673 Reacties

één maand geleden

Reactie op maria_1234

Ja! Bij onze eerste lukte het ook echt niet. Echt kokhalzen enzo. Schijnt d ...
Snap niet dat cb zo pusht? WHO zegt ook pas vanaf 6 maanden. Dat gaan wij daarom ook doen.

één maand geleden

Reactie op bobbi_

Hoe lang heeft dit bij jullie geduurd? En hoe oud was je dochter toen het o ...
4 weken ongeveer, dus ze was denk ik 14 weken toen het over was. Ik was ook gestopt met inbakeren omdat het toen bloedheet was en toen waren de nachten echt drama.. Het wordt echt beter!!! Maar ik weet hoe zwaar het is. Ik kreeg ook stress van ja ik kan nu wel in slaap vallen maar ik moet er toch binnen 2 uur weer uit 😂

één maand geleden

Hi dames mijn baby is 21 weken en ongeveer 9 kilo. Ik ga een dag ongeveer 12 uurtjes zonder hem zijn. Ik weet niet hoeveel ml hij per keer drinkt. Hoeveel zou ik kolven per voeding?

één maand geleden

Reactie op girift1379

Hi dames mijn baby is 21 weken en ongeveer 9 kilo. Ik ga een dag ongeveer 1 ...
Je kunt dit met formules online uitrekenen, alleen bij mijn dochter klopt het nooit. Is de baby wel thuis? Anders kan je de vriezer gewoon erg vol gooien zodat je zeker weet dat er genoeg in huis is..

één maand geleden

Reactie op girift1379

Hi dames mijn baby is 21 weken en ongeveer 9 kilo. Ik ga een dag ongeveer 1 ...
Hier klopt het ongeveer wel! Ik gebruik de module van lll. Je baby is nog in haar 5e maand, dus heeft dan 120 ml per kilo nodig. Dus 120×9 ÷ en dan delen door het aantal voedingen per 24h. Dan weet je hoeveel ze per voeding ongeveer drinkt waarschijnlijk.

één maand geleden

Hoi Allemaal, Sinds 2 weken zijn ik en mijn dochtertje niet helemaal fit en had ik afgelopen weekend een borstontsteking. Dat gaat inmiddels weer goed. Maar nu lijkt mijn borstvoeding enorm achteruit te gaan. Ze drinkt kort en wil de andere borst dan niet meer, maar toch valt ze wel af. Ze heeft wel wat plasluiers maar hoe kan het dan dat wanneer ik kolf er niets uit krijg? Hier had ik voorheen nooit last van. Mijn dochtertje is van 29 Mei.

één maand geleden

Reactie op LisanneSeinen

Hoi Allemaal, Sinds 2 weken zijn ik en mijn dochtertje niet helemaal fit e ...
Kolven is toch vaak anders dan live drinken. Probeer volledig te ontspannen als je kolft. Vaak als je gespannen naar de kolft kijkt van ‘komt er nog wat’ dan komt er niks. Zucht even diep door en kijk of je er meer uit krijgt. Is je kolf wel krachtig genoeg?

één maand geleden

Reactie op l1998

Kolven is toch vaak anders dan live drinken. Probeer volledig te ontspannen ...
Ja, ik heb al heel vaak gekolfd en kreeg er meestal zomaar 120ml uit. Nu amper 30ml. Vind het ook erg lastig om haar hongersignalen te lezen op het moment. Want ze zit continu met haar handen in de mond en de grommen etc

één maand geleden

Reactie op LisanneSeinen

Ja, ik heb al heel vaak gekolfd en kreeg er meestal zomaar 120ml uit. Nu am ...
Ik heb hem hier al eens eerder geplaatst volgens mij: https://www.borstvoeding.nl/uitdagingen-bij-borstvoeding/4-maandendip/#:~:text=Als%20de%20baby%20ongeveer%20vier%20maanden%20is%2C%20is%20het%20prolactinegehalte,moment%20dat%20je%20kindje%20drinkt. En dan heb jij ook nog de pech van niet fit zijn en een borstontsteking, echt een rottig moment. Probeer te ontspannen en je kindje zo vaak mogelijk aan te leggen. Gewoon bij iedere kik aanleggen en anders even iedere 1,5/2 uur.

één maand geleden

Een vraag over ingevroren moedermelk: mijn baby drinkt het niet, iemand niet ervaring mee? De oudste melk is drie maanden oud, maar ook de nieuwe melk drinkt hij niet...

