672 Reacties

één maand geleden

Reactie op MMBL

Vandaag nu al 7 voedingen gehad, speen of rekken lukt echt niet. En we moet ...
En normaal 5 a 6 voeding in 24 uur

één maand geleden

Reactie op MMBL

Vandaag nu al 7 voedingen gehad, speen of rekken lukt echt niet. En we moet ...
Ken je de 4-maanden dip al?

één maand geleden

Reactie op Lace

Ken je de 4-maanden dip al?
Ooh goeie, dankjewel! Ga ik eens wat meer over lezen.

één maand geleden

Meer mama’s ervaring met een veranderd voedingspatroon rond deze periode? Mn kleine Bourgondiër at rustig iedere 2 uur, soms 1,5 en soms 2,5 maar nooit langer dan dit. Sinds een paar dagen wilt hij er rustig 4 uur tussenlaten. Is natuurlijk nog steeds een prima patroon maar vind het ineens zo weinig met wat we gewend zijn haha.

één maand geleden

Reactie op saffiee

Meer mama’s ervaring met een veranderd voedingspatroon rond deze periode? M ...
Ja, die van ons laat er ook weer 4 uur tussen!

één maand geleden

Hier in de ochtend 4 uur, maar middag haalt ze dan weer lekker in 🙃 En vannacht wilde mevrouw ineens 2x voeding ipv 1x. Ik dacht misschien is m'n melkproductie achteruit want ik geef nu in de ochtend kv en rest bv. Ga ik net beide borsten kolven, want mevrouw is bij de opvang. Niks aan 't handje, opbrengst van 210 cc totaal 🫠

één maand geleden

Reactie op langnekoor

Ja, die van ons laat er ook weer 4 uur tussen!
Ohh fijn! Was dat hiervoor ook zo of niet? Dit is hier nog nooit gebeurd haha, vandaar de vraag 😊

één maand geleden

Reactie op wensvoornummer2

Hier in de ochtend 4 uur, maar middag haalt ze dan weer lekker in 🙃 En van ...
Zo das een lekkere opbrengst! Niks mis mee dus. Herkenbaar voor hier, hij wilde net voor z’n dutje niks drinken, fles aangeboden maar ook niet. Wel gekolfd, gewoon prima 180 ml eruit 😑. 2,5 uur geslapen en pas ruim daarna gedronken. Als hij honger heeft meldt hij zich wel, zal wss vannacht zijn om in te halen.

één maand geleden

Reactie op saffiee

Zo das een lekkere opbrengst! Niks mis mee dus. Herkenbaar voor hier, hij w ...
Nee ik ben ook wel verbaast. Nieuwe kolf gekocht (uitbreiding medela freestyle, die handsfree is) en werkt blijkbaar goed voor mij haha. Ga de volgende keer maar iets korter kolven, want zoveel opbrengst is niet perse nodig.... Volgende week moet ik weer werken, ben benieuwd of het dan nog zo is of dat het dan toch terug gaat lopen. 180 is ook super goed zeg!! En inderdaad... ze melden zich wel wanneer nodig. Ik heb alleen liever overdag dan snachts 😂😂😂 vooral als straks werk weer voor de deur staat 🤡

één maand geleden

Nee ik ben ook wel verbaast. Nieuwe kolf gekocht (uitbreiding medela freest ...
Ohh wat goed dat die zo fijn werkt! Je zit dan nog steeds wel aan de kolf verder vast toch? Heb de freestyle zelf ook maar dan de “oude”. En snap ik hahah. Ik keek ook zo erg op tegen 1 nachtvoeding met werk, grote grap werd het dat hij 3-5x kwam toen ik startte. Voel me soms echt een zombie

één maand geleden

Ik geef nu 4 maanden borstvoeding door eerst te kolven. Nu begint de voorraad op te raken en willen we beginnen met 1x kv per dag. Welke voeding kan ik het best beginnen?

één maand geleden

Reactie op saffiee

Ohh wat goed dat die zo fijn werkt! Je zit dan nog steeds wel aan de kolf v ...
Je hebt de motor van de (oude) freestyle nodig. Ik had die nog van m'n oudste dochter van 2,5 jaar geleden. Maar ipv die flesjes heb je 2 borstschilden in je bh zitten. Die gaan met datzelfde slangetje naar de motor. Ik vind het wel een stuk minder gedoe dan de oude variant met die flesjes. Dat zat voor m'n gevoel nooit goed. En nu kan ik op werk evt gewoon op m'n laptop werken terwijl ik kolf; ideaal! Hahaha. Nou, ik weet niet waarom maar ik heb zo'n gevoel dat dat hier ook wel eens kan gaan gebeuren 🤣 Ze heeft vandaag ook 2 flesjes overdag van 100cc gedronken. Veeel minder dan ze normaal bij mij drinkt. Gok dat ze lekker melk en mamahonger komt stillen vannacht ☠️😆 Trek jij het werk een beetje zo met die nachtvoedingen erbij?

