667 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Patricia_md
Ik merk dat het weinig slapen me een beetje begint op te breken. Tussen 22. ...
Samen slapen en liggend voeden vind ik fijn als ze vaak komt.En mijn man neemt de baby en peuter soms na de ochtendvoeding mee naar beneden, zodat ik nog een uurtje kan pakken.
2 maanden geleden
Reactie op Patricia_md
Ik heb precies hetzelfde. Snap er niks van en erg vervelend. Is je kleintj ...
Haar advies was vooral: maak je niet te druk, het komt wel goed! De dingen die ik doe, doe ik goed. De tips:
- ochtend voeding afkolven, maximaal tot 60/70 ml. Dit om overproductie te voorkomen. Als je dit elke ochtend doet heb je na 2 dagen een volwaardige voeding extra.
- extra x kolven als ik weer aan het werk ben. Dus ipv 3x, dat 4x doen.
En het gewoon gaan proberen, ontdekken wat voor mij fijn is en werkt.
Ik kolfde vandaag weer mijn normale hoeveelheid 110ml.
Waarom het dus 2 dagen minder was weet ik niet?
Ik probeer er weer zo relaxed mogelijk in te gaan en ga wel ervaren hoe het is om te kolven op werk. Heb mijzelf voorgenomen niet te streng te zijn voor mijzelf. Wat lukt is mooi meegenomen en als het toch betekend dat het borstvoedings avontuur erop zit, ben ik trots op wat we al bereikt hebben!
2 maanden geleden
Reactie op Patricia_md
Ik merk dat het weinig slapen me een beetje begint op te breken. Tussen 22. ...
Ik pak niet mijn telefoon erbij en dommel tijdens de voeding alweer verder. Zo slaap ik ook makkelijk weer in. Hier een baby die sinds 2 weken weer 2x komt in de nacht. Rond 21 uur laatste voeding en dan rond 1 uur en tijd 5 uur. Ik probeer wel in het weekend overdag wat bij te slapen.
2 maanden geleden
Gister een voeding ontdooid in de koelkast en vanochtend gegeven. De melk rook/smaakte zuur maar ik heb vernomen dat het alsnog drinkbaar moet zijn. Het uur erna was ze ontroostbaar, nog nooit zo overstuur gezien.. kan dit door de melk zijn? Of eerder de beruchte sprong 4 🥺
2 maanden geleden
Ik heb toch besloten om te gaan afbouwen en stoppen met borstvoeding. Ik ben zo gestresst. Mijn zoon is bijna niet aangekomen afgelopen maand. Ik heb niet voldoende melk op voorraad voor de eerste opvang dag, mijn productie is erg wisselend. Ik vond dit echt een enorme moeilijke beslissing en heb er echt veel verdriet van.. maar het is de beste keuze voor mijzelf en die opluchting voel ik ook.
Wel trots dat ik 3 maanden lang volledig aan de borst heb kunnen voeden ❤️
2 maanden geleden
Reactie op Baby-mei24
Ik heb toch besloten om te gaan afbouwen en stoppen met borstvoeding. Ik be ...
Ah wat verdrietig maar dappere beslissing! Ik zit deels in hetzelfde schuitje, baby drinkt niet genoeg uit de borst (raakt gefrustreerd en wil de borst niet leegdrinken, ze drinkt alleen na de eerste toeschietreflex) met als gevolg dat ze veel te weinig aankomt. Laatste maand veel aan het kolven geweest, maar dit geeft ook weer stress omdat ik elke milliliter aan het tellen ben. Nu gister besloten om een combo te doen van kunstvoeding en borstvoeding- iets waar ik voorheen echt niet aan wilde - en merk inderdaad nu ook die opluchting heel erg. Uiteindelijk is het toch het belangrijkste dat je kindje goed gevoed is, of dat nou met borstvoeding of kunstvoeding is
2 maanden geleden
Reactie op Dekel89
Ah wat verdrietig maar dappere beslissing! Ik zit deels in hetzelfde schuit ...
Idd dat is het allerbelangrijkste! Wat een goede beslissing ook voor jullie. Hopelijk kan je nog lang doorgaan op deze manier 😊
2 maanden geleden
Mijn kindje drinkt erg omrustig. Het maakt me onzeker. Alleen lopend aanleggen helpt. Hij drinkt onrustig en korter dan gebruikelijk. Hij is nu 15 weken.
2 maanden geleden
Reactie op Baby-mei24
Ik heb toch besloten om te gaan afbouwen en stoppen met borstvoeding. Ik be ...
Mijn zoontje kwam ook bijna niet aan, hij krijgt nu overdag kunstvoeding en 's avonds en 's nachts borstvoeding... en nu komt hij heel goed bij 😉. Je hoeft dus niet volledig te stoppen en je hebt geen stress voor voorraad ofzo aan te leggen
2 maanden geleden
Reactie op langnekoor
Mijn kindje drinkt erg omrustig. Het maakt me onzeker. Alleen lopend aanleg ...
Dit is normaal met deze leeftijd, ze drinken ook effectiever dus korter. En ze zijn de wereld aan het ontdekken. Als hij goede plas luiers heeft is het prima
2 maanden geleden
Reactie op Dancexdream
Mijn zoontje kwam ook bijna niet aan, hij krijgt nu overdag kunstvoeding en ...
Ja dat is idd ook nog een optie! Ik ga ervaren hoe de afbouw gaat. Miss dat ik wel een combi ga doen als het lukt met mijn productie
2 maanden geleden
Reactie op Maanlicht
Heeft echt niemand anders dat de ontdooide voeding steeds zo zuur ruikt en ...
Mijn ontdooide melk heeft ook een andere geur, beetje zeepachtig. Smaak weet ik niet, ik heb eigenlijk nog nooit mijn eigen melk geproefd... 😅
Het blijkt wel normaal te zijn. LLL Vlaanderen heeft er op instagram ooit een post over gemaakt: https://www.instagram.com/p/CsEmfiHrgt1/?igsh=MWk1ZDJ0MmZpMXJueA==
Dat is trouwens sowieso een hele interessante account om te volgen als je BV geeft. 😊
2 maanden geleden
Reactie op Maanlicht
Heeft echt niemand anders dat de ontdooide voeding steeds zo zuur ruikt en ...
Jawel ruikt hier ook zepig na ontdooien, had schrik dat hij het niet zou lusten maar zowel baby als peuter broer vinden het even lekker als anders 💁♀️ ze drinken het niet als het slecht is, naar het schijnt
2 maanden geleden
Zijn er mama’s die nog niet geoefend hebben met het geven van een volledige fles afgekolfde melk? Mijn dochter is nu 18 weken en we hebben alleen een paar kleine beetjes geoefend toen ze 6 en 8 weken was. Dit ging zonder problemen.
Nu ben ik een voorraad aan het aanleggen omdat ik straks ook eens op locatie moet werken of eens iets anders moet doen. Mijn partner denkt dat er geen probleem is als hij haar gaat voeden, maar ik ben bang dat ze het misschien gaat weigeren (dat hoor/lees je zoveel).
Wie wil ervaringen delen?
2 maanden geleden
Reactie op greenriri
Zijn er mama’s die nog niet geoefend hebben met het geven van een volledige ...
Oei, je moet dat echt wel bijhouden. Toch minimaal 2x per week. Rond 12 weken verdwijnt de zuigreflex en dan moeten ze het als vaardigheid beheersen ipv dat het reflexmatig gaat. Zou snel weer gaan oefenen.