667 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op greenriri

Zijn er mama鈥檚 die nog niet geoefend hebben met het geven van een volledige ...
Voor de mensen die in een soortgelijke situatie zitten. Misschien geruststellend, maar bij ons ging het super goed! Ik heb even heerlijk buiten de deur iets voor mezelf kunnen doen, terwijl mijn man de tweede voeding van de dag uit het flesje heeft gegeven! Ze dronk het niet helemaal en heeft 80ml gedronken, maartoch! Een hele mijlpaal voor ons. Ze had totaal geen moeite met het flesje. En ligt nu lekker te dutten, dus ook prima verzadigd om te gaan slapen. Ik heb ondertussen 120ml gekolfd en moet eerlijk zeggen dat ik niet kan wachten om haar straks weer te voeden aan de borst. Is toch zo鈥檔 fijn gevoel!!!

2 maanden geleden

Hi dames, hoe vaak en hoe lang kolven jullie gemiddeld op een werkdag? Ik voed mijn kleine rond 07:00, dan kolf ik op kantoor 20 minuten om 11:00 en 14:30 (per sessie van 20min. komt er gemiddeld 150ml uit) Eenmaal thuis krijgt ze weer de borst voordat ze naar bed gaat (ca 18-19:00). In de late avond en 鈥榮 nachts komt ze ook nog aan de borst op verzoek. Zijn er dames die liever vaker en korter kolven? Komt er dan ook m茅茅r melk? Ik ben nog ff opzoek naar wat handig of meest optimaal is.

2 maanden geleden

Reactie op Steph0294

Hi dames, hoe vaak en hoe lang kolven jullie gemiddeld op een werkdag? Ik v ...
Ik ben afgelopen maandag weer begonnen en voed onze kleine om 7:00, dan om 10:00/13:00/16:00 kolven voor 10-15min. Eerste sessie meeste ml's (+/-200ml) en de sessies daarna steeds wat minder. Als je thuis bent overdag, voed je dan ook maar 2x live? Ik zou nu zeker 3 momenten (om de 3 uur) op werk nemen!

2 maanden geleden

Reactie op Steph0294

Hi dames, hoe vaak en hoe lang kolven jullie gemiddeld op een werkdag? Ik v ...
Dit klinkt als een mooie kolf routine met goede opbrengst. Ik doe het nagenoeg hetzelfde zo en werkt prettig voor me. Mijn kleine komt alleen om 7 uur zelf, 10 uur kolf ik, 1300 uur en 1600 uur en dan ga ik naar huis, en dan sluit het mooi aan op zijn voedingen. Thuis krijgt hij voor het slapen inderdaad nog de borst en in de nacht op verzoek. Ik zelf kolf iets korter, maar heb wisselende opbrengst. Luister de podcast "kolven op je werk" eens, die geven hele bruikbare tips en uitleg.

2 maanden geleden

Reactie op Myroosz

Dit klinkt als een mooie kolf routine met goede opbrengst. Ik doe het nagen ...
Precies zo voor mij :)

2 maanden geleden

Reactie op Nicole1306

Ik ben afgelopen maandag weer begonnen en voed onze kleine om 7:00, dan om ...
Thnx, ga ik proberen! Ze komt normaal gesproken ook vaker overdag inderdaad. Misschien krijg ik de gekolfde productie daarmee iets omhoog.

2 maanden geleden

Mijn baby ging vanavond iets eerder naar bed waardoor er wat minder tijd tussen de voedingen zat. Gebeurt wel eens vaker maar nu voelde ik meteen na de voeding dat er een harde plek was die pijnlijk was (bh misschien iets gekneld tijdens voeden). Dit heb ik niet eerder gehad. Ik voed om en om dus deze kant is pas morgenochtend rond 5u weer aan de beurt. Iemand tips wat te doen? Vanavond beginnen met deze kant en goed leeg laten drinken en dan pas andere kant? Niets doen? Ik ben op vakantie en heb geen kolf mee, alleen de Haakaa voor noodgevallen bij mega stuwing maar dat is dit (nog) niet. Ps. Ik geef 6 voedingen live borstvoeding en 1 flesje kv per dag, dit was de voedingen na het flesje maar omdat het altijd vaste momenten zijn nooit meer last van stuwing in de avond

2 maanden geleden

Reactie op Rissje89

Mijn baby ging vanavond iets eerder naar bed waardoor er wat minder tijd tu ...
Ik zou de kant die het meest pijnlijk is als eerste aanleggen bij de volgende voeding. En dan de haakaa op de andere kant doen tijdens hetzelfde voedingsmoment.

