670 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op coquettes

Voor degenen die kolven op werk 1) wat doen jullie met de kolfspullen tus ...
Wij hebben een kolfkamer. Daar zet ik de spullen neer. Meestal spoel ik alles wel af en heel soms zet ik de kolf in de koelkast en gebruik ik het volgende sessie weer. Ik kolf eerste 11 uur (dit is dan 4 uur later na laatste voeding) en de volgende 3 uur later. Soms zit ik in overleggen en kolf ik pas 4,5 uur later 😅

2 maanden geleden

Reactie op coquettes

Voor degenen die kolven op werk 1) wat doen jullie met de kolfspullen tus ...
1) bewaren in koelkast in hydrofiel washandje zonder af te spoelen 2) 2x. Om 11u en om 15u... dezelfde tijden als dat hij thuis zou drinken...

2 maanden geleden

Hi mama's! Ik geef eigenlijk fulltime borstvoeding, een enkele keer geven we een flesje om haar ook daar aan te laten wennen. Maar hoe zit dat met kolven? Kolf je tot je genoeg ml hebt of kolf je tot de kolf vol zit of kolf je hetzelfde aantal minuten als mijn dochter normaal aan de borst drinkt? Ik heb genoeg productie en voed altijd 1 borst per keer. Als ik 1 borst kolf ipv voed heb ik vaak na 5-8 minuten de kolf vol en 150ml. Maar mijn dochter drinkt vaak wel 15-20 minuten bij mij. Moet ik dan legen en nog verder kolven of hoe zit dit?

2 maanden geleden

Reactie op T99

Hi mama's! Ik geef eigenlijk fulltime borstvoeding, een enkele keer geven ...
Ik kolf zelf altijd tot ik merk dat er niks meer uit komt! Het ligt er natuurlijk aan welke kolf je hebt, maar ik kan met de Philips avent ook nog een grotere fles eraan hangen. Op die manier zit je niet moeilijk te doen met de fles halverwege over te schenken!

2 maanden geleden

Hoi dames, ik geef volledig bv. En omdat ik in november weer moet werken en echt een intense hekel aan kolven had ben ik dat elke dag aan het doen in de ochtend om er een beetje handig in te worden. Nu heb ik best een voorraadje opgebouwd want de opbrengst was gemiddeld 100 per dag. Nou komt er de laatste tijd echt een stuk minder uit, mijn dochter zit in sprong 4 en drinkt zich een ongeluk de hele nacht 😂😂. Wat zouden jullie doen? Stoppen? En kolven jullie voor een voorraad bij volledige bv of niet?

2 maanden geleden

Reactie op Taurus1994

Hoi dames, ik geef volledig bv. En omdat ik in november weer moet werken en ...
Ik had een voorraadje gekolfd (3 liter), maar mijn dochter blijkt allergisch voor koemelk en soja via mijn borstvoeding. Dus aan die voorraad heb ik niets meer. Ga het denk ik doneren. Sinds ik op dieet ben, heb ik nog maar 2 goede voedingen in de vriezer kunnen leggen. Ik ben gevoelig voor overproductie en durf daardoor niet te veel te kolven. Ook vond ik het echt een gedoe om te kolven naast het live voeden en daar heb ik geen zin in. Op zich is een voorraad voor werk niet nodig. Als ik een stuk of 6 voedingen heb, vind ik het wel prima. De rest kolf ik dan weer op mijn werkdagen. Het is niet gek dat je minder kolft als het tussen voedingen door is. Als je werkt, kolf je ipv een voeding en dan zal de opbrengst wel hoger zijn. Wanneer je weer gaat werken, is je dochter al richting een half jaar. Als ze echt veel meer wil drinken dan jij op je werk kolft, is daar op die leeftijd ook wel wat omheen te werken.

2 maanden geleden

Hi dames, mijn zoontje is inmiddels 16w. Met ups and down tot nu toe live bv gegeven. Sinds een paar dagen moet ik bijvoeden, hij is vooral de avonden niet voldaan na het voeden. Vandaag merk ik het bij de voeding van 12u al. Gister begonnen met powerkolven. Hebben jullie nog andere tips? Is dit herkenbaar voor anderen? Ps. Ik ben nog niet aan het werk dus dat is het niet.

2 maanden geleden

Reactie op KPeker

Hi dames, mijn zoontje is inmiddels 16w. Met ups and down tot nu toe live b ...
Hoeveel borsten geef je? Je zou na 2 borsten nog een 3e en eventueel 4e borst kunnen geven. Of nog vaker aanleggen. Is nog effectiever dan powerkolven. Herkent het zelf niet, maar je schijt zoiets als de 4-maanden dip te hebben.

2 maanden geleden

Zijn er meer baby's die de hele dag door kleine beetjes drinken?

2 maanden geleden

Ik geniet zo van het borstvoeden!

