667 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Lace

Oei, je moet dat echt wel bijhouden. Toch minimaal 2x per week. Rond 12 wek ...
Ja dat is dom van mij! I know, maar door omstandigheden is het nu zo… maar ik zal vast niet de enige zijn dus vandaar de vraag of er herkenning is of ervaringsverhalen bij een soortgelijke situatie.

2 maanden geleden

Ik ben 4 weken geleden met het afbouwen van bv en geef sinds een week helemaal geen bv meer (ook niet kolven). Nu heb ik sinds een paar dagen toch een harde plek in een borst. Gaat dit nog weg of moet ik toch kolven oid?

2 maanden geleden

Reactie op Leledb

Ik ben 4 weken geleden met het afbouwen van bv en geef sinds een week helem ...
Misschien vragen op de facebook groep 'vraag n lactatiekundige '. Voordat je borstontsteking krijgt!

2 maanden geleden

Hoe lossen jullie het op als je te weinig kolft (op je werk bv)?

2 maanden geleden

Reactie op langnekoor

In de ochtend kolven na de eerste voeding, of 10 min voor de eerste voeding

2 maanden geleden

Reactie op langnekoor

Ik heb de eerste keer in de nacht nog een keer gekolfd toen, maar vond dat niet ideaal. Ik vind het ook lastig. Zit nu al twee keer 50/100cc onder wat hij in totaal drinkt :( Ik heb ook een vraagje. Ik moet nu telkens beide borsten aanbieden per voeding zodat hij verzadigd is. Is dit normaal? Ik zou zo graag telkens een volle borst aan willen kunnen bieden… als ik kolf komt het uit op 140/180 ml en uit de fles drink hij gemiddeld 130 (soms 200 soms 80). Ik begrijp er echt niets van😂

2 maanden geleden

Mijn productie neemt in 1 x drastisch af. Ik wist vannacht niks te kolven na een voeding (terwijl hij duidelijk nog niet verzadigd was). Ik had altijd juist last van overproductie en snap er niks van. Mn kleine is 16 weken. Wat kan ik doen? Ik vind het vreselijk.

2 maanden geleden

Reactie op langnekoor

Bij mijn eerste deed ik vaak uit het werk baby aan een borst en handkolf tegelijkertijd op de andere borst. Dan had ik vaak precies het tekort weer ingehaald.

2 maanden geleden

Reactie op langnekoor

Mijn productie neemt in 1 x drastisch af. Ik wist vannacht niks te kolven n ...
https://www.borstvoeding.nl/uitdagingen-bij-borstvoeding/4-maandendip/ Dit zou het kunnen verklaren😉

2 maanden geleden

Reactie op Loenie87

https://www.borstvoeding.nl/uitdagingen-bij-borstvoeding/4-maandendip/ Dit ...
Thanks!

2 maanden geleden

Zijn er meer mama’s die vrij weinig kolven maar dat het genoeg is voor hun kindje? Ik kolf zo’n 90 tot 110 ml elke 3 uur. Mijn dochter is nu 14 weken maar ze heeft na een flesje ook echt genoeg. Kan dit zijn omdat mijn melk vettig is? Ik ben zo onzeker dat ze dan niet genoeg krijgt.

2 maanden geleden

Reactie op Mvdb11

Zijn er meer mama’s die vrij weinig kolven maar dat het genoeg is voor hun ...
Mijn dochter van 16 weken drinkt ook flesjes van +/- 100ml en heeft daar ook echt genoeg mee. Dat is een normale hoeveelheid bij borstvoeding. Laat je niet onzeker maken! Als je dochter tevreden is, genoeg plasluiers heeft en goed blijft groeien, dan krijgt ze voldoende melk. 😊

2 maanden geleden

Reactie op MomOfTwo94

Mijn dochter van 16 weken drinkt ook flesjes van +/- 100ml en heeft daar oo ...
Ah dat is fijn om te horen! Dankjewel ☺️

2 maanden geleden

Reactie op Mvdb11

Hier ook! Ze drinkt vaak uit het flesje echt nog minder

2 maanden geleden

Reactie op Mvdb11

Bij mijn oudste was mijn record op een werkdag was iets van 130ml na 3 uur, toen was mijn dochter een maand of 5. Ze dronk echter maar maximaal 100ml per keer dus ik was toen helemaal blij met mijn 30 ml extra want ik had ook wel eens te weinig op een dag. Het betekent eigenlijk alleen dat je perfect afgestemd bent op je kindje, je produceert precies naar behoefte en zo hoort het ook😁

2 maanden geleden

Zijn er meer mensen die (vrijwel) niks uit de borst krijgen met nakolven na een voeding (ook niet na ochtendvoeding)?

2 maanden geleden

Reactie op BabyJMVL

Zijn er meer mensen die (vrijwel) niks uit de borst krijgen met nakolven na ...
Ik ook niet hoor! Moet echt zeker een uur of meer wachten na een voeding…

2 maanden geleden

Reactie op BabyJMVL

Zijn er meer mensen die (vrijwel) niks uit de borst krijgen met nakolven na ...
Nee ik ook niet, ze drinkt mijn borsten echt goed leeg.

2 maanden geleden

Wat doen jullie tijdens het kolven?

2 maanden geleden

Reactie op langnekoor

Wat doen jullie tijdens het kolven?
Dom voor me uit staren 😂, wedstrijdje welke tiet meer melk geeft, soms kolf ik handsfree en dan scroll ik een beetje door m’n foto’s of door Instagram