één maand geleden

Je hebt de motor van de (oude) freestyle nodig. Ik had die nog van m'n ouds ...
Oh ja precies! Is inderdaad veel beter weggestopt. Die flesjes werken bij mij prima alleen je bent wel echt een soort melkkoefabriek met die dingen zo eraan. Wie weet dat ik ‘m ook nog wel aanschaf, want zoals jij erover praat klinkt het wel echt goed. En hoe is de nacht gegaan? Meneer heeft gister dus echt lang tussen voedingen gelaten maar heeft “maar” 2x gedronken vannacht ipv 5. Ben zo blij! En dat met werk, tjaaa… het is pittig en soms zit ik echt naar mn scherm te turen, maar aan de andere kant lukt het ook wel weer wel ofzo? Ook als je moe bent gaat de dag voorbij, en ik duik elke avond vroeg erin.

één maand geleden

Reactie op Stephaniegrootelaar

Ik geef nu 4 maanden borstvoeding door eerst te kolven. Nu begint de voorra ...
Als ik zelf over zou moeten stappen op kv zou ik kiezen voor Jovie geitenmelk of Pure goat compamy :)

één maand geleden

Reactie op saffiee

Oh ja precies! Is inderdaad veel beter weggestopt. Die flesjes werken bij m ...
Hij is bij babypark/babydump in de aanbieding voor €79 nu. Toen heb ik m'n slag geslagen haha. Zit nu ook nog even te kolven 😅 Oooh wat heerlijk dat je een betere nacht had!! Dat kan zo'n verademing zijn na pittige nachten. Hier was de nacht uiteindelijk wel prima. Ze kwam om 22u uit zichzelf. Rond 1u wel even piepen maar met een speen verder gaan slapen en volgens mij kwam ze toen pas rond vieren! Ze had er 5,5 uur tussen 🙏🏻 Was lang geleden 😅 Hopelijk vannacht weer zo'n nacht 🤞🏻🤞🏻🤞🏻

één maand geleden

Vraagje... mijn zoontje van bijna 5 maanden is erg driftig en drinkt de laatste 2 weken erg onrustig! Eerst al voordat de toeschietreflex begint maar ook als de borst leger raakt wordt hij heel boos en begint dan te huilen. Het lijkt of hij geen geduld heeft om te wachten op de melk. Nu heb ik gelezen dat rond 4 maanden je borsten niet meer zo vullen tussen de voedingen en de voeding pas wordt aangemaakt onder het drinken. Ik denk dus dat hier het probleem ligt en het hem dus gewoon niet hard genoeg gaat.... gevolg; weer vaker willen drinken maar dan gebeurd dus hetzelfde. Help! Wat kan ik hieraan doen? Zou het helpen om te kolven zodat mijn borsten weer wat meer vullen? Ik zou bijna kv willen gaan geven hierdoor omdat ik bang ben dat hij gewoon niet verzadigd is zegmaar. Maar dat vind ik zo zonde!

één maand geleden

Reactie op Wilmaxx

Vraagje... mijn zoontje van bijna 5 maanden is erg driftig en drinkt de laa ...
Wat je gelezen hebt klopt inderdaad, dit is typisch een pittige periode bij borstvoeding. Ik zou vaker de borst blijven aanbieden, je zoontje moet wennen aan het feit dat hij harder moet werken om de melk te krijgen. Nu meer flesjes gaan geven kan er net voor zorgen dat hij daar een voorkeur voor krijgt, want daarbij komt de melk wel erg makkelijk. Het is weer een moeilijke periode, maar naar mijn ervaring wordt het hierna wel echt veel makkelijker!

één maand geleden

Nog meer dames die al ongesteld geworden zijn?! Ik had dit niet verwacht, ze drinkt zo vaak ook in de nacht en is pas 20 weken oud..

één maand geleden

Reactie op Taurus1994

Nog meer dames die al ongesteld geworden zijn?! Ik had dit niet verwacht, z ...
Hier al met 8 weken 😅

één maand geleden

Reactie op Nicole1306

Hier al met 8 weken 😅
Oh wow, ik vond mezelf zielig.. ik dacht echt gaat nog maanden duren haha