één maand geleden

Reactie op FemkevM

Een vraag over ingevroren moedermelk: mijn baby drinkt het niet, iemand nie ...
Dat zijn wel meer kinderen. Soms veranderd de smaak. Soms willen ze wel uit de koelkast of vers gekolft.

één maand geleden

Heb nu inmiddels ook een wat teruglopende productie qua kolven (gebruik de vulpes goods pro v2 dubbelzijdig). Eerst ruim 120-130cc en nu max 90cc uit 2 borsten. Heb het idee dat m’n dochter wel tevreden is, alert, ontwikkelt, voldoende plasluiers. Ze groeit echter maar iets van 100gr/week. De groeilijn vlakt nu behoorlijk af. Merk toch dat ik me zorgen begin te maken of mijn productie voldoende is op deze manier. Dat is echt het nare van borstvoeding, dit soort onzekerheden… verder vind ik het een heeeerlijk contactmoment met m’n dochter en geniet ik er ontzettend van!

één maand geleden

Reactie op FemkevM

Een vraag over ingevroren moedermelk: mijn baby drinkt het niet, iemand nie ...
De smaak kan veranderen bij invriezen inderdaad. Hier helpt het om de melk uit de vriezer te mengen met melk uit de koelkast. Je zou kunnen proberen je baby te laten wennen aan de andere smaak door er telkens iets minder melk uit de koelkast bij te doen.

één maand geleden

Reactie op L0nnie91

Heb nu inmiddels ook een wat teruglopende productie qua kolven (gebruik de ...
Volgens LLL komt een baby vanaf 4 maanden nog gemiddeld 80-125gr/week aan. Dan is 100gr/week toch prima? Zie link: https://www.borstvoeding.nl/borstvoeding-na-de-eerste-week/groei-is-belangrijk/ Heb je de gewichten van je dochter al eens op de WHO curve gezet? Die is meer gericht op kindjes die borstvoeding krijgen.

één maand geleden

Reactie op MomOfTwo94

Volgens LLL komt een baby vanaf 4 maanden nog gemiddeld 80-125gr/week aan. ...
Oh, ik dacht dat dit gemiddelde was voor 5 maanden, en voor 4 maanden nog 125-185 gram/week. Ja ik gebruik de baby tracker app, die gebruikt de WHO-standaard. Ze zit op de WHO curve rond het 15e percentiel.

één maand geleden

Reactie op L0nnie91

Oh, ik dacht dat dit gemiddelde was voor 5 maanden, en voor 4 maanden nog 1 ...
Ja, het staat er een beetje verwarrend. Als je kindje geboren wordt is je kindje natuurlijk 0 maanden oud, maar zit je wel in maand 1. Dus als je kindje 4 maanden oud is zit je in maand 5. Onze dochter zit op de WHO curve rond p20, maar volgt deze lijn al sinds de geboorte. Mij is verteld dat dat prima is, zolang ze niet plots een lijntje zakt. Als je je echt zorgen maakt, kan je eventueel contact opnemen met LLL. Dan kan je samen met hen de curve bekijken en word je hopelijk gerustgesteld.

één maand geleden

Reactie op MomOfTwo94

Ja, het staat er een beetje verwarrend. Als je kindje geboren wordt is je k ...
Ah top, dankjewel! Zo voel ik me ook al meer gerustgesteld. 👍🏻

één maand geleden

Reactie op L0nnie91

Ik heb precies hetzelfde met kolven.. Ik heb ook dezelfde kolf. Hoe lang kolf jij en op welke stand?

één maand geleden

Reactie op Marjanm1

Ik heb precies hetzelfde met kolven.. Ik heb ook dezelfde kolf. Hoe lang ko ...
Ik moet echt wel een halfuur kolven, vaak doe ik al op stand 9 omdat er anders echt minder uitkomt. En ik wissel veel qua standen om de productie te blijven bevorderen. Heb wel eens gedacht dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt qua kolf, maar die dingen zijn ook gewoon zo duur!

één maand geleden

Reactie op L0nnie91

Hey, het kan zijn dat je productie gewoon even wat minder is, dat heb ik ook wel eens, maar 90 ml uit 2 borsten na een half uur kolven als je productie verder wel goed is is wel weinig. Ik heb een enkelzijdige kolf van avent en ik heb na 15 min, beide kanten dan gehad zo’n 180 ml. Soms wat minder, soms wat meer. Mijn advies zou zijn om te kijken of het inderdaad je productie is, maar dan voelen je borsten bij andere voedingen ook leeg of dat het misschien aan de kolf ligt.