674 Reacties

één maand geleden

Reactie op L0nnie91

Ik moet echt wel een halfuur kolven, vaak doe ik al op stand 9 omdat er and ...
Ja heel herkenbaar, voor mij is het ook nog een zoektocht naar welke stand het beste werkt

één maand geleden

Reactie op mz1986

Hey, het kan zijn dat je productie gewoon even wat minder is, dat heb ik oo ...
Interessant! Toevallig vandaag de handkolf mee van Avent, en dus enkelzijdig gekolfd ipv normaal dubbelzijdig. Vanochtend na 15 minuten ook 90cc gekolft (zelfde opbrengst in minder tijd dus) en ‘s middags 125cc in 15 minuten (meer opbrengst in minder tijd). Zou het dan toch de kolf zijn?

één maand geleden

Reactie op L0nnie91

Interessant! Toevallig vandaag de handkolf mee van Avent, en dus enkelzijdi ...
Lastig hè. Je koopt niet zomaar even een andere kolf. En het is ook best wel lastig uitzoeken. En over avent hoor je nooit zoveel. Vaak is het medela wat je hoort. Wel bijzonder dat zelfs een handkolf meer oplevert. ik ben echt nog super blij met mijn kolf van bijna 9 jaar oud! Hij moet wel in het stopcontact, de accu doet het niet meer, maar verder echt een topding.

één maand geleden

Hier was de borst rustig afgebouwd. Ze dronk eerst nog alleen avond en ochtend. Nu wil ze helemaal niet meer. Vind dit jammer en best een beetje emotioneel. Een gesloten hoofdstuk. Heb er echt van genoten maar het is goed zo 💕

één maand geleden

Hiii, ik spring hier even tussen, maar ik geef nu bijna elke avond gekolfde melk uit de vriezer en kolf dan nadat baby in bed ligt. Nu is hij geloof ik rond de 9kg wat uit zou komen op 900ml per dag maar ik heb geen idee hoeveel hij drinkt. Meestal geef ik hem in de avond 210/230 ml in een keer. Ik kolf vervolgens tussen de 220/240. Is dit normaal? Ik vries ze nu namelijk ook zo groot in maar misschien is dat wel veel te veel…

één maand geleden

Wederom overdags drama hier, mevrouw heeft voor alles aandacht behalve de borst. Klokte gisteren dat m'n partner haar naar bed bracht wel een gigantische fles borstvoeding weg. Dat doet dan toch wel een beetje pijn. Maar opgeven wil ik echt nog niet dus we ploeteren door...

één maand geleden

Reactie op Rbmg

Wederom overdags drama hier, mevrouw heeft voor alles aandacht behalve de b ...
Lopend aanleggen helpt dan bij mij altijd!

één maand geleden

Of een mooie kralenketting omdoen :)

één maand geleden

Reactie op Rbmg

Wederom overdags drama hier, mevrouw heeft voor alles aandacht behalve de b ...
Hier andersom. Wil absoluut geen fles, oefenen we wel weer heel veel, maar vanwege gezondheidsredenen zit ik er nu aan te denken toch maar volledig over te gaan op de fles, want allebei zal denk ik geen succes zijn… ik vind het om te janken!

één maand geleden

Reactie op mz1986

Hier andersom. Wil absoluut geen fles, oefenen we wel weer heel veel, maar ...
Hier hetzelfde, hier nu met pre logopedie aan de fles gekregen, nu kolf ik de hele dag behalve ‘s avonds en ‘s nachts. Blij dat hij aan de fles zit en ik mijzelf wat meer vrije tijd kan geven. Maar wetende dat meneer moeilijk kan schakelen tussen borst en fles, moet ik gaan accepteren dat het klaar is. Het kolven overdag is met ook nog een kleuter in huis niet vol te houden. Zucht 😞

één maand geleden

Reactie op Oltia

Hier hetzelfde, hier nu met pre logopedie aan de fles gekregen, nu kolf ik ...
Wat ontzettend jammer. Fijn dat je hem aan de fles hebt gekregen. Ik ben nog aan het ploeteren. Eerst dacht ik vanuit werk wel te gaan voeden, maar nu iemand anders soms ook moet kunnen voeden omdat ik niet fit ben zullen we wel moeten overstappen. Ik hoop dat ik nog wel een tijdje kan kolven.

één maand geleden

Reactie op Babymei24

Hiii, ik spring hier even tussen, maar ik geef nu bijna elke avond gekolfde ...
https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/hoeveel-melk-in-een-fles/ ik gok 990ml als behoefte? 210 is wel veel met borstvoeding. Hoeveel voedingen geef je op een dag?

één maand geleden

Reactie op langnekoor

Lopend aanleggen helpt dan bij mij altijd!
Dit werkte inderdaad! En een ketting is onderweg 😅 een donkere kamer werkte ook gisteren en slaperig voeden

één maand geleden

Reactie op mz1986

Hier andersom. Wil absoluut geen fles, oefenen we wel weer heel veel, maar ...
Ohh wat vervelend zeg, wat kan het moeilijk zijn ook met die kleintjes zeg. T is geloof ik wel een leeftijds ding want de fles gaat hier bijna net zo moeilijk als de borst helaas. Spelen en alles mee maken is veel belangrijker dan een volle buik blijkbaar. Je kunt dit mama ! Hier werkte met de fles in borst houding voeden of in de wipper (minder friemel ruimte ) nog wel eens!

één maand geleden

Reactie op Rbmg

Dit werkte inderdaad! En een ketting is onderweg 😅 een donkere kamer werkt ...
Onze dochter heeft het ook. Een borstvoedingsdoek kan ook helpen als je even geen kans of zin hebt om in het donker te gaan zitten.

één maand geleden

Reactie op Rbmg

Dit werkte inderdaad! En een ketting is onderweg 😅 een donkere kamer werkt ...
Wat fijn!

één maand geleden

Help 😭 Het borstvoeden gaat hier vanaf het begin al niet helemaal soepel maar nu buigt de curve van mijn zoontje af en moet ik flessen bij geven. Dat ging 2 dagen best okay, de derde dag begon hij de borst te weigeren en nu drinkt hij aan de borst eigenlijk niet meer en is de fles een enorme strijd. Ik maak me zorgen iemand tips? Wanneer drinkt een baby echt te weinig? Kan ik het tot maandag aankijken of niet? Ik heb error en ben verdrietig 😵‍💫😵‍💫

één maand geleden

Reactie op Sunnytina

Help 😭 Het borstvoeden gaat hier vanaf het begin al niet helemaal soepel ...
Oh wat ontzettend naar en moeilijk! Voor je laatste vraag, houd in de gaten of je kindje nog goed plast. Volgens mij moet een kindje 6 goede plasluiers hebben. Als dit minder wordt. Toch even overleggen met de hap! Geen tips voor fles of borst. Hier een hardnekkig flesweigeraar vanaf het begin. Gelukkig gaat de borst wel goed.

één maand geleden

Hoi, hier toevallig iemand met de medela swing maxi? Ik ben benieuwd of je daarmee ook terug kan naar stimulatieprogramma? Ik lees in de instructie dat ie automatisch overgaat naar kolffase, maar mijn tsr laat vaak wel even op zich wachten helaas.

één maand geleden

Reactie op Patricia_md

Hoi, hier toevallig iemand met de medela swing maxi? Ik ben benieuwd of je ...
Ja dat kan! :)