21 Reacties

één maand geleden

Mijn zoontje weigert ook de borst zowel overdag/‘s nachts. Ze zeggen dat een andere omgeving werkt. Hier probeer ik hem soms de fles te geven dan de fles weg en borst aanbieden. Soms pakt hij hem dan wel maar nog niet standaard. Ik heb het idee dat het te maken heeft met zijn sprong maar dit weet ik niet zeker vooral niet forseren en blijven aanbieden (als hij slaperig is) Ik snap je frustratie online lees ik dat dit niet het einde van borstvoeding hoeft te zijn kan ook een periode zijn ik raad je wel aan om te kolven om je productie houden

één maand geleden

Dat heb ik ook een tijdje gehad, misschien proberen of het met een tepelhoedje wel aanhapt of eerst rustig laten worden met een speen en dan aanleggen. Hoop dat het goed komt!

één maand geleden

Bij mijn 1e dochter had ik dit ook. Die heb ik maae tot 3 maanden borstvoeding kunnen geven en daarna nog ruim een half jaar fulltime gekolft (nu denk ik, hoe heb ik dit nog zo lang volgehouden 🤣). Nooit een oorzaak kunnen vinden waarom ze niet meer wilde. Nu bij mn 2e dochter, gaat het super gelukkig. Geen strubbelingen meer. Ik snap dat je er verdrietig vam wordt, had ik ook. Helaas heb ik geen tips voor je.. Wellicht een lactatiekundige mee laten kijken?

één maand geleden

En lopend aanleggen? Dat helpt bij mij soms als ze gefrustreerd is!

één maand geleden

Reactie op SharonJ

Mijn zoontje weigert ook de borst zowel overdag/‘s nachts. Ze zeggen dat ee ...
Foppen met de fles endan borst geven helpt bij ons niet, hij heeft dat gelijk door😅 ja kolven doe ik sws om de productie te behouden

één maand geleden

Reactie op Louu

Bij mijn 1e dochter had ik dit ook. Die heb ik maae tot 3 maanden borstvoed ...
Lactatiekundige is al 2x geweest. Vaker bij osteopaat ook geweest helaas niet geholpen. Deze borstweigering is trouwens na de laatste bezoek van lactatiekundige begonnen🤷🏻‍♀️

één maand geleden

Ik heb het een aantal keer gehad overdags en deed dan maar idd een flesje geven met afgekolfde melk zodat die rustig zou worden. Wel dan de volgende voeding weer proberen en ik heb zowiezo een tepelhoedje omdat die me tepel normaal niet pakt of snel loslaat vanwege ingetrokken tepels enz. Maar als die weer wil weigeren of overstuur raakt ging ik m sussen en wiegen en rustig maken met een speen en k heb m toen elke x staand aangelegd of een andere manier zittend ipv liggend en dat heeft tot nu toe geholpen en dan pakt die hem elke x weer.. kwam er dus ook achter de vorige x dat die me borst weigerde, werd ik sochtends wakker met een ontstoken oog.. heb gelezen dat ze soms ook weigeren doordat ze ziek zijn of jij misg ziek ben of iets heeft, ongesteldheid die eraan komt dat soort dingen.. hoop dat het beter word voor je ik zou hier ook verdrietig van worden 😢

één maand geleden

Wat je zou kunnen proberen: -lopend aanleggen terwijl je zijn hoofdje ondersteunt met je hand (dus niet op je arm laten liggen) Op de een of andere manier werkt dat hier super goed bij onrust. -in een rustige donkere kamer aan proberen te leggen (eventueel eerst huid op huid knuffelen) -samen in bad of onder de douche en dan aanleggen -ik weet niet of je wel eens een spontane toeschietreflex voelt, maar zo ja, gelijk aanleggen. Of zelf een toeschiet opwekken met een (hand) kolf

één maand geleden

Dit heb ik ook met mijn zoontje ervaren, rond de 2 maanden. Ondanks dat ik het steeds weer proberen had ik een heel verdrietig en gefrustreerd mannetje waardoor ik overdag ben gaan kolven en snachts aan de borst. Helaas merkte ik dat ondanks het kolven mijn melkproductie achteruit ging en ik zelf mentaal er ook niet vrolijker van werd maar juist erg verdrietig en onzeker waardoor ik uiteindelijk maar de stap naar flesvoeding heb gedaan.

één maand geleden

Wat naar joh, echt pittig! Wat dapper dat je het blijft proberen! Hier weigert ons zoontje ook wel eens, maar meestal maar 1 voeding per dag! Hij lijkt dan te moe/te veel honger of even niet weten hoe die moet zuigen icm dat mijn tsr veel minder snel komt sinds een paar weken! Wat hier helpt: - Liggend voeden op een rustige plek - huid op huid knuffelen als hij zo verdrietig wordt van de borst - even laten zuigen op iets anders. Eerst met een speen, werkt niet meer. Nu op mijn pink. Dan kalmeert hij en pakt hij m'n borst ineens wel..

