672 Reacties

één maand geleden

Reactie op Jessara

Misschien dat ze de borst in de nacht wel gewoon pakt. Dat hoor je ook vake ...
Dat duurt dan nog wel even inderdaad ☺️ Ze slaapt in de nacht al door dus dan krijgt ze geen voeding. Maar probeer het morgen weer. Dankjewel in ieder geval 🤗

één maand geleden

Reactie op Wilmaxx

Volgens mij gebeurd dit ook wel eens als je ongesteld gaat worden.. mijn sc ...
Ik hoop het niet.. Als in ben net klaar met mijn menstruatie die 9 dagen duurde 😅 Mag nog even uitblijven. Verwacht dan ook niet zwanger te zijn, je weet nooit maar gebruik ook de minipil. Maar dankjewel voor het berichtje 🤗

één maand geleden

Reactie op Wilmaxx

Onze koelkast is 5 graden. Tussen mijn werkdagen zit 3 dagen dus dan zou he ...
Haha nee eigenlijk niet 🙈 zijn heel veel onderzoeken naar geweest en blijft veel langer goed als ze dachten. Je kan het ook proberen als je kindje het niet wil drinken is het geen goede melk meer. En tis ook vervelend hoor elke site zegt wat anders en dan met verschil van 3 tot 8 dagen dus heb t gwn geprobeerd

één maand geleden

Hoi allemaal, Mijn dochtertje drinkt bij mij maar max 5 min en meestal maar 1 borst. Als we een flesje geven is dat ongeveer 140 ml. Dit mag meer (volgens formule)maar drinkt ze niet op en ze is tevreden hierna. Maar wat ik mij dan afvraag, kan zij in zo korte tijd 140 ml uit mijn borst drinken? Met de fles moeten we ook wel echt pauzes nemen, anders slokt ze die ook in 5 min op. (Hebben al kleinste speen)

één maand geleden

Reactie op Wilmaxx

Ik dacht altijd dat melk in de koelkast max 3 dagen houdbaar was??? Is dat ...
Ik bewaar het achterin de koelkast en dan drinkt mijn zoontje het na 7 of 8 dagen nog prima! Ik volg altijd de adviezen van lll, zo staat het ook op hun site!

één maand geleden

Reactie op Marsje90

Hoi allemaal, Mijn dochtertje drinkt bij mij maar max 5 min en meestal maa ...
Kan best dat ze dan minder drinkt, maar dat is geen probleem. Kindjes drinken over algemeen meer uit de fles omdat het ze minder energie kost. Voor fles geven zou je nog therapeutische houding kunnen proberen mits je zelf de snelheid nog een issue vind :)

één maand geleden

Reactie op Marsje90

Hoi allemaal, Mijn dochtertje drinkt bij mij maar max 5 min en meestal maa ...
Klinkt alsof je dochter een heftige flow (van je borst) gewend is en dus prima een mooie hoeveelheid in korte tijd kan drinken. Is dus helemaal niet erg hoor! Hoeveel opbrengst heb je van de ene borst als je kolft? Mijn dochter drinkt ook een minuut of 5. Soms iets langer. Als ik kolf krijg ik opbrengst van 110cc ongeveer. Ik denk zelf dat ze nog wel iets meer drinkt. Ze pakken wat ze nodig hebben 🥰 geen zorgen!

één maand geleden

Reactie op wensvoornummer2

Klinkt alsof je dochter een heftige flow (van je borst) gewend is en dus pr ...
Als ik kolf red ik met 1 borst vaak de 140 niet, maar soms wel. De kolfopbrengst is nogal wisselend.

één maand geleden

Nogmaals wat vind ik borstvoeden toch fantastisch. Gister achter in een restaurant op een omgekeerd bierkratje mn schapie gevoed. Love it

één maand geleden

Mijn zoontje komt al vanaf dat hij 14 weken was om de 2 uur snachts. Daarvoor sliep hij van 9 tot 4/5 en nu is dat 7 tot half 10 en dan 12,2,4/5,7 uur. In eerste instantie dacht ik dat het een fase of een sprong zou zijn. Maar inmiddels wel een beetje moe en klaar mee. Iemand tips? Of nog meer moeders die een baby hebben die ook nog zoveel komt?

