671 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op wensvoornummer2

Die heb ik ook 馃檪 Maar ik kolf zelf fijner met een handkolf. En ik heb een ...
Fijn :)!

2 maanden geleden

Twee vragen: Mijn kindje klemt steeds vaker met zn kaken ... niet chill. Aan het einde regelmatig, en gister ook uit verveling ofzo, hij had nog niet echt honger geloof ik. Kan je dit echt afleren met direct los koppelen? Ik proefde gister mijn gekolfde melk van de dag ervoor en t smaakte extreem raar. Rook niet gek, dat wel. Wat is dat nou weer?

2 maanden geleden

Lieve mama鈥檚, ik geef al bijna 4 maanden volledige borstvoeding aan mijn zoon en wil dit ook graag blijven doen tot hij 2 jaar oud is. Helaas heb ik sinds een week last van verminderde productie, en het lijkt ook niet toe te nemen, ondanks alle dingen die ik probeer. Ik leg hem vaak aan, drink borstvoeding thee, slik boezemvriendjes en eet een notenmengsel wat daar ook bij zou moeten helpen. Verder eet ik ook vrij gezond en probeer ik voldoende water te drinken, maar toch heb ik het idee dat het niet meer word. Hebben jullie misschien tips voor een plotselinge daling in productie? Ik vind het erg lastig en voel me schuldig naar mijn zoontje toe. Hij is erg onrustig aan de borst en lijkt wel geen moeite te willen doen voor de achtermelk. Volgens het cb is hij ook niet veel gegroeid in 2 maanden, terwijl hij best flink is geboren. Al met al, een moeder met veel zorgen. Hebben jullie tips?

2 maanden geleden

Mijn dochter weigert ineens de fles, ze zit in sprong 4. Herkent iemand dit? Geef volledig bv en afgekolfde melk in flesjes als ik er niet ben..

2 maanden geleden

Hoi dames, een vraagje. Zien jullie op jullie borsten ook zichtbare aderen? Ik heb het echt heel erg, is dat normaal?

2 maanden geleden

Reactie op esmeen

Hoi dames, een vraagje. Zien jullie op jullie borsten ook zichtbare aderen? ...
Heb ik ook en is normaal. Volgens mijn kraamverzorgster een teken dat er extra bloedtoevoer naar je borsten gaat, met stuwing was het nog duidelijker te zien.

2 maanden geleden

Reactie op aytemin

Lieve mama鈥檚, ik geef al bijna 4 maanden volledige borstvoeding aan mijn zo ...
Lactatiekundige inschakelen eventueel. 4 maanden dip is echt een begrip. Overkomt dus heel veel vrouwen en het wordt schijnbaar erna gewoon weer beter. Gewoon vaker blijven aanleggen. Bijv overdag iedere 2 uur. Beide borsten aanbieden. Eventueel een derde. Hopelijk wordt het snel beter馃

2 maanden geleden

Reactie op langnekoor

Twee vragen: Mijn kindje klemt steeds vaker met zn kaken ... niet chill. ...
Dat klemmen heeft mijn baby ook een poosje gedaan. Lag toen eraan dat ze niet goed was aangehapt. Ik haalde haar dan eraf en dan opnieuw aanhappen. Ze heeft het al een poosje niet meer gedaan gelukkig!

2 maanden geleden

Reactie op esmeen

Hoi dames, een vraagje. Zien jullie op jullie borsten ook zichtbare aderen? ...
Heb ik ook. Echt blauwe aders. Ik dacht dat het gewoon normaal was 馃槀 begon in mijn zwangerschap al

2 maanden geleden

Aan het einde van m'n verlof eindelijk geen over of onderproductie meer maar nu ik kolf op werk is het weer op en af. Dan ben ik een dag bang dat het niets meer is en vanmorgen wordt ik weer wakker met 2 bakstenen aan m'n lijf. Geen striae op m'n buik maar de onderkant van m'n borsten hebben er beter uit gezien 馃檲馃ゲ

2 maanden geleden

Reactie op aytemin

Hier precies hetzelfde! Laat na 1 toeschietreflex los, blijft wel happen maar dan direct weer loslaten. Hij is nu bijna 16 weken en doet dit al een tijdje. Wat hier werkt: de andere kant geven, 1 toeschietreflex laten drinken weer en dan weer terug naar de 1e borst, daar kan hij dan nog een tsr wegdrinken. Hier werkt het om die 1e borst soepel te drinken op deze manier! Ohja, tis alleen overdag. Bij jou ook? 'S nachts kan hij ineens wel 10 minuten aan 1 kant..

茅茅n maand geleden

Weet iemand of de motor van de swing op de freestyle past?

茅茅n maand geleden

Wat doen jullie met de restjes in de fles dat de baby niet heeft opgedronken? Ik heb van de dag 60ml over dat niet is opgedronken maar waar ze wel mee in aanraking is gekomen. Ik wil het haar niet bij de volgende voeding geven want dan moet ik weer kolven.

茅茅n maand geleden

Reactie op langnekoor

Weet iemand of de motor van de swing op de freestyle past?
Yes! Ik gebruik zelf de freestyle cups op mijn (wel nieuwe) maxi swing.

茅茅n maand geleden

Reactie op Jessara

Wat doen jullie met de restjes in de fles dat de baby niet heeft opgedronke ...
Ik geef zelf de melk koud, dus dan mag het onbeperkt de koelkast weer in en gedronken worden. Je mag de melk 2x opwarmen voor gebruik. Ik zou er zelf niet zo druk om maken dat ze er mee in aanraking is geweest. Je kan het invriezen, of gebruiken voor een badje?

茅茅n maand geleden

Reactie op Jessara

Wat doen jullie met de restjes in de fles dat de baby niet heeft opgedronke ...
Koud proberen te geven en anders in bad. Ik hou bijna altijd melk over want ze is niet zo dol op melk uit de fles.

茅茅n maand geleden

Reactie op Taurus1994

Mijn dochter weigert ineens de fles, ze zit in sprong 4. Herkent iemand dit ...
Hebben wij ook 3 dagen gehad! Mijn zoon zit ook in sprong 4 en had door omstandigheden 2wk geen flesje gehad. Gewoon blijven aanbieden, net een keertje vaker dan normaal in de fles. De 4e dag accepteerde mijn zoon weer als voorheen.

茅茅n maand geleden

Reactie op aytemin

Misschien helpen de repen van yummy mummy je. Yummy-mummy.nl

茅茅n maand geleden

Reactie op Amooma

Hebben wij ook 3 dagen gehad! Mijn zoon zit ook in sprong 4 en had door oms ...
Goeie, ik moet ook vaker oefenen maar ik ben het meeste met haar en van mij neemt ze het echt nooit aan 馃槶

茅茅n maand geleden

Reactie op Clover4

Hoi allemaal. Twee vragen:) Hoe warmen jullie borstvoeding op als je het i ...
Wij warmen het op in een medela flesje in een flessenwarmer of met als het in een moedermelkzakje zit onder een warme kraan. Onze zoon krijgt ook 130 maar kan soms ook meer op dan geef ik op verzoek meer maar standaard verhogen heeft hier nog geen zin want dan laat hij de meeste keren staan