678 Reacties

8 dagen geleden

Reactie op greenriri

Vraagje… Leggen jullie jullie baby ‘s nachts naast je aan de borst? Of gaan ...
Ik sta op en ga in een stoel zitten. Ik heb een klein rood nachtlampje voor wat licht. Ik blijf van mijn telefoon af. En binnen een kwartier liggen we meestal beide weer te slapen

8 dagen geleden

Reactie op greenriri

Vraagje… Leggen jullie jullie baby ‘s nachts naast je aan de borst? Of gaan ...
Ik voed half zittend in bed, vind ik zelf het prettigste met een zoutlampje aan, geeft weinig ligt. Mijn zoontje slaapt nog in de cosleeper en we slapen na 15 min verder. Overdag duurt het allemaal maar lang het drinken, maar juist ‘s nachts heel effectief en snel. Ik pak geen telefoon en doezel zelf ook een beetje.

5 dagen geleden

Reactie op langnekoor

Mijn zoontje is sinds een paar weken erg onrustig snachts. Wij zijn moe!!! ...
Oh oh oh dit speelt nog steeds en maakt me zo onzeker. Ik leg hem dan maar gewoon aan want ik wil slaaaaapen .... maar ben zo bang dat dat dan een gewoonte wordt. Help!

5 dagen geleden

Reactie op langnekoor

Oh oh oh dit speelt nog steeds en maakt me zo onzeker. Ik leg hem dan maar ...
Dit heb ik ook met onze dochter. Het zijn echt golfbewegingen die nachten. Maar doorslapen deed ze sws nooit. Ik ben overstag gegaan en nu slaapt ze bij ons in bed. Gewoon zodat ze af en toe de borst kan zoeken als ze wil. Geeft ons veel meer rust en doen dan ook maar 1x de luier ipv iedere voeding wat we eerst deden. Ik vind haar nu groot genoeg om tussen ons in te slapen. Maak me wel zorgen voor als ze weer wat groter is... en dus eruit kruipt. Oja we beginnen we de nacht in haar bed maar vanaf de eerste voeding ligt ze daarna bij ons dan wil ze niet terug

4 dagen geleden

Ik ben herstellend van de griep (influenza) en merk dat mijn productie echt gekelderd is. Baby komt veel vaker (ook in de nacht). Ik moet een keer extra kolven voor de opvang. Ik ben al zo moe van het herstellen en nu maak ik me ook nog zorgen dat mijn productie niet omhoog gaat. Hebben andere dit meegemaakt en ging het snel beter met vaker aanleggen? Ik heb wel wat voorraad in de vriezer maar dat gaat mijn productie niet helpen dus dat wil ik eigenlijk niet gebruiken.

4 dagen geleden

Reactie op Jessara

Ik ben herstellend van de griep (influenza) en merk dat mijn productie echt ...
Ik heb een paar weken geleden buikgriep gehad en toen was mijn productie ook flink omlaag. Met kolven leek het ineens ook wateriger. Ik heb haar toen vaker aan de borst gelegd (groente en fruit een dagje overgeslagen en in plaats daarvan vaker borstvoeding) en ik heb een uur lang powerkolven gedaan. Na een paar dagen trok mijn productie weer wat bij. (Met kolven krijg ik nog steeds minder melk dan dat onze dochter uit het flesje drinkt, maar dat is denk ik niet meer gelinkt aan het ziek zijn).

3 dagen geleden

Zoontje nu 5,5 maand en drinkt sinds 2 weken heel onrustig aan de borst. Paar slokken, loslaten, huilen, overstrekken en daar weer aanhappen. Er zit geen boertje vast, geen krampjes, geen spruw… Flesjes (gekolfd) drinkt hij met gemak en heel rustig leeg. Is dit een fase? Sprong 5? Of een signaal dat hij niet meer aan de borst wil? 😔

3 dagen geleden

Reactie op Joure1992

Zoontje nu 5,5 maand en drinkt sinds 2 weken heel onrustig aan de borst. Pa ...
Hier hetzelfde. Zit nog weinig verandering in. Zit ook niks dwars dus ik denk dat het maar een fase is. Het wordt nu wel ietsjes minder onrustig.

3 dagen geleden

Hoevaak kolven jullie nog tijdens een werkdag? Ik deed altijd 3x maar door de planning kwam ik vandaag uit op 2x. Qua ml's kwam ik prima uit eigenlijk. Is de productie al stabiel genoeg om standaard over te gaan naar 2x? Of beter nog eventjes wachten?

3 dagen geleden

Reactie op saffiee

Hoevaak kolven jullie nog tijdens een werkdag? Ik deed altijd 3x maar door ...
Voor mij zou 2 keer genoeg zijn. Als je merkt dat je productie minder wordt er door kun je weer terug naar 3 keer en je productie weer opkrikken door te powerkolven.

2 dagen geleden

Ik kolf 1x maar heb dan genoeg voor 1,5-2 voedingen. Thuis voed ik rond 11u en 15u, als ik daar tussen ga zitten qua kolftijd werkt het prima. Moet er wel bij zeggen dat ik alleen op dinsdag en donderdag naar m'n werk ga, dus genoeg live voedmomenten om m'n productie goed op peil te houden.

2 dagen geleden

Onzekerheid; Onze dochter nu 6 maanden. Nog nooit doorgeslapen, volledig BV. Zat wel eens een enkele keer 8 uren tussen maar meestal nog standaard 2x voor voeding. Overdag om de 3/3,5 uur. Ook nu we de hapjes hebben uitgebreid. Nu is ze al een week dat ze in de nacht heel onrustig is. Heel veel wakker. Veel willen drinken. Uur nadat ze op bed ligt (vanaf 8 uur begint het gerommel) overdag gaan de slaapjes prima. Heeft ze honger? Moet ik overgaan op KV? Ik wil het BV graag volhouden maar dit trekt ons wel een beetje leeg.

2 dagen geleden

Reactie op mamajese

Onzekerheid; Onze dochter nu 6 maanden. Nog nooit doorgeslapen, volledig B ...
Las net een ander topic over een sprongetje waarbij de baby snachts ook weer onrustig was. Misschien bij jou ook het geval? Zou de bv niet zomaar opgeven! Honger zal ze echt niet hebben. Dat herken je als moeder echt wel ondertussen😊 Je doet het goed mama!

2 dagen geleden

Reactie op mamajese

Lastig hè, die nachten! Maar het is echt normaal en het hoort erbij! Je doet het goed! Ze wil misschien wel drinken, maar gebruikt het ook als geborgenheid en troost! Ik voel me er ook vaak onzeker over, maar er gewoon maar aan toegeven werkt het meest ontspannen. Het zijn telkens fases! Hier een zoontje van 5,5 maand. Ook nog nooit doorgeslapen. Liet er eerder 5 uur tussen 's nachts. Maar ook fases van 1h, 2h en tegenwoordig weer 3h. Slaapjes gaan hier overdag ook goed. Slaapt zelfstandig in. CB zei gister tegen mij: er wordt heel veel verwerkt, gedroomd en geleerd in de nacht door zo'n kleintje, het is echt normaal. Ik zei ook; zou KV een oplossing kunnen zijn? Volgens het cb niet. Zij hoort vaak dat mensen de overstap maken en balen (en terug willen eigenlijk). Met kv kun je namelijk niet oeverloos voeden in de nachten, terwijl je kindje ook gewoon vaak wakker kan zijn. Je doet het goed, nog even volhouden!

2 dagen geleden

Ik ben borstvoeding aan het afbouwen. Het is nu de tweede week, maar man wat heb ik weer trek. Ik kan makkelijk 2 borden eten of 3 belegde broodjes tijdens lunch 🙄😳. Is dit normaal?

2 dagen geleden

Reactie op mamajese

Oh nou ik voel je helemaal! Vaak nog 3 a 4 voedingen (waarvan 2a3x echt flink drinken, af en toe ook even alleen troosten denk ik). Laatste tijd soms ook echt wakker midden in de nacht 1 a 2 uur en enorm huilen, dan weten we echt niet waar het aan ligt, ik denk buikpijn? Heb nu ook opeens aantal onzekerheden over: Twijfel of hij overdag wel genoeg drinkt?! Ik werk 4 dagen en kolf 2x, vaak ruim 200ml per keer. Dan krijgt hij 2 flessen 150ml ( ik geef meestal 3 flessen mee maar die gaan zelden op). Dan hou ik dus over en heb een vriezer vol. Weggooien zonde maar wat moet ik met al die melk?! Anyway, mijn moeder gaf vandaag 2 flessen van 200 ml omdat er extra was. Die had hij volgens haar met gemak op. Mijn vriend zegt dat hij 150 echt meer dan genoeg aan heeft. Lastig ik geef nooit een fles, bij mij drinkt hij ook veel vaker, 3 a 4 keer overdag, maar bied het ook wel eens aan om hem makkelijk in slaap te krijgen voor een dutje 🙈 Zou wel het teveel aan melk oplossen haha dus ga het denk toch maar proberen! 1x kolven vind ik nog wel lastig met productie en dan begin ik echt flink te lekken op werk... Ben dus ook benieuwd of dat eventueel kan helpen in de nacht, ik lees dat babys kunnen inhalen als ze overdag niet genoeg krijgen. Nou ja andere tips zijn uiteraard welkom!

één dag geleden

Voor de mama's die een papfles geven met afgekolfde melk, doen jullie dat om 19u of om bijvoorbeeld 22 uur? Ik wil er morgenavond mee beginnen. (Vanmiddag uitgeprobeerd voor het geval ze ergens allergisch voor is, wat ik in het donker niet zou zien). Ze gaat tussen 18.30 en 19 naar bed en krijgt dan bv. Daarna komt ze nu om ongeveer (niet schrikken 😅): 20u, 21.30u, 23u, 2u, 5u, 7u. Zelf ga ik rond 21 a 22 u naar bed.

één dag geleden

Reactie op T8998

Voor de mama's die een papfles geven met afgekolfde melk, doen jullie dat o ...
Onze krijgt een papfles die voor hij op bed gaat en de eerste x dat hij komt een grote fles met een groter tuitje zodat hij het makkelijk weg drinkt hier gaat hij rond 6 half 7 op bed dan komt hij tussen 12/1 en rond 5/6

één dag geleden

Reactie op Medska

Ik ben borstvoeding aan het afbouwen. Het is nu de tweede week, maar man wa ...
Ik ben ook aan het afbouwen en heb dit ook!!! Echt raar 😂

één dag geleden

Reactie op wensvoornummer2

Ik ben ook aan het afbouwen en heb dit ook!!! Echt raar 😂
Oh echt wat toevallig! Misschien dat het lichaam weer hard werk om zich aan te passen… Fijn om te lezen dat het bij anderen ook voorkomt