675 Reacties
één maand geleden
Reactie op Maanlicht
Op welke momenten/tijden geven jullie borstvoeding? Wij volgen sinds een we ...
Ik volg geen schema. Maar meestal is het rond 7-11-15-17(klein slokje)-19-23-4. Soms eerder, soms later, soms vaker. Ik doe m'n best het niet standaard voor een slaapje te doen zodat het geen associatie wordt. Maar een keer een dagje kan totaal geen kwaad. Qua slapen vind ik een schema niet werken. Welk kind slaapt nou iedere dag hetzelfde? Wij als volwassenen namelijk ook niet 🙃 Ik kijk dus naar de wakkertijd.
één maand geleden
Reactie op Maanlicht
Op welke momenten/tijden geven jullie borstvoeding? Wij volgen sinds een we ...
8h, 11h, 14h, 17h, 19.15h..
Praktisch is dat eigenlijk na elk slaapje!
En dan 's nachts elke 2 uur 🙄.. 22h, 0h, 2h, 4h, 6h..
Geen idee waarom hij er overdag langer tussen laat, hij wil dan echt niet vaker/langer drinken.
En de nachten gaan echt al 8 weken zo.. zoon is nu 20 weken!
De eerste 14 weken liet hij er 's nachts 5 of 6 uur tussen.. iemand nog tips of een hoopvolle ervaring?! #moee
één maand geleden
Reactie op wensvoornummer2
Ik volg geen schema. Maar meestal is het rond 7-11-15-17(klein slokje)-19- ...
Dankje! Wij keken ook naar de wakkertijd en slaapsignalen, alleen resulteerde dat in een hoop hazenslaapjes van 10/20/30/40 minuten per dag. Met als gevolg een oververmoeide baby die ‘s avonds hysterisch is en nog amper in slaap te krijgen. Ze is enorm alert, wil alles zien en meekrijgen. Slaapt nooit in de wagen/box/auto/draagzak en geeft niet altijd op tijd aan wanneer ze moe is. Geloof me, ik was all for ‘go with the flow’ en haar ritme volgen 😅 nu hebben we wat rust in huis en een blijere baby
één maand geleden
Reactie op Ronilla
8h, 11h, 14h, 17h, 19.15h..
Praktisch is dat eigenlijk na elk slaapje!
En d ...
Oh pittig zeg, zo word je steeds in je diepe slaap gewekt. Komt misschien door de slaapregressie? Ik ben niet zo’n voorstander van ‘s nachts rekken en voeding weigeren. Zou overdag zo vaak mogelijk beide borsten aanbieden. De nachtvoedingen nemen vanzelf wel weer af. Het is misschien ook behoefte aan nabijheid!
één maand geleden
Reactie op Maanlicht
Oh pittig zeg, zo word je steeds in je diepe slaap gewekt. Komt misschien d ...
Tja, geen idee! 8 weken geleden begon de regressie wel, zowel overdag als in de nacht. Maar overdag is de rust sinds 2 weken weer helemaal terug en lukt het slaapjes koppelen echt prima. Van 4 naar 3 slaapjes gegaan en best een ritme (slapen tussen 9-10, 11.30-14 en tussen 16-17, 1e en laagste slaapje zijn vaak 40 min, middelste 2,5h.)
Maar de nachten blijven hetzelfde..
We houden nog ff vol 😉
één maand geleden
Reactie op Maanlicht
Dankje! Wij keken ook naar de wakkertijd en slaapsignalen, alleen resulteer ...
Ooooh ik bedoel ook totaal niet dat je iets verkeerd doet hoor! Sorry als dat zo over kwam 🫣 Het was een beetje kort door de bocht als ik m'n bericht terug lees.
Lastig he... Alerte baby's. Hier ook ervaring met 2 van die draakjes. Hier zijn het ook nog vooral 45 min slaapjes, maar inmiddels kan ik ze (met moeite) wel koppelen met een speentje. Hier werkt donker & stil ook (weer... net als d'r grote zus) het beste. Ze gaan het leren, geloof mij!! Maar het is soms zo'n zoektocht. Goed dat je op onderzoek uit gaat in wat voor haar werkt! 💛
één maand geleden
Reactie op Maanlicht
Dankje! Wij keken ook naar de wakkertijd en slaapsignalen, alleen resulteer ...
Ik ben overigens wel benieuwd hoe je het nu doet! Ook omdat het werkt voor d'r! 😊
één maand geleden
Reactie op wensvoornummer2
Ooooh ik bedoel ook totaal niet dat je iets verkeerd doet hoor! Sorry als d ...
Ooo zo had ik het ook niet opgevangen, maar ik dacht ik leg even uit hoe en wat haha 🙊 we volgen nu het schema van snuggles en dreams. Alleen de slaapjes, niet de voedingstijden. Ze slaapt ook nog regelmatig hazenslaapjes, maar wel veel minder en soms zelfs 2 uurtjes
één maand geleden
Reactie op Ronilla
Maak je wakker als je kindje langer slaapt dan de max tijd?
Ik volg geen sc ...
Nou op dagen zoals vandaag niet, waar elk slaapje alsnog maar 30 minuten is, als ze dan wat langer slaapt laat ik haar lekker liggen, maar als ze het middagslaapje bv langer dan 2 uur slaapt maak ik haar wel wakker omdat ze anders niet genoeg slaapdruk opbouwt voor het laatste slaapje en de nacht
25 dagen geleden
Sinds een paar dagen laat mijn dochter steeds los paar slokjes. Herkenbaar?? Ze is nu 5 maanden
25 dagen geleden
Wie kan ons helpen en heeft tips?!
Onze eerste dochter heb ik een jaar gevoed! Met haar broertje nu bijna 5 maanden onderweg..
Feit: hij zuigt niet vacuüm en heeft mijn tepel altijd in een kleine hap.
Ik heb er geen pijn aan en hij groeit goed.
Wat hebben we al gedaan: tong- en lipband gelaserd, lactatiekundige, ostheopaat, preverbaal logopedist, maar het heeft niet geholpen als in, vacuüm is het nog steeds niet.
Z'n speen en de fles voor afgekolfde melk (2x per week) kan hij trouwens wel vacuüm.
Nu is gisteren zijn 1e tandje doorgekomen en dat doet PIJN 😳. Ik voel zijn tandje de hele tijd tegen mijn tepel en dan is nu alleen nog maar het randje door..
Wat moeten we doen?!
Iemand soortgelijke ervaring? Tips?
Zou een tepelhoedje kunnen helpen misschien?!
Ik wil zo graag nog doorgaan met voeden..