2 maanden geleden

Reactie op Lace

Ik had een voorraadje gekolfd (3 liter), maar mijn dochter blijkt allergisc ...
Zonder is dat he! 😵‍💫 Ik heb het ook gehad met m'n oudste dochter... Aangeboden op Facebook, maar kreeg het niet gedoneerd. Dus alles weggegooid met pijn in m'n hart. Ik heb nu ook hele minimale voorraad, want ik ben nu (ze is 4 mnd) voor overdag aan het afbouwen. Hopelijk kan ik de ochtend, avond en nacht blijven doen. En dan ga ik op werk tussendoor 1x beide borsten kolven zodat het voldoende gestimuleerd wordt. Ik geef normaal gesproken 1 borst namelijk.

2 maanden geleden

Reactie op Taurus1994

Hoi dames, ik geef volledig bv. En omdat ik in november weer moet werken en ...
Ik heb zelf zo'n 2 liter in de vriezer zitten, maar dat is vooral opgebouwd dmv een lekschaal. Ik vond met twee kindjes weinig tijd om tussendoor nog extra te kolven. Ik kolfde vooral om te oefenen met het flesje. Af en toe heb ik 's ochtends wel eens de tweede borst gekolfd voor extra voorraad, maar dat was max. 1x per week. Ik ben nu twee weken aan het werk en heb de voorraad voor de eerste dag wel nodig gehad, maar daarna eigenlijk niet meer. Ik ben de voorraad zelfs aan het aanvullen, want ik kolf nu nog meer dan ze drinkt. In principe heb je niet zo heel veel voorraad nodig, want als zij drinkt kolf jij weer en zo wordt dat normaal elke keer weer aangevuld. Een beetje extra voorraad is wel fijn voor wanneer je bvb. te weinig kolft, dat had ik bij de oudste en toen kon ik dat dus opvangen met de vriezervoorraad. Maar als je elke dag zo'n 100ml hebt kunnen invriezen, dan heb je denk ik wel al een flinke voorraad. Ik zou dan zelf, zeker icm die pittige nachten, wel durven stoppen.

2 maanden geleden

Reactie op mir12345

Zijn er meer baby's die de hele dag door kleine beetjes drinken?
Ja.. als mijn dochter de fles krijgt van iemand anders drinkt ze ook mega weinig. En ik denk dat ik haar soms wel 12 x per dag aan de borst heb.. de lactatie deskundige noemde dat een “snacker” 😂

2 maanden geleden

Reactie op Lace

Ik had een voorraadje gekolfd (3 liter), maar mijn dochter blijkt allergisc ...
Dankje voor je reactie 👏🏼 je hebt gelijk. Ik had het als een soort doel voor mijzelf dat kolven elke dag maar nu heb ik zoveel dat ik denk wat ga ik er eigenlijk mee doen 😅. Wat balen van jou zeg van je voorraad 😭

2 maanden geleden

Reactie op langnekoor

Ik geniet zo van het borstvoeden!
Ik ook 💖

2 maanden geleden

Reactie op MomOfTwo94

Ik heb zelf zo'n 2 liter in de vriezer zitten, maar dat is vooral opgebouwd ...
Dank voor je reactie. Ik had een soort angst ontwikkeld dat mijn hele productie zou minderen als ik ga werken (werkdruk is hoog want zit in het onderwijs). Maar nu ik met kolven veel relaxter ben maak ik mij minder zorgen. Ik ga denk ik stoppen met elke dag, maar misschien wel af en toe. Ik heb overigens maar 1 kindje anders zou dit ook niet voor mij gelukt zijn hoor! Kost toch tijd dat kolven.

2 maanden geleden

Reactie op Lace

Hoeveel borsten geef je? Je zou na 2 borsten nog een 3e en eventueel 4e bor ...
Ik geef altijd 2 borsten, probeer idd 3e borst te geven maar kleine wordt zo boos omdat er dan niets komt

2 maanden geleden

Hoi hoi, Helaas is mijn dochtertje niet voldoende aangekomen van mijn bv. Alles al geprobeerd, ik heb melk genoeg maar helaas niet voedzaam genoeg. Ook zelf meer gegeten iedere voeding maar ook dat wilde niet helpen. Nu heb ik de stap gemaakt om ook kv te gaan geven. Ze groeit zichtbaar beter en heb een blijere baby. Nu overweeg ik om alleen avond bv te gaan geven. Mijn dochtertje is nu 4 maanden oud. Natuurlijk ben ik bang dat mijn productie zal stoppen.. ik was benieuwd of er al meer zijn die alleen avonds bv geven? Of er mensen zijn die ervaren hebben dat toch de productie gestopt is..

2 maanden geleden

Reactie op Gianne1999

Hoi hoi, Helaas is mijn dochtertje niet voldoende aangekomen van mijn bv. ...
Niet antwoord op je vraag. Heb je contact opgenomen met een lactatiekundige? Het is zeer zeldzaam dat je bv niet voedzaam genoeg zou zijn. Zij kunnen je ook adviseren over kv en bv combineren

2 maanden geleden

Reactie op KPeker

Ik geef altijd 2 borsten, probeer idd 3e borst te geven maar kleine wordt z ...
Evt borstcompressie toepassen bij derde borst zou je nog kunnen testen.