403 Reacties

茅茅n maand geleden

Reactie op Lace

Kan het zijn dat je door het kolven overproductie hebt? En voed je 1 of 2 b ...
Door de 1 keer per dag te kolven overproduction denk het niet.. kolf 10 min 2 borsten dan maar zou kunnen馃? Ik geef 2 borsten per keer. Geen idee nooit echt problemen mee gehad maar als ze los laat heb ik wel een straal die door spuit zegmaar. Moet ik dan even stoppen met kolven? Zal dat helpen?

茅茅n maand geleden

Als je het tussen de voedingen doet dan kan wel overproductie ontstaan. Als je het meteen na een voeding doet niet. Je zou voordat je gaat voeden even de druk eraf kunnen kolven

茅茅n maand geleden

Reactie op mama2kindjes

Ik geef in principe live borstvoeding, maar we hebben over een maand een br ...
Hoelang doet ze over die 90cc?

茅茅n maand geleden

Reactie op Maaike1810

Als je het tussen de voedingen doet dan kan wel overproductie ontstaan. Als ...
Ik doe het half uur voor de voeding en die gekolfde melk geef ik dan gelijk met de fles. Maar et blijft wel over

茅茅n maand geleden

En als je 10 min afkolft voordat je haar aanlegt? Anders zou ik het even niet weten. Ik denk dat je een sterk toeschietreflex hebt dan?

茅茅n maand geleden

Reactie op MijnDraakjes

Door de 1 keer per dag te kolven overproduction denk het niet.. kolf 10 min ...
Ik kolfde eerst standaard na de ochtendvoeding en voedde altijd 2 borsten. Had ook dat het eruit spoot als ze losliet, veel stuwing, veel lekken. Mijn kindje verslikte zich veel en vaak. Ben gestopt met dagelijks extra kolven en geef nu nog maar 1 borst per keer. Daarmee is het voor ons veel rustiger geworden.

茅茅n maand geleden

Reactie op Jessara

Hoelang doet ze over die 90cc?
20 a 25 minuten

茅茅n maand geleden

Reactie op mama2kindjes

20 a 25 minuten
90 cc is een prima hoeveelheid als voeding, zeker als je voldoende voedingsmomenten op een dag hebt. Mogelijk heeft ze daarna nog zuigbehoefte. Je zou kunnen kijken voor een speen of anders een pink gebruiken. Mogelijk pikt ze dit niet van jou, want ze weet dat jij iets beters te bieden hebt. Maar anderen kunnen haar daarmee mogelijk wel helpen in haar behoefte. Wij gebruiken een speen alleen incidenteel voor dit soort momenten en bij (buik)pijn. Ons zoontje pakt dus niet standaard zijn speen, we moeten hem blijven helpen, maar hij heeft er wel baad bij doordat het aan zijn zuigbehoefte voldoet. Zo hebben we de speen ook bij onze andere kinderen gebruikt. Ze krijgen dus geen speen zelf in bed oid, dus zijn hem nooit "kwijt" en we hoeven niet af te leren/nemen na verloop van tijd. Werkt voor ons ideaal.

茅茅n maand geleden

Mijn dochter van 10 weken clustert vanaf 19:00 uur. Vanaf dat moment is zij super onrustig aan de borst. Geen borst willen, krijsen, niet willen aanhappen, overstrekken, zichzelf naar achteren duwen, veel loslaten, en tussendoor kort drinken. Overdag is er niks aan de hand. Dit gaat door tot 21:00 uur, wanneer ze naar bed gaat. Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Of herkent iemand dit? Is al een lange tijd zo.. Tussendoor probeer ik haar te laten boeren, pauzes nemen, wiegen, speen geven etc

茅茅n maand geleden

Reactie op ss00

Mijn dochter van 10 weken clustert vanaf 19:00 uur. Vanaf dat moment is zij ...
Op zich klinkt dat voor mij als vrij normaal cluster gedrag. Tenminste onze dochter deed dit ook allemaal. Alleen merkte ik op een gegeven moment wel dat zij tijdens het clusteren boos werd als ik een toeschietreflex kreeg. Zij wilde dus vooral de geborgenheid en niet de melk. Daarna ben ik minder snel van borst gaan wisselen en dus langer de lege borst aan gaan bieden. Ze bleef nog wel een beetje onrustig, ik denk dat dat nu eenmaal bij clusteren hoort, maar het ging toch wel opvallend beter. Je zou kunnen proberen te achterhalen wat jouw dochter wil door te letten op de momenten dat ze zichzelf tijdens het drinken naar achter duwt bvb. Heb je dan een tsr of komt er dan net geen melk meer? Daar zou je op in kunnen spelen door meer of minder te wisselen van borst.

