678 Reacties
17 dagen geleden
Reactie op Lillyxxx
Hoi allemaal. Ik ben benieuwd hoe vaak jullie baby drinkt per dag. Onze doc ...
Ons dochtertje is ook 5 maanden oud, komt overdag om de 4 uur en slaapt snachts door.. dus wie weet is het te proberen er wat langer tussen te laten.. Vind het zelf ook veel fijner nu met 4 uur ertussen, tlijkt een stuk langer tussen de voedingen voor je gevoel al is het maar een uur verschil.
17 dagen geleden
Reactie op atvvo
Mijn productie loopt terug.. Wie heeft tips die bij hun geholpen hebben? Mi ...
Had hetzelfde. Lactatiekundige gaf aan dat de kolf je beste vriend kan zijn in zulke gevallen. Haar advies was na elke voeding na te kolven om de productievraag te verhogen, en een extra kolfmoment in te lassen. Even een werkend de tijd voor nemen bijv. Voor mij heeft t geholpen!
17 dagen geleden
Reactie op Jessara
Hoevaak kolf je voor deze hoeveelheid?
Ik geef live bv, maar ik kolf op de dagen dat ik werk 2x per dag. In de ochtend is mijn productie vaak wat hoger. Tegenwoordig kolf ik dan 180ml (voorheen 300ml), en in de middag 120-150ml (voorheen 200ml). Op dagen dat ik thuis ben kolf ik in de avond ook zo’n 120-150ml en geeft mijn man een flesje.
17 dagen geleden
Mijn baby knijpt in mijn borst alsof het een stressbal is tijdens het voeden. Meestal voel ik het niet maar soms knijpt ze echt hard. Als ik haar handje wegpak dan doet ze het gewoon opnieuw. Als ik haar iets anders probeer te geven dan duwt ze het aan de kant om in mijn borst te knijpen. Iemand tips?
17 dagen geleden
Wat zouden jullie adviseren:
Mijn voornemens is mijn dochter tot 6 maanden borstvoeding te geven. Ze is van 21 mei, dus nog een kleine maand. Wanneer is het handig om te beginnen met afbouwen? Ik merk wel dat mijn productie laatste paar dagen een klein beetje achteruit is gegaan. Ik kolfde overdag zo 150-180 per keer, nu 100-120 ongeveer.
17 dagen geleden
Reactie op Saar1705
Doet mn dochter ook😅als een soort van kitten kneed ze in mn borst. Geen ti ...
Haha die van mij ook! Het doet soms echt pijn, maat ik vind het zo schattig dat ik het voor lief neem en het even verbijt haha.
@medska; als je wil stoppen met 6mnd is het goed om dan wel te gaan afbouwen ja. Kan soms nog best een klusje zijn. Niet voor elke vrouw overigens; maar soms wel. Je kan een afbouwschema vinden van LLL bijvoorbeeld; https://www.borstvoeding.nl/afbouwen-en-stoppen/afbouwschema/
Ik ben zelf ook aan het afbouwen.. Ik hoop de 6 mnd nog vol te maken (9 nov). Ze krijgt nu 2 kv flesjes per dag en ik doe de ochtend, avond en nacht nog zelf. Maar ik probeer het ook oké te vinden als het niet meer lukt tot exact de 6 maanden. Dan is het wel bijna gelukt 🥹 En daar ben ik al mega trots op!
17 dagen geleden
Reactie op Medska
Wat zouden jullie adviseren:
Mijn voornemens is mijn dochter tot 6 maanden ...
https://www.borstvoeding.nl/afbouwen-en-stoppen/afbouwschema/
Ze zeggen een voeding per week afbouwen. Dus indien je nog zes voedingen per dag geeft dan duurt de afbouw zes weken
16 dagen geleden
Reactie op L0nnie91
Had hetzelfde. Lactatiekundige gaf aan dat de kolf je beste vriend kan zijn ...
Ik merk ook dat m’n productie ineens minder is. Dochter is vrijdag 6 maanden. Gaf jouw lactatiekundige ook aan hoe lang je dan moet na-kolven?
En hoe vaak komen jullie kindjes nog voor een voeding? Ons meisje heeft er een handje van overdag 3-4 uren ertussen te laten en s nachte 2-3 uren..
16 dagen geleden
Reactie op wensvoornummer2
Haha die van mij ook! Het doet soms echt pijn, maat ik vind het zo schattig ...
Haha ja ik vind het ook schattig. Zal wel ergens goed voor zijn.
Ik heb trouwens die medela handsfree cups besteld voor de freestyleflex motor die ik al had. Ben benieuwd of ik meer ga kolven dan de youha.
16 dagen geleden
Reactie op atvvo
Na kolven ga ik eens proberen! Hoe lang kolf je dan na een voeding?
Vlak erna of tussen de voedingen door. Belangrijk is dat je je lichaam het signaal geeft dat er meer nodig is, en beide manieren zullen daarvoor zorgen. Gaat ook echt er maar om dat je een aantal minuten extra (bijv. 10 minuten) na-kolft, niet om het aantal milliliters dat je dan kolft.
Ik ben op die manier van 60-80 naar 120-140cc productie gegaan, precies ook wat mijn dochtertje nodig heeft (haar gewicht-curve gaat ook weer omhoog nu).
16 dagen geleden
Reactie op Jils1990
Ik merk ook dat m’n productie ineens minder is. Dochter is vrijdag 6 maande ...
Een aantal minuten, zeg bijv. 10 minuten. Gaat puur om het lichaam dat signaal te geven dat er meer nodig is, meer nog dan dat je er echt een aantal milliliters uit weet te halen.
Ik kon trouwens echt wel een consult aanraden! Veel vragen zijn beantwoord bij ons. Daarnaast is het gewoon ook fijn als iemand je een bepaalde bevestiging geeft.
Zo bleek bij ons dat ze een verkort tongriempje en lip-bandje heeft. Dat was niemand opgevallen. Ze was enorm aan het compenseren geweest, waardoor ze zich al die tijd gered heeft. Achteraf vallen pas alle puzzelstukjes op z'n plaats.
16 dagen geleden
Reactie op Saar1705
Haha ja ik vind het ook schattig. Zal wel ergens goed voor zijn.
Ik heb tro ...
Oh wat goed!! Ik hoop het voor je 🤞🏻😊
16 dagen geleden
Reactie op Jessara
Mijn baby knijpt in mijn borst alsof het een stressbal is tijdens het voede ...
Hier ook, soms zo hard dat hij de tepel uit zijn mond trekt er mee… geen tips. Van mijn vorige kindjes herinner ik het mij niet meer, dus ik denk dat het vanzelf weer over gaat.