676 Reacties
22 dagen geleden
Reactie op Maanlicht
Op welke momenten/tijden geven jullie borstvoeding? Wij volgen sinds een we ...
Nog terugkomend hierop: ik geef nu ook om de 2/3 uur de borst alleen als ze straks naar opa en oma gaat gaan ze niet elke 2 uur voeden of wel? Ik vind het zo lastig om er structuur in te brengen. Ook geen idee hoeveel ze drinkt want dit is ook steeds anders. Ze drinkt overigens volgens mij altijd maar tussen de 60 en 100 cc per voeding
22 dagen geleden
Reactie op Maanlicht
Nog terugkomend hierop: ik geef nu ook om de 2/3 uur de borst alleen als ze ...
Mijn baby gaat sinds kort naar het kdv. Ik had ze eerst geprobeerd op verzoek te laten voeden, maar dat werkte niet zo goed. Nu geef ik een schema mee van om de 2,5 uur. Met natuurlijk vrijheid om daar een beetje van af te wijken. Dat gaat heel goed. En qua hoeveelheden: ik kolf 3x en verdeel de opbrengst gewoon gelijk over de 3 flesjes die ik mee geef.
20 dagen geleden
Reactie op tinyq
Even een vraagje, melk heeft drie dagen in de koelkast gestaan. Nu twee dag ...
Ik zou dat gewoon doen. Kan 8 dagen in de koelkast, dus je zit nu ruim. Dit zijn de laatste adviezen: https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/bewaren-van-moedermelk/?origin=serp_auto
Je kunt het altijd proberen, je baby weigert de melk anders echt wel
20 dagen geleden
Reactie op Madeliefje34
Ik zou dat gewoon doen. Kan 8 dagen in de koelkast, dus je zit nu ruim. Dit ...
In die tekst die je deelt staat bij kopje ‘invriezen’ dat het bij voorbaat binnen 48 uur moet worden ingevroren. Dat is ook waar ik die info vandaan heb. En in de koelkast tot 8 dagen, dus je haalt niet altijd die 8 dagen (ligt er ook aan of het goed achteraan en onderin is bewaard en de temperatuur goed ingesteld staat). Omdat het een twijfelgeval is, zou ik dat dus niet meegeven naar de opvang en thuis proberen. Als de baby dan weigert heb je een alternatief.
19 dagen geleden
Hoi allemaal. Ik ben benieuwd hoe vaak jullie baby drinkt per dag. Onze dochter is nu 5 maanden oud. Overdag probeer ik haar in ieder geval nog elke 3 uur aan te leggen omdat ik anders bang ben dat ze het snachts misschien wil inhalen.. ik merk alleen dat ze er steeds meer tijd tussen wil laten en de borst ook weigert als ik haar dan toch op mijn verzoek wil laten drinken.. Alles is ook interessanter op het moment dus moet dan ook echt op een rustige plek gaan zitten om te voeden.
Wat zijn jullie ervaringen? Gewoon op zn beloop laten en wachten tot ze er om vraagt?
19 dagen geleden
Reactie op Lillyxxx
Hoi allemaal. Ik ben benieuwd hoe vaak jullie baby drinkt per dag. Onze doc ...
Ik zit met hetzelfde! Ze is heel snel afgeleid tijdens het drinken, waardoor ze daarna soms niet meer wil aanhappen. ‘s nachts drinkt ze slaperig veel efficiënter dan overdag omdat er minder afleiding is
18 dagen geleden
Ik denk dat ik last heb van een borstontsteking😓. Kleine is nu bijna 25 weken en de laatste week een beetje aan het rommelen qua drinken. Ineens wat vaker en ook in de nacht, terwijl hij eerder doorliep.
Vannacht werd ik ineens wakker van flinke stuwing links. Daarvoor heb ik de baby uiteindelijk wakker gemaakt en aangelegd. Daarna ging het pijnlijke gevoel echter niet weg. De hele dag is het nu vrij pijnlijk en het begint nu ook rood te worden.
Ik ben begonnen met een ontstekingsremmer en koelen, conform nieuw beleid.
Bij mijn vorige kindje heb ik nooit ergens laat van gehad. Zijn er nog meer die dit hebben gehad?
18 dagen geleden
Reactie op Lillyxxx
Hoi allemaal. Ik ben benieuwd hoe vaak jullie baby drinkt per dag. Onze doc ...
Hoi! Mijn zoontje is 23 weken. Ik heb 3 weken geleden een consult gehad van een Lactatiedeskundige en toen vertelde ze dat ze rond deze leeftijd efficiënter kunnen gaan drinken & daarmee ook minder vaak kunnen komen dan gewend. Advies was luiers en de groei in de gaten houden en als dat goed is; geen zorgen
Hopelijk helpt dit jou ook🙏🏽
18 dagen geleden
M’n dochtertje is ziek en we hebben moeite met voeding.. ik heb een hele sterke tsr maar doordat ze ziek is drinkt ze minder vaak en komt de melk te snel en te veel en spuugt ze enorm, en ze is al ziek zo zielig. Ik kolf nu regelmatig gedurende de dag de druk van m’n borsten af dat ze rustig kan drinken maar ik ben gevoelig voor overproductie en ben een beetje bang dit te vaak te doen. Tips? Ze is 5 maand
18 dagen geleden
Kolven ging bij afgelopen tijd steeds minder, afgelopen week nog maar 50-60. Blijkt de maat die ik nodig heb voor mijn borstschilden helemaal veranderd te zijn. Ooit aangemeten door lactatiekundige, was toen 27. Nu tussen 21 en 24 in. Kleinere maat gebruikt en meteen weer 150 opbrengst. De maat kan schijnbaar veranderen tijdens de bv periode. Dus misschien een tip voor anderen waarbij kolven moeilijker gaat.