2 maanden geleden

Reactie op Nicole1306

Ik ben afgelopen maandag weer begonnen en voed onze kleine om 7:00, dan om ...
Hoeveel maanden is je kindje? Maakt dit eigenlijk nog uit? Als ik ga werken is ze 6 mnd

2 maanden geleden

Ik heb morgen een afspraak bij de kapper die lang duurt, maar deze valt nu precies over een voedingsmoment (afspraak is lang geleden gemaakt en toen zat er nog 0 ritme in). Sinds deze week heb ik ook last van een verstopping en melkblaar en was mn kolfopbrengst zo goed als niks (<20ml). Ik heb hier dus niet meer zoveel vertrouwen in en wil dan ook het liefst niet uit mijn nogal beperkte vriezervoorraad pakken. Kan ik voor vertrek proactief aanbieden en direct bij terugkomst zonder dat zijn patroon helemaal wordt omgegooid? Ik moet volgende week werken dus wat ritme is wel handig voor oppas ook. Of hebben jullie andere tips?

2 maanden geleden

Reactie op Taurus1994

Hoeveel maanden is je kindje? Maakt dit eigenlijk nog uit? Als ik ga werken ...
4 maanden en absoluut. Als je er (veel) meer tijd tussen gaat laten dan wat je normaal ook live doet kan je productie kelderen. En als ik op dit moment niet om de 3 uur kolf krijg ik ook stuwing. Ik weet niet hoe het is als ze straks 6 maanden is, hoeveel er dan nog live gedronken wordt. Maar je probeert met kolven de voedingsmomenten natuurlijk na te bootsen.

2 maanden geleden

Hoi! Sorry geen tijd om veel terug te lezen. Ik ben dus benieuwd (hoewel dit mijn tweede kindje is, maar ik weet niet of ik het anders aan wil pakken). Mijn kindje is zo een 4.5 maand als ik weer ga werken. Ik hoop haar zo laat mogelijk te voeden voor ik naar het werk ga, want de kolfruimte is vanaf 10 uur beschikbaar. Ik baal dus al, wanneer ze rond 5 of 6 al wil. Bij mijn zoontje kolfde ik meestal geloof ik om 10 uur en om 13 uur. Ik werk namelijk tot 1630 en het voelde zo nutteloos om dan om 16 uur nog "gehaast" te kolven en eer ik de sleutel had teruggebracht enzo was ik dan later klaar. En om 16 uur nog gaan kolven voelt ook als "de kantjes eraf lopen" op het werk. Maarja: eer je je kindje hebt opgehaald van de opvang en weer thuis kunt voeden ben je weer een poos verder en dan was je laatste kolf pas om 13 uur. Soms baalde ik ook als ik dan w茅l om 16 uur had gekolf maar dan wilde mijn kindje wel weer de hele avond drinken vanaf 1730... P.s. dit keer van plan minimaal tot 12 mnd te borstvoeden als dat lukt. Op het werk heb je tm 9 mnd recht op kolven. Hoe doen mensen het na die tijd? In/uitklokken bij de baas? Kolven in pauzes? Tips voor afspraken die ik met mijn leidinggevende daarover kan maken? Liefs

2 maanden geleden

Reactie op maria_1234

Hoi! Sorry geen tijd om veel terug te lezen. Ik ben dus benieuwd (hoewel di ...
Kan je kolven in de auto op op de fiets onderweg naar de opvang? Met een handsfree kolf?

