678 Reacties

12 dagen geleden

Reactie op tinyq

Mijn dochtertje is goed ziek geweest en dronk toen slecht. Ze is stevig afg ...
Ik zou ook nog niet bijvoeden, maar haar nu wegen voor accuraat gewicht en dan wekelijks of twee-wekelijks wegen om bij te houden of ze weer voldoende aankomt. Het klinkt aannemelijk dat ze is afgevallen wegens ziekte, dus dat kun je gaan uitsluiten (als ze nu weer aankomt is je huidige productie dus voldoende voor haar). De samenstelling van je borstvoeding verandert ook steeds weer naar datgene wat ze nodig heeft (zo kan 90cc nu bijvoorbeeld voedzamer zijn dan 90cc een maand geleden). In principe is het zo dat wat je kolft ook voldoende zou moeten zijn voor je kindje, zo niet dan zul je merken dat ze gaat clusteren om de productie op te hogen. Als je over je productie twijfelt, kun je eventueel ook nog vaker aanleggen en/of extra kolven direct na een voeding. Een Lactatiekundige inschakelen (of even bellen) om deze vraag te beantwoorden kan ik ook aanraden.

12 dagen geleden

Reactie op tinyq

Niet bijvoeden! Wij hebben de kleine na 5 maanden flesweigeren nu al een maand op flesjes zitten overdag. Hij drinkt echt niet meer dan 100/120cc per keer (terwijl wij wel meer aanbieden) 180cc gaan wij er nooit inkrijgen en vind ik ook raar om te gaan verwachten. Gewoon veel de borst aanbieden, of veel kleine flesjes (gekolfde melk). Als je bij gaat voeden help je je productie om zeep. Tenzij de groei echt zwaar afbuigt en bijvoeden echt noodzakelijk is. Dan zou ik lactatiekundige inschakelen en samen een plan maken.

12 dagen geleden

Veel dank voor jullie reactues allemaal. Op de opvang drinkt ze flesjes maar die vonden ineens 180cc ook niet heel logisch. We geven nu iets meer 120cc, ik probeer met mn eigen voorraad aan te vullen. Hopelijk trekt het bij. We gaan volgende week weer eens wegen bij het consultatiebureau. Hopen dat ze snel aankomt 🤞🏻

11 dagen geleden

Reactie op tinyq

Ik wilde ook nog graag mijn ervaring delen. Hier ook een kleintje die enorm ziek is geweest (zelfs vocht via een sonde gekregen omdat hij zo slecht dronk en dus uitgedroogd was).. Ook stevig afgebogen op z'n curve, daar had het CB natuurlijk daar ook een mening over maar ik wilde het ook graag even aankijken met de borstvoeding. Hij drinkt ook niet meer dan 100 ml per keer en dat is ook wat ik kolf, dus goed op elkaar afgestemd zou je zeggen. Ondertussen zijn we 5 weken verder en is hij alweer 600 gram aangekomen zonder bijvoeding. Hopelijk gaat het zo ook bij jullie!

11 dagen geleden

Hi! Herkent iemand dit? Ben nog niet ongesteld geworden sinds de bevalling. Wel sinds een week of 2 ineens vaak afscheiding, voelt zo’n beetje alsof ik in m’n broek plas bijna 😅. Herken het niet van mn eerste bevalling, dus ben benieuwd of dit nou normaal is?

11 dagen geleden

Reactie op tb123

Hi! Herkent iemand dit? Ben nog niet ongesteld geworden sinds de bevalling. ...
Ik herken dit ongeveer 2 weken later werd ik ongesteld

11 dagen geleden

Reactie op saffiee

Ik wilde ook nog graag mijn ervaring delen. Hier ook een kleintje die enorm ...
Wat fijn dat jullie kleintje zo goed hersteld is! En dank voor je bemoedigende bericht. Hoop dat ons meisje ook snel aankomt 🤞🏻

10 dagen geleden

Mijn zoontje is sinds een paar weken erg onrustig snachts. Wij zijn moe!!! Elke anderhalf tot 2 uur is er wel wat en wat het nou precies is (speen, luier, melk), i dont know. Hij drinkt sws snachts nu veel meer dan eerst . Eerst maar 1 x. Ik ben zo bang dat het een gewoonte wordt ...

10 dagen geleden

Reactie op langnekoor

Mijn zoontje is sinds een paar weken erg onrustig snachts. Wij zijn moe!!! ...
Want ik leg m dan maar gewoon aan, lijkt t beste te helpen en ik wil slaaaaapen ...