茅茅n maand geleden

Heeft iemand ervaring met de tepelbeschermers/lekschalen van Avent? Ik heb ze gekocht om mijn tepels aan de lucht te kunnen laten herstellen. Gebruik dus de schelp met ventilatie gaatjes. Maar er zit dan best wat melk in van de tijd tussen de voedingen. Kan ik dat nog bewaren? En die dingen zien er nogal onnatuurlijk uit onder m'n kleding.. droegen jullie ze gewoon de hele dag en hoe verhul je dat dan enigszins?

茅茅n maand geleden

Reactie op Lace

Ik kolfde eerst standaard na de ochtendvoeding en voedde altijd 2 borsten. ...
Dankjewel ik ga het ook proberen !

茅茅n maand geleden

Ben aan het oefenen met het flesje. Mijn dochtertje is 11 weken. Ben heel benieuwd hoeveel jullie je kindje geven als je de fles aanbied met borstvoeding.

茅茅n maand geleden

Reactie op ManonQ

Ben aan het oefenen met het flesje. Mijn dochtertje is 11 weken. Ben heel b ...
Wij oefenen sinds de 2e week en bied 120 ml aan in een flesje. Soms drinkt ze hier 90 van, maar vaak gaat hij helemaal op! We doen dit een aantal keer per week als laatste avond voeding

茅茅n maand geleden

Reactie op kikkertje12345

Heeft iemand ervaring met de tepelbeschermers/lekschalen van Avent? Ik heb ...
Ik gebruikte ze alleen tijdens het voeden voor de andere borst. Dit bewaarde ik wel. Als je ze continu in hebt dan zou je de melk kunnen gebruiken voor in het badje te doen

茅茅n maand geleden

Reactie op ManonQ

Ben aan het oefenen met het flesje. Mijn dochtertje is 11 weken. Ben heel b ...
Onze dochter is bijna 11 weken en drinkt zo'n 100ml als we een flesje aanbieden. Met gemiddeld 8 voedingen per dag.

茅茅n maand geleden

M'n dochter heeft vanmorgen rond 11 uur voor het laatst gedronken maar was toen totaal niet hongerig. Nu 4 uur later nog steeds niet.. herkennen andere moeders dat? Nu moet ze eigenlijk weer naar bed maar dan mist ze een voeding!?

茅茅n maand geleden

Reactie op ManonQ

Ben aan het oefenen met het flesje. Mijn dochtertje is 11 weken. Ben heel b ...
Wij doen 3 keer in de week een oefenflesje. Dan geef ik 30 cc na de voeding. Als we een fles geven ipv een live-voeding krijgt hij ongeveer 125cc. Dat klopt ook wel met de rekenmodule ( https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/hoeveel-melk-in-een-fles/#:~:text=In%20de%20tweede%20maand%20wordt,ml%20per%20kilogram%20lichaamsgewicht%20drinken.)Zoontje is 8 weken en ruim 6.5 kg.

茅茅n maand geleden

Reactie op Jessara

Ik gebruikte ze alleen tijdens het voeden voor de andere borst. Dit bewaard ...
Badje is een goeie! Dankjewel

茅茅n maand geleden

Help! Mijn zoontje is nu 2 + 3 weken oud. Sinds de eerste kraamweek bleek hij zich enorm vaak te melden en leek niet verzadigbaar. Vooral in de avonden. Nu ben ik begonnen met kolven ook uit nieuwsgierigheid. Helaas krijg ik per kolfsessie maar 10 tot maximaal 60 ml. Hoe veel productie hebben/hadden jullie met 2,5 weken? En wat kan ik doen voor meer productie? Ik geef graag bv en zou dit ook graag volledig doen :(