2 maanden geleden

Reactie op BabyJMVL

Zijn er meer mensen die (vrijwel) niks uit de borst krijgen met nakolven na ...
Misschien voor het voeden proberen te kolven? Begreep dat de baby vaak alsnog genoeg uit de borst weet te halen

2 maanden geleden

Reactie op maria_1234

Dit lees ik op borstvoeding.com: Arbowet na negen maanden Het voedingsrecht, ofwel kolfrecht, houdt nu op, maar je werkgever is nog steeds verplicht het werk zo in te richten dat je met succes borstvoeding kunt blijven geven. Er mogen dus geen gevaarlijke stoffen in de omgeving zijn, en als je een extra pauze nodig hebt om te rusten of te kolven, moet je die kunnen nemen. Het is dan wel in je eigen tijd. Alles natuurlijk in goed overleg.

2 maanden geleden

Reactie op maria_1234

Hoi! Ik voed zelf altijd nog vlak voordat we vertrekken naar de opvang, ongeacht hoelaat ze daarvoor nog een voeding gehad heeft. Ze drinkt dus rond 7u45 nog live, ik kolf dan rond 11u en 14u en voed meteen bij thuiskomst rond 17u30. Ik zorg wel dat er 3 flesjes klaar staan. Als ik toch eens later ben of ze heeft vroeger honger, dan krijgt ze een flesje en kolf ik in de auto naar huis of bij thuiskomst. Bij de oudste kon ik stoppen met overdag kolven rond 9 maanden. Maar als dat niet zo was, kon ik ook blijven kolven. Ik kolf met een Elvie Stride en kan dus handsfree en heel subtiel kolven. Ik kolf aan mijn bureau en werk tijdens het kolven gewoon verder. Dat vind ik zelf het fijnst. Als ik geen afleiding heb tijdens het kolven ben ik te veel bezig met de opbrengst en kolf ik dus minder. Mijn werkgever heeft er dan ook geen enkel probleem mee dat ik blijf kolven na 9 maanden. Hopelijk kan je samen met je leidinggevende een oplossing vinden. Succes! 馃崁

2 maanden geleden

Reactie op Patricia_md

Ik heb morgen een afspraak bij de kapper die lang duurt, maar deze valt nu ...
Ik zou dan gewoon voeden vlak voordat je vertrekt en meteen bij thuiskomst. Naar mijn ervaring wordt een ritme niet meteen helemaal omgegooid door er eens uitzonderlijk een keertje van af te wijken. 馃槉

2 maanden geleden

Reactie op maria_1234

Bij mijn oudste moest ik om kwart voor 8 weg, ik legde dan om kwart over 7/half 8 sowieso nog een keer aan ongeacht wanneer ze voor het laatst gedronken had. Meestal dronk ze dan gewoon en als ze dat bij uitzondering niet deed dan kolfde ik nog even snel met de handkolf. Dan om half 11 en om half 2 kolven op het werk en om 4 uur naar huis om live te kunnen voeden. Na 9 maanden ben ik 1 keer per dag gaan kolven in mijn lunchpauze. Ik moest dan thuis wel regelmatig wat extra kolven omdat die ene keer eigenlijk niet voldoende was. Dit gedaan tot ze een jaar was en toen ben ik gestopt met kolven op het werk. Ik ben toen gewoon doorgegaan met borstvoeding, mijn productie heeft er nooit onder geleden (ik werk wel maar 2 dagen)

2 maanden geleden

Ik vind het best lastig dat de motor van mijn kolf geluid maakt als ik tijdens werk kolf. Ik heb de medela freestyle. Herkent iemand dit en hoe gaan jullie hier mee om?

2 maanden geleden

Reactie op CuckooBlue

Mijne heeft dit ook sinds rota. Ik ben totaal geen anti-vaxxer wappie maar ...
Mensen die wel anti vax zijn zijn geen wappies laat dat wel even duidelijk zijn. Respecteren noemen we dat ieders zn eigen kind zn eigen keuze.