10 dagen geleden

Reactie op langnekoor

Want ik leg m dan maar gewoon aan, lijkt t beste te helpen en ik wil slaaaa ...
Heel herkenbaar, wij hebben dit ook gehad met ons dochtertje. Het duurde ongeveer 4 weken en nu wordt ze nog maar 1 keer in de nacht wakker. We hebben eigenlijk niks bijzonders gedaan, het ging geleidelijk steeds beter. Maar ik leef met je mee want dit is echt enorm pittig

10 dagen geleden

Reactie op langnekoor

Hier ook gehad, nu sinds 2 dagen eindelijk weer maar 1x voeden in de nacht.

9 dagen geleden

Reactie op Mvdb11

Heel herkenbaar, wij hebben dit ook gehad met ons dochtertje. Het duurde on ...
4 weken :o

9 dagen geleden

Reactie op Patricia_md

Hier ook gehad, nu sinds 2 dagen eindelijk weer maar 1x voeden in de nacht. ...
Hoe lang duurde het bij jou?

9 dagen geleden

Reactie op langnekoor

Oh hier ook!! Onze kleine is 6 maanden.. wordt ook steeds wakker en zelfs klaarwakker om 5u ‘s ochtends, ellende

9 dagen geleden

Reactie op greenriri

Oh hier ook!! Onze kleine is 6 maanden.. wordt ook steeds wakker en zelfs k ...
Die van ons ook :((((

9 dagen geleden

Vraagje… Leggen jullie jullie baby ‘s nachts naast je aan de borst? Of gaan jullie actief zitten, lampje aan en je baby op die manier voeden? Ik merk namelijk dat als ik haar ‘s nachts uit haar ledikant pak (wij hebben er een co sleeper van gemaakt) dat ze dan bij ons in bed eindigt. Ik val namelijk dan zelf ook in slaap terwijl ze drinkt. Ik heb dan ook het idee dat ze dan te weinig drinkt en dan weer na 2 uur wil drinken… dit breekt me een beetje op ondertussen. Daarnaast lig ik totaal niet in een lekkere houding en slaap ik veel minder diep doordat zij natuurlijk naast me ligt. Benieuwd naar jullie ervaringen!

9 dagen geleden

Reactie op greenriri

Vraagje… Leggen jullie jullie baby ‘s nachts naast je aan de borst? Of gaan ...
Mijn baby komt meestal 3x. Ze slaapt in een open co-sleeper naast mij. De eerste twee keer ga ik eruit en in een stoel zitten. Doe dan actief mijn best om wakker te blijven, dat gaat goed. De laatste voeding neem ik haar bij me in bed. Zo blijft ze nog wat langer liggen en ik heb dan toch mijn diepste slaap al gehad.

9 dagen geleden

Reactie op greenriri

Vraagje… Leggen jullie jullie baby ‘s nachts naast je aan de borst? Of gaan ...
Mijn zoontje komt 1x per nacht. Ik ga eruit, haal hem uit zijn bedje en voed hem in de stoel met een nachtlampje aan. Zelf ben ik dan goed wakker zodat ik goed in de gaten kan houden of hij nog actief drinkt of sabbelt. Soms leg ik hem slapend terug en soms is hij wakker. Meestal valt hij binnen 10 minuutjes weer in slaap als ik hem wakker weg leg. Als ik liggend in bed ga voeden dan val ik zelf snel in slaap en heb ik het idee dat hij zelf ook sneller in slaap valt en minder goed drinkt

9 dagen geleden

Waarom is het trouwens de bedoeling dat je baby loskoppelt als ze gaan sabbelen en niet meer actief dronken? Ik heb het wel gehoord maar snap niet waarom

8 dagen geleden

Reactie op Ramanur

Waarom is het trouwens de bedoeling dat je baby loskoppelt als ze gaan sabb ...
Ik denk dat als je baby ‘s nachts wakker wordt om te drinken en gedronken heeft en vervolgens gaat sabbelen, je zelf mag bepalen of je de baby laat sabbelen of loskoppelt, je baby weglegt en zelf gaat slapen… jonge baby’s hebben eerst ook nog een grote zuigbehoefte… onze baby wilde nooit een speen dus ik heb zelf vaak een sabbelende baby aan de borst gehad. Als dat voor iedereen oké is dan is er geen probleem lijkt mij. Maar als je dat vervelend vindt… dan kun je er voor kiezen om los te koppelen nadat je baby genoeg en effectief gedronken heeft…