afgekolf zodat m’n vriend ook kan voeden. Enige is dat het met een tepelhoedje is vanwege mijn ingetrokken tepels en dat hij dan uiteindelijk overstuur raakt en met tepelhoedje heel makkelijk aanhapt. Nu sinds 2/3 dagen weigert die af en toe m’n borst. Heb al nieuwe tepelhoedjes aangeschaft en dat leek gelijk beter te gaan gister. Hij speelt soms oook ermee en duwt ineens zn hoofd in de holte van m’n elleboog. Dat doet die nu sinds 1,5 week. Maar nu net weigert die weer m’n borst en word overstuur. En gelukkig had ik vanochtend een volledige voeding kunnen kolven dus heb zelf een flesje kunnen geven. Maar word hier heel verdrietig van en ben bang dat ons borst voedings avontuur gaat stoppen. Moet ook zeggen dat ik het idee heb dat die niet zo lekker is hij laat veel scheetjes die heel erg stinken en ik heb zelf ook ineens een lichtelijk ontstoken oog. Iemand misg tips voor me of weet iemand wat dit inhoud. Wil nog niet stoppen ermee voorlopig zit ik nog thuis ook en had minimaal een half jaar borstvoeding willen geven. Word er verdrietig van 😢
2 maanden geleden
Dat deed mijn zoontje laatst ook. Lopend aanleggen hielp, voor jou misschien ook!
2 maanden geleden
Reactie op Ronilla
Had ik ook, heb ik ook een topic over geplaatst toen. Ze kwam om de 2 uur en soms 3 kwartier 😭. Is vanzelf betrr geworden.
2 maanden geleden
Mijn zoontje drinkt om:
In de nacht
In de vroege ochtend tussen 05:00 -06:00
07.00 (wordt hij wakker, staan we op)
10:30
13:30
17:00
18:30 voor het slapen gaan
De laatste twee voedingen zitten dus erg dicht op elkaar. Nu ik ga werken zal ik de voeding van 17:00 moeten kolven (ik werk van 8:00-18:00) maar 18:30 raakt hij dan erg gefrustreerd omdat er niet zoveel in zit ... Wat kan ik hier mee doen? Ik wil geen kunstvoeding geven
2 maanden geleden
Reactie op langnekoor
Mijn zoontje drinkt om:
In de nacht
In de vroege ochtend tussen 05:00 -06:0 ...
Is het een optie om je kolfsessies te vervroegen naar het volgende?
10u00
13u00
16u00
Dan kom je met de laatste sessie al een uurtje vroeger uit.
2 maanden geleden
Reactie op Marjanm1
Ja ik heb er ook nog steeds last van, vorige week een soortgelijke vraag ge ...
Inmiddels wil ze wel wat langer drinken. Ik probeer nu met pauzes te voeden. Na eerste borst even rechtop houden, beetje lopen en 15 min later de tweede proberen.
Ik heb meestal wel last van een sterke tsr. Dan merk ik dat ze wil, maar het dan lastig vind. En soms juist niet wil omdat er geen sterke tsr is en dus zelf harder moet werken haha.
2 maanden geleden
Ik merk dat het weinig slapen me een beetje begint op te breken. Tussen 22.00 en 23.00 uur geef ik nog een voeding en tussen 03.00 en 04.00 uur. Om 07.00 uur staan we op (als ie niet eerder wakker is). Het is een best langzame drinker en ik val vaak niet meteen erna weer in slaap. De laatste tijd wordt ie tussendoor ook nog wakker af en toe. Ik zou graag een keer willen doorslapen. Zelfs als mn vriend een flesje zou geven in de nacht, moet ik nog steeds op dat moment kolven toch? Hoe houden jullie dit vol?