678 Reacties

16 dagen geleden

Hi dames, ik kwam deze tip toevallig online tegen en probeer dit nu een paar dagen en ik moet zeggen dat het voor mij echt heeft gewerkt! Kamille thee! Ik las dat dames zowel kamille theezakjes, beetje vochtig op hun tepels leggen. Dit zou goed zijn voor de melkproductie. Ik zet eerst een pot met twee zakjes, doe de warme zakjes op mijn tepels en drink de thee op. En dit is echt topppp! Wellicht ook het proberen waard voor anderen.

16 dagen geleden

Reactie op Ramanur

Hi dames, ik kwam deze tip toevallig online tegen en probeer dit nu een paa ...
Hoe lang laat je ze op je tepels liggen?

16 dagen geleden

Vraagje ik ben nu weer voor het eerst ongesteld en mijn productie is echt wel aardig afgenomen nu.. Hoelang duurde het bij jullie voordat je weer volledig productie weer op peil was??

16 dagen geleden

Reactie op Maanlicht

Hoe lang laat je ze op je tepels liggen?
Ik heb ze nu gewoon tot de eerstvolgende voeding laten zitten. Dat waren de afgelopen keren zo een 2 uur?

16 dagen geleden

Reactie op Ramanur

Ik heb ze nu gewoon tot de eerstvolgende voeding laten zitten. Dat waren de ...
Stomme vraag maar wordt je bh dan niet zeiknat?馃檴

16 dagen geleden

Reactie op Maanlicht

Stomme vraag maar wordt je bh dan niet zeiknat?馃檴
Hahaha jawel 馃槀馃槀 maar leuker kan ik het ook niet maken hahaha

16 dagen geleden

Reactie op MijnDraakjes

Vraagje ik ben nu weer voor het eerst ongesteld en mijn productie is echt ...
Bij mij was dat na de ongesteldheid weer terug (had wel aan powerkolven gedaan)

16 dagen geleden

Reactie op MijnDraakjes

Bij mij was het rond dag 3 dat het weer beter werd. Ik heb ook wel meer aangelegd en extra gekolfd tussendoor.

16 dagen geleden

Weet niet of het pers茅 hier thuis hoort. Maar zijn er nog mama's die BMF gebruiken en dit binnenkort op is? Ik heb nog 5 dichte blikken staan. Dus laat maar weten :)

15 dagen geleden

Reactie op MijnDraakjes

Hier ook hetzelfde, vannacht ieder 2 uur eruit geweest om te voeden. Ik hoop niet dat het lang duurt.. Ik denk dat ik vanavond ga bijvoeden zodat we iets langer kunnen slapen

15 dagen geleden

Reactie op MijnDraakjes

Ik kreeg van een lactatiedeskundige de tip om vanaf je ovulatie tot na de menstruatie een combi van calcium, magnesium en zink bij te slikken. Bij mij leek het te werken.

14 dagen geleden

Ik voed mn kleine om de 3 uur ong en over 24 uur krijgt hij 7 voedingen. Gemiddeld 120cc maar ook iets minder. Ik ben ineens erg onzeker over of hij niet te vaak drinkt en al om de 4 uur zou moeten drinken, meer zou moeten drinken en langer aan de borst. Hij heeft ook al even groene poep. Maar krijgt ook tanden ... wat denken jullie?

14 dagen geleden

Reactie op langnekoor

Ik voed mn kleine om de 3 uur ong en over 24 uur krijgt hij 7 voedingen. Ge ...
Frequentie is met bv hartstikke normaal. En groene poep bij tandjes ook. Je doet het top 馃

14 dagen geleden

Reactie op Jessara

Frequentie is met bv hartstikke normaal. En groene poep bij tandjes ook. Je ...
Thanks <3 in t boek van de poepdokter staat dat groene poep kan wijzen op een ontsteking of teveel voormelk. Dat heeft me onzeker gemaakt.

14 dagen geleden

Mijn zoontje, volgende week 6 maanden oud, krijgt live borstvoeding. Zo nu en dan doen we de fles om te oefenen en als ik er niet ben. We hebben tot nu toe altijd nr 1 speen gebruikt. Ik vroeg me eigenlijk opeens af of ik niet een grotere speen moet hebben nu hij ouder is..

14 dagen geleden

Reactie op KPeker

Mijn zoontje, volgende week 6 maanden oud, krijgt live borstvoeding. Zo nu ...
Ik zou het op gevoel proberen. Mijn dochtertje heeft in het begin live voeding gekregen. Met elke dag 1 flesje om te oefenen. Al snel raakte zij snel gefrustreerd op de kleine spenen. Ze zit nu op speen 4. Is 5 maanden oud en drinkt nu 4 maanden fulltime gekolfde melk uit de fles. Helaas lukte het aanleggen niet meer

13 dagen geleden

Reactie op KPeker

Mijn zoontje, volgende week 6 maanden oud, krijgt live borstvoeding. Zo nu ...
Onze oudste heeft uit speen 1 (Avent) gedronken tot hij een jaar was. Onze dochter zit nu ook nog op de XS speen van Lansinoh. Zolang het drinken goed gaat moet je echt niet zomaar groter gaan. Als je een te grote speenmaat gaat gebruiken kan je flesvoorkeur krijgen. Wanneer hij gefrustreerd raakt tijdens het drinken of als het plots heel erg lang duurt tot de fles leeg is, dan pas kan je best een maatje groter gaan.

13 dagen geleden

Reactie op Saar1705

Haha ja ik vind het ook schattig. Zal wel ergens goed voor zijn. Ik heb tro ...
@Saar1705; en, hoe vind je hem? Hopelijk bevalt hij!!

12 dagen geleden

Mijn dochtertje is goed ziek geweest en dronk toen slecht. Ze is stevig afgevallen. Op het consultatiebureau dringen ze nu aan op bijvoeden. Ik ben bang dat het ten koste gaat van mijn borstvoeding en wil graag nog wat langer volledig borstvoeden. Ik geef nog ongeveer 8 voedingen per dag. Op de opvang drinkt ze nu makkelijk 120cc per fles weg. Als ik kolf komt er 150-100cc uit. Het consultatiebureau dringt erop aan dat dit 180cc zou moeten zijn en dat we het beter kunnen aanvullen met poeder. Bij mijn oudste dochter kolfde ik maar 80-90cc en daar heeft ze het 9 maanden fulltime mee gered. (Ze groeide prima). Dus ik ben wat skeptisch over de tips van het consultatiebureau maar wil ook niet dat mijn kleintje te weinig heeft. Wat vinden jullie? Nog tips?

12 dagen geleden

Reactie op tinyq

Mijn dochtertje is goed ziek geweest en dronk toen slecht. Ze is stevig afg ...
Wat vervelend advies, die 180cc is echt kunstvoeding advies 馃ゲ hoe gaat het nu met je dochter? Drinkt ze nu wel weer goed? Zo ja, zou ik niks veranderen en haar over week of twee weer wegen en kijken of het gewicht weer gestegen is. Je kunt ook je vraag op fb van borstvoedingsforum zetten (met curve) dan kijken lactatiekundige met je mee en geven ze advies!