één maand geleden

Hij is trouwens sinds deze week 5 maanden. Dus je zou ook denken dat de 4 maanden regressie wel een keer over zou zijn.

één maand geleden

Hoi, zijn er hier toevallig ervaringen met deep oscillation (ivm terugkerende verstopping)?

één maand geleden

Reactie op Elizabeth98

Mijn zoontje komt al vanaf dat hij 14 weken was om de 2 uur snachts. Daarvo ...
Mijn dochter had dit na sprong 3, ze kwam soms zelfs om de 3 kwartier in de nacht. Is vanzelf over gegaan, nu komt ze max 2x maar vaak 1

één maand geleden

Mijn kleine heeft ineens veel last van terugstromende melk, veel pijn, hard gillen en vervolgens zeer grote hoeveelheden vlokkerige melk teruggeven. Hoe kan dit?

één maand geleden

Reactie op Taurus1994

Mijn dochter had dit na sprong 3, ze kwam soms zelfs om de 3 kwartier in de ...
Hoe lang heeft dit bij jullie geduurd? En hoe oud was je dochter toen het over was? Zit hier nu ook middenin, ben zo moe. 🥲 Heb het gevoel dat ik mijn dochter mega aan het overvoeden ben nu ze ‘s nachts elk uur ongeveer komt. Er is alleen geen andere manier om haar dan te troosten en in slaap te krijgen…

één maand geleden

Reactie op bobbi_

Hoe lang heeft dit bij jullie geduurd? En hoe oud was je dochter toen het o ...
Het enige wat ik weet is dat je met bv niet kan overvoeden. Kan het zijn dat de melk te weinig vitamines bevat of te waterig is ...misschien even een laktatdiedeskundige vragen . Ik kan me voorstellen dat in de leeftijd van 5 maanden het wel gek is om nog zovaak te komen, maar dat ik niet zeker want ik ben bij 4 maanden gestopt. Dat is drie weken geleden ong

één maand geleden

Reactie op bobbi_

Hoe lang heeft dit bij jullie geduurd? En hoe oud was je dochter toen het o ...
Overvoeden doe je niet hoor. Het is ontzettend lastig, maar heel veel kan je er niet aan doen. Zeker nu het een leeftijd is dat je vaak weer gaat werken is het lastig, maar je kindje heeft dat waarschijnlijk nu gewoon nodig. Misschien overdag te veel afgeleid tijdens het drinken, dan compenseren ze dat ‘s avonds en ‘s nachts. Je bent goed bezig en je kan dit echt!

één maand geleden

Hier is meneer nog helemaal niet geïnteresseerd in een hapje. Paar weken geprobeerd en nu even pauze van een paar weken. Kijk het wel weer aan als ie 6 maanden is. Cb was er minder happig op om te wachten. Ik dacht echt van joh, als t kind nog niet wilt dan wilt ie gewoon nog niet 😅

één maand geleden

Reactie op Kadeviv

Hier is meneer nog helemaal niet geïnteresseerd in een hapje. Paar weken ge ...
Hier ook hoor. Eerst heel enthousiast begonnen met elke dag een poging, nu eens in de zoveel tijd een hapje. Maar de lepel is wel heel interessant 🤣

één maand geleden

Reactie op Kadeviv

Hier is meneer nog helemaal niet geïnteresseerd in een hapje. Paar weken ge ...
Ja! Bij onze eerste lukte het ook echt niet. Echt kokhalzen enzo. Schijnt dat bij baby's die reflex veel verder naar voren ligt dan bij ons om stikken te voorkomen. Wij zijn toen gestopt dat haalde ook voor ons de druk eraf. En het cb maar pushen. Nou daarna ging het opeens snel hoor. Met 1 jaar at hij al veel met de pot mee. Dit keer ga ik pas met 6mnd beginnen tenzij onderbuikgevoel en intuitie anders zegt. De een is er eerder klaar voor dan de ander