30 Reacties

één maand geleden

Reactie op Kris23

Ja heel herkenbaar! Hier precies hetzelfde met 16 weken... zo benieuwd wann ...
Ik heb precies hetzelfde. Nu ook precies 16 weken. Ze schopt veel tijdens het drinken en overstrekt zich continu tijdens de voedingen. Soms wilt ze ook niet veel drinken hierdoor en dan weet ik ook niet goed wat ik verder nog kan. Buitenom alles tips die gegeven zijn. Kan het misschien wat anders zijn dan krampjes en/of buikpijn? Want ik herken dit verder niet van mijn andere kinderen.

één maand geleden

Reactie op Kris23

Ja heel herkenbaar! Hier precies hetzelfde met 16 weken... zo benieuwd wann ...
Gisteren voor het eerst een hapje geprobeerd. Ging redelijk. Vandaag was het direct huilen, maar ik denk vooral door kramp en niet door het hapje zelf. Dus het is idd geen groot succes. Ik heb hele kleine porties ingevroren dus blijf haar gewoon een beetje geven om aan de smaak te wennen. En misschien helpt het juist wel, wie weet!

één maand geleden

Reactie op CRMN•

Ja! Ook hier herkenbaar. Hele nachten zitten we met haar op de afgelopen we ...
Och zo sneu! Ben je nog teruggegaan naar de kinderarts hiervoor?

één maand geleden

Reactie op AmyAv

Och zo sneu! Ben je nog teruggegaan naar de kinderarts hiervoor?
Zeker! Die zei: houd haar ontlasting zo dun mogelijk zodat het haar zo min mogelijk moeite kost. Helaas hebben veel baby’s volgens haar te maken met een bepaalde aanleg van de darmen waardoor het als ze zo klein zijn ingewikkeld is om te spannen en tegelijkertijd te ontspannen om goed te kunnen poepen. Dit is geen aandoening maar een ‘normaal’ verschijnsel legde ze uit… Kwestie van overheen groeien dus. Ik vind het echt sneu voor haar. Heeft jouw kindje er vooral last van in de nachten ook? Of ook overdag?

één maand geleden

Reactie op CRMN•

Zeker! Die zei: houd haar ontlasting zo dun mogelijk zodat het haar zo min ...
Met name overdag hoor je haar veel persen met vaak weinig resultaat. Zelfs scheten laten gaat moeizaam. Gelukkig is ze tussendoor echt vrolijk, maar dan opeens is het klaar en gaat ze huilen, schoppen en strekken. In de nacht valt het mee. Ze word wel al een week of 2 huilend wakker en doet dan hetzelfde als overdag, maar met een tutje of soms even rechtop houden gaat het snel over. Misschien omdat ze dan toch moe genoeg is om weer te gaan slapen? Wat je beschrijft herken ik wel, het ontspannen en aanspannen om te kunnen poepen is blijkbaar echt lastig. Ik had zelf als baby ook veel kramp dus misschien is het ook wel erfelijk bepaald.

één maand geleden

Geef je kv of bv? Je zou wat vaker borstvoeding kunnen geven misschien? Zodat ze genoeg vocht binnenkrijgt

één maand geleden

Ik zie nu dat je bericht ouder is ik weer ook niet of je dit al hebt geprobeerd maar kan het altijd zeggen. Mijn dochter had dit ook enorm, soms wel 4 of 5 dagen geen ontlasting en dan een enorme explosie. Het schijnt normaal te kunnen zijn maar zo voelde het niet, ze had zoveel krampjes en perste maar en perste maar, s nachts onrustig en ook aan de borst. De osteopaat die ik bezocht deed ook aan kinesiologie, en heel zweverig iets maar bij wanhoop toch maar zijn tips opgevolgd. En dit was een intolerantie voor melkeiwit. Ik stopte met koemelk, soja, en kokosmelk en na een week poept ze elke dag of om de dag. En de krampjes zijn echt enorm verminderd (bijna niet meer eigenlijk). Het is even aanpassen vooral als je nog de borst geeft maar ik had een heel ander kindje, en ook de borst werd makkelijker om te geven (minder onrust). Nu probeer ik af en toe weer melkeiwit te introduceren om te kijken of haar darmen er klaar voor zijn met wisselend succes. Een pizza of tosti is prima maar yoghurt is nog teveel 😇

één maand geleden

Reactie op Rbmg

Ik zie nu dat je bericht ouder is ik weer ook niet of je dit al hebt geprob ...
Ik geef borstvoeding. Het gekke is dat ze gewoon iedere dag poept, soms wel 3x op een dag. Maar de kramp/pijn blijft. Ik kan inderdaad ook eens proberen om geen koemelk te nemen. Bij de osteopaat en huisarts zijn we al geweest. Die hadden dat dan toch eigenlijk ook wel moeten zien?

één maand geleden

Reactie op AmyAv

Ik geef borstvoeding. Het gekke is dat ze gewoon iedere dag poept, soms wel ...
Ik lees dit topic nu pas, maar vraag me inderdaad ook af een koemelkallergie is uitgesloten? Onze dochter (nu 17 weken) heeft een KMA. Haar klachten bestonden ook met name uit krampen, moeizame ontlasting, veel krijsen, overstrekken en uitslag op het gezicht. Met de laxeermiddelen bestrijd je de symptomen, maar niet de oorzaak..

één maand geleden

Reactie op AmyAv

Ik geef borstvoeding. Het gekke is dat ze gewoon iedere dag poept, soms wel ...
Zou je wel zeggen maar als je kindje geen uitslag heeft of veel braakt/teruggeeft zal dat niet snel aan de voorgrond liggen binnen de diagnostiek. Het is dan mogelijk eerder een soort intolerantie dan een allergie en dat is niet een diagnose die ze snel zullen stellen omdat het ook maar weinig voorkomt.