672 Reacties

één maand geleden

Mijn dochtertje drinkt de laatste weken maar heel erg kort aan de borst, vaak maar 3 minuten met uitschieters naar maximaal 10 minuten. Ik bied mijn borst dan altijd nog een keer aan maar dan begint ze met lachen en kletsen. Iedereen zegt dat dit veel te kort is, ook het consultatiebureau. Maar het lukt mij niet om haar langer te laten drinken. Ze komt daarna ook pas weer na 3 uren voor een volgende voeding. Hebben meer mama's/baby's dit? Sinds een week heeft ze ook groene ontlasting dus dacht krijgt ze dan nu te veel voormelk doordat ze maar zo kort drinkt. Ik zat ook te twijfelen of het misschien doorkomen tandjes zijn omdat ze ook luieruitslag heeft, veel bijt en kwijlt. Ik zie echter nog niets en ze is ook nog maar 16 weken oud.

één maand geleden

Reactie op LisanneSeinen

Mijn dochtertje drinkt de laatste weken maar heel erg kort aan de borst, va ...
Ja hoor, onze dochter drinkt al vanaf dag 1 amper 5 minuten. Toen kreeg ik ook te horen dat dat te kort was. Tot er iemand kwam meekijken met een voedingsmoment en zij mij gerust stelde dat ze gewoon heel efficiënt drinkt.Tegenwoordig zitten wij ook op gem. 3 minuten. Daarna weigert ze om nog aan te happen en gaat ze ook lachen en kletsen. Maar ze is voldaan en groeit goed, dus ik maak me er geen zorgen. De groene ontlasting heeft onze dochter echter niet.

één maand geleden

Reactie op Amooma

Hebben wij ook 3 dagen gehad! Mijn zoon zit ook in sprong 4 en had door oms ...
Je hebt geen idee hoe ipuw reactie mij gerust stelt. Precies ik sprong 4 en mevrouw weigert alles. Met 3 weken begin ik weer met werken. Dit geeft me stress pfoeh. Hopelijk is het hier met een paar dagen ook weer klaar.

één maand geleden

Reactie op Taurus1994

Mijn dochter weigert ineens de fles, ze zit in sprong 4. Herkent iemand dit ...
Hier ook sinds 2 dagen. Man het geeft me stress. Moet met 3 weken weer beginnen met werken. Heb toevallig gister een topic geopend

één maand geleden

Wij geven 1 fles kv per dag (ben een heel klein beetje aan het afbouwen ivm werk) en afgelopen dagen weigerde ze hem ook of ging er met moeite een heeel klein beetje in. Nu hadden we gewoon gewacht tot ze écht honger had + ik was niet in de buurt. Hele fles leeg 🥲 Zat 4 uur en een kwartier tussen 🤣 Maatgoed, ze had 'm wel op haha. In de middag dronk ze wel een keertje extra aan de borst 😅

één maand geleden

Reactie op waitingstar

Hier ook sinds 2 dagen. Man het geeft me stress. Moet met 3 weken weer begi ...
Ik heb daar net gereageerd!! Komt vast goed, niet stressen. BIj mij gaat het nu ook een stuk beter.

één maand geleden

Reactie op Jessara

Hoe gaan jullie hiermee om? Voorbeeld: 13:00 geeft live voeding en gaat er ...
Je kan 1 borst geven en de ander kolven

één maand geleden

Zijn er meer baby's die druk met een arm zwaaien tijdens het voeden? Het is bijna alsof hij probeert te zwemmen.

één maand geleden

Reactie op Leena93

Zijn er meer baby's die druk met een arm zwaaien tijdens het voeden? Het is ...
Ja heel erg, zo onrustig gewoon de laatste tijd, heel vermoeiend

één maand geleden

Reactie op Leena93

Zijn er meer baby's die druk met een arm zwaaien tijdens het voeden? Het is ...
Ja doet onze dochter ook! Ik voed liggend en 1 arm gaat als een helikopter

één maand geleden

Mijn borstvoeding lijkt in de middag een flinke dip te hebben en de kleine schreeuwt het savonds uit. Ik ben bang dat ze honger heeft. Ik ben al allerlei dingen aan het proberen zoals beide borsten meerdere keren aanbieden (het lijkt alsof mijn toeschietreflex uitblijft en de kleine is er te ongeduldig voor), kijken naar de kleine bij kolfen, powerkolfen, genoeg eten en drinken, en ik kolf nu een extra flesje sochtends maar ook sochtends komt er met kolfen na een voedingssessie heel weinig uit (20 ml). Door de kolfen na elke voeding sprokkel ik 60 ml bij elkaar en geef ik die rond 18u maar ik twijfel of het genoeg is. Ik begin steeds meer te denken aan bijvoeden. Iemand nog een mooie tip?

één maand geleden

Reactie op tinyq

Mijn borstvoeding lijkt in de middag een flinke dip te hebben en de kleine ...
Borstvoedingsthee drinken van weleda, misg helpt dat!

één maand geleden

Reactie op Kimberley287

Borstvoedingsthee drinken van weleda, misg helpt dat!
Volgens mij raden ze dat nu af. Dat begreep ik van mijn lactatiekundige. Ik begreep van haar boezemvriendjes. Heb je al een lactatiekundige geraadpleegd? Zou het met een evt eisprong of menstruatie te maken kunnen hebben? Of 4 mnd dip? Hoe oud is je kindje? Ik had t bij m'n oudste ook van die trage tsr. Nu soms ook met m'n baby, maar dan doe ik (ja klinkt raar,maar werkt echt goed...) tepelstimulatie bij m'n andere tepel. Een beetje aaien, strelen. En dan komt m'n tsr een stuk sneller. Tevens niet proberen te stressen, hoe moeilijk ook... want dat is een killer voor de oxytocine die je nodig hebt voor de tsr. Succes 💛

één maand geleden

Reactie op tinyq

Mijn borstvoeding lijkt in de middag een flinke dip te hebben en de kleine ...
Ik zou een lactatiekundige inschakelen. Dat je baby nog honger heeft kan je niet zeker weten. Misschien spelen er andere dingen. Als je gaat bijvoeden en je hebt al productieproblemen dan gaat het alleen maar erger worden. Als je wil stoppen met bv is dat natuurlijk ook helemaal goed, maar als dat niet de intentie is dan zou ik niet op eigen houtje gaan bijvoeden 😊

één maand geleden

Iemand ervaring met borstontsteking en mindere productie? Dit is de vierde maar ook de heftigste. I.p.v. een rode schijf is m’n halve borst rood. Bij de eerdere had ik geen problemen met de productie. Ik heb al een antibioticakuur en volg de tips van LLL; maar m’n zoontje is na 3 slokken klaar met die borst en nu met kolven kwam er ook amper iets uit.

één maand geleden

Reactie op saffiee

Iemand ervaring met borstontsteking en mindere productie? Dit is de vierde ...
Wat naar 😟 Slik je lecithine? Dat maakt je melk minder stroperig waardoor je minder kans hebt op borstontsteking. Ik denk vooral aanleggen, aanleggen, aanleggen.... en lactatiekundige mee laten denken?

één maand geleden

Reactie op wensvoornummer2

Wat naar 😟 Slik je lecithine? Dat maakt je melk minder stroperig waardoor ...
Nee nog niet! Maar m’n man is het nu voor me aan het halen. Ik heb de lactatiekundige gesproken en buiten de tips die bij LLL staan, gaf ze nog de volgende tips: - zonnebloem lecithine slikken dus - een badje maken van epsom zout en met een washandje op je borst leggen. Dat drijft blijkbaar de vocht af wat de zwelling van de ontsteking kan helpen - aanleggen aan de ontstoken borst en daarna de ander. Mn zoontje weigert dus na een paar slokken maar zo blijf ik het wel proberen. - bij het geven van een flesje de borst wel stimuleren met een kolf (maar die spreekt voor zich) Ik deel het hier omdat anderen er misschien ook iets aan kunnen hebben ♥️

één maand geleden

Dank voor je reactie. Ik heb een lactatiedeskundige benaderd maar wacht nog op een reactie. Mijn dochter is vier maanden inderdaad dus ben ook bang voor de vier maanden dip. Ik vraag mij alleen af wat te doen als de tips van bijvoorbeeld la leche league niet werken. Tepelsimulatie kende ik nog niet, dus ga ik proberen! Ik stress niet echt maar soms wel wat gehaast omdat ik ook een dreumes heb om op te letten. Dus daar probeer ik wat meer ruimte te pakken (dreumes afleiden). Dank je!

één maand geleden

Reactie op Jessara

Hoe gaan jullie hiermee om? Voorbeeld: 13:00 geeft live voeding en gaat er ...
Ik kolf dan na 17u ‘leeg’

één maand geleden

Vandaag nu al 7 voedingen gehad, speen of rekken lukt echt niet. En we moeten nog de avond en nacht. Mijn borsten voelen leeg en ik kolf amper meer wat. Herkent iemand dit? Rond 4 maanden heb je geen regeldag volgens mij. Sprong is hij al uit. Hoort dit bij de slaapregressie? Hij slaapt verder wel heel goed.