één maand geleden

Bedankt voor alle reacties dames! Staand/lopend aanleggen lukt me op de een of ander manier niet, kan geen ‘lekkere/juiste’ houding vinden voor mezelf laat staan de kleine. We zitten momenteel ook in sprong 4 ik hoop dat het daardoor komt en het ook weer voorbij is.

één maand geleden

Pff dit had ik ook toen ik vaak ging kolven en flesje gaf buiten maar daarna was het alleen maar huilen en al omdat ze geen borst wilde. Ik heb daarna geen flesje meer gegeven en vondt zw moeilijk maar uiteindelijk gelukt en voorlopig geen flesjes meer

één maand geleden

Reactie op Melis07

Pff dit had ik ook toen ik vaak ging kolven en flesje gaf buiten maar daarn ...
Oh wauw ik wil dat ook eens doen maar vind zo zielig dat gehuil😭😭 krijg het niet over me hart

één maand geleden

Reactie op seherr95

Oh wauw ik wil dat ook eens doen maar vind zo zielig dat gehuil😭😭 krijg h ...
Pff jaa vond het ook zo zielig maar het moest gwn ik. Kan niet blijven kolven was ook zo vermoeiend

één maand geleden

Reactie op Melis07

Pff jaa vond het ook zo zielig maar het moest gwn ik. Kan niet blijven kolv ...
Was het binnen 1 dag raak? Dat ze weer aanhapte.

één maand geleden

Reactie op seherr95

Was het binnen 1 dag raak? Dat ze weer aanhapte.
Ik zoekte evht telkens afleiding bijvoorbeeld zingen of kuran laten horen toen werd ze wel wat rustiger en kon ze aanhappen. Ze sliep ook zo moeilijk omdat ze moe is en ook honger tegelijk

één maand geleden

Reactie op Melis07

Ik zoekte evht telkens afleiding bijvoorbeeld zingen of kuran laten horen t ...
Ze hapte wel aan maar liet ook telkens los maar ze had honger ze had geen keus

één maand geleden

Een paar weken terug exact hetzelfde hier. Wat hielp was een fles klaar hebben staan in de koelkast, dat haalde bij mij de druk eraf dat het moest lukken, waardoor ik rustiger bleef. Want door mijn onrust/de druk die erop lag wilde de voeding ook minder goed op gang komen waardoor onze zoon nog onrustiger werd. Daarnaast hielp het om echt hardop tegen hem te blijven praten. We gaan nu drinken, ik ga nog even de borst klaarmaken, dus nog even wachten, pak de tepel maar, de melk komt niet direct, maar komt eraan, nog even volhouden, heel goed. Hierbij hielp een gekleurd items bij mijn bh bandje hangen ook om zijn focus bij mijn borst te houden. Verder echt goed op je eigen ademhaling letter. Tot slot kan een neusspray met oxytocine helpen, zorgt voor snelle toeschiet. Kan je krijgen via de huisarts, enige is wel dat het vaak niet op voorraad is. Tip is dan om zelf even flink wat apothekers te bellen.

één maand geleden

Hier begon borstweigering rondom week 7, toen baby spruw kreeg. Na enkele dagen weigering was het weer oke, maar slechter dan daarvoor. Toen weer spruw en weer weigering. 2 weken verder met heel veel proberen aanleggen, veel weigering met af en toe wel drinken was ik er mentaal op. Toen heb ik gewoon besloten: ik ga 4 keer per dag kolven en als het toevallig uitkomt, proberen aanleggen. + eten met kv aanvullen (ik was ook niet meer bereid om extra gaan kolven om productie op te hogen). Dat is dus al maand geleden. Dus ik kolf nu fulltime en ben van plan het om nog enkele maandjes te doen, zodat ik wat immuniteit kan meegeven ivm KO (baby is nu sinds twee weken op KO). Ik heb het nog af en toe geprobeerd maar niet echt met succes. Het is nu goed zo, ik heb er vrede mee. In het begin was ik wel kapot van. Maar zoals met alles, het gaat vanzelf weer over.

één maand geleden

Reactie op bevervis

Hier begon borstweigering rondom week 7, toen baby spruw kreeg. Na enkele d ...
Pff rond week 6-7 heb ik ook weer borstweigering gehad. Maar is uiteindelijk vanzelf binnen paar dagen goed gekomen, voor zekerheid toen lactatiekundige laten komen… knap van je dat je het